lezanta

Προτάσεις επί της τροπολογίας του Υπουργείου ΥΠΟ.ΜΕ. για τις ΕΥΔΕ (Α.Π.90/29-6-2020)

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε (Π.Ο.Σ.Ε. Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.)

ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ 196-198 

114 71 ΑΘΗΝA

ΤΗΛ. : 210-6440873

FAX : 210-6454223

SITE: www.poseypexode.gr

E-MAIL: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Αθήνα, 29/06/2020

 Α.Π : 90

      

 

 

 

ΘΕΜΑ: ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΜΕ ΑΡ. 375/29-25/6/2020 ΜΕ ΤΙΤΛΟ

«Ενιαίο κείμενο Δικονομίας για το Ελεγκτικό Συνέδριο, ολοκληρωμένο νομοθετικό πλαίσιο για τον προσυμβατικό έλεγχο, τροποποιήσεις στον Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και διατάξεις για την απονομή της δικαιοσύνης»

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ξαφνικά και χωρίς κανένα διάλογο προχώρησε στην κατάθεση Τροπολογίας με Αρ. 375/29-25/6/2020, όπου τροποποιεί Τμήμα του Οργανισμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την κατάργηση τεσσάρων ΕΥΔΕ (Ειδικές Υπηρεσίες Δημοσίων Έργων).

Συγκεκριμένα: 1) ΕΥΔΕ/ Κρήτης και Δωδεκανήσων, 2) ΕΥΔΕ/ Ηπείρου και Κέρκυρας, 3) ΕΥΔΕ/ Στερεάς Ελλάδος, 4) ΕΥΔΕ/ Έβρου. Το Υπουργείο είχε δεσμευτεί ότι, οποιαδήποτε αλλαγή-τροποποίηση του Οργανογράμματος θα ενημέρωνε τα Συνδικαλιστικά Όργανα για τις απόψεις τους.

Ζητάμε την απόσυρση της Τροπολογίας γιατί:

  1. Δεν έχει γίνει κανένας διάλογος, όπως συνέβαινε διαχρονικά στο παρελθόν.
  2. Δεν υπάρχει καμία τεκμηριωμένη εισήγηση από Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
  3. Η Αιτιολογική Έκθεση για μια τόσο σημαντική αλλαγή του Οργανογράμματος, που θα επηρεάσει τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά την λειτουργία του Υπουργείου, εξαντλείται σε τέσσερις γραμμές.
  4. Η Τροπολογία έχει κενά με δυσμενή αποτελέσματα, τόσο σε εργασιακά θέματα όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Αυτό θα έχει σοβαρά αρνητικά αποτελέσματα στην διαχείριση των Έργων, στην εργασιακή ειρήνη και τα δικαιώματα των εργαζομένων.
  5. Υπάρχουν παραλήψεις στην Τροπολογία, που θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στην εξέλιξη των έργων.

Συγκεκριμένα:

  1. Καταργείται η ΕΥΔΕ/ Ηπείρου και Κέρκυρας καθώς και η ΕΥΔΕ/ Έβρου και το χωρικό αντικείμενο των έργων τους συγχωνεύεται στην ΕΥΔΕ/ Μακεδονίας. Έτσι συστήνεται η ΕΥΔΕ/ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΗΠΕΙΡΟΥ και ΘΡΑΚΗΣ. α) Το αντικείμενο της Κέρκυρας δεν υπάρχει. β) Η κατάργηση της ΕΥΔΕ/ ΕΒΡΟΥ γεννά διάφορα ερωτηματικά, όταν σε μια τόσο κρίσιμη χρονικά, για τα εθνικά θέματα, περίοδο καταργείται ο συνομιλητής του Κράτους στις επαφές για ζητήματα της περιοχής, με ξένους παράγοντες.
  2. Η κατάργηση της ΕΥΔΕ/ Στερεάς Ελλάδος. Συγχωνεύεται στην ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ (για Συγκοινωνιακά έργα). Η καταργούμενη ΕΥΔΕ για Υδραυλικά - Λιμενικά - Κτιριακά έργα δεν έχει αναφορά στην αντίστοιχη ΕΥΔΕ/Υδραυλικών – Λιμενικών στην Αθήνα. Εάν δεν ενταχθεί και στην ΕΥΔΕ Υδραυλικών – Λιμενικών θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα στην εκτέλεση των έργων.
  3. Η κατάργηση της ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων, δεύτερη φορά, δημιουργεί πολλά ερωτηματικά. α) Σε μια τόσο μεγάλη και με σημαντικά προβλήματα Περιφέρεια καταργείται η μοναδική παρουσία του Κράτους στις Υποδομές. β) Καταργείται ο μοναδικός φορέας του Υπουργείου Υποδομών όπου σε συσχετισμό με το ΤΑΕΦΚ Χανίων (Τμήμα Φυσικών Καταστροφών) ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 730/4-3-2019 Απόφαση 16973 θα δημιουργήσει προβλήματα τόσο στην αντιμετώπιση, όσο και στην αποκατάσταση στον Τομέα Φυσικών Καταστροφών στην Κρήτη. γ) Η κατάργηση της ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων θα έχει μία κατάφορη αδικία για τους εργαζόμενους στην ΕΥΔΕ. Αν αποσπαστούν οι εργαζόμενοι της ΕΥΔΕ στον ΟΑΚ Α.Ε τότε θα έχουμε εργαζόμενους δύο ταχυτήτων. Συγκεκριμένα εργαζόμενοι που υπάρχουν ήδη στον ΟΑΚ Α.Ε από το 2014 θα ανήκουν και θα πληρώνονται από το Υπουργείο. Ενώ οι εργαζόμενοι της ΕΥΔΕ θα αποσπαστούν στον ΟΑΚ Α.Ε και οι αποδοχές τους θα καταβάλλονται από την Α.Ε.

Γιατί και ποιός ο λόγος αυτού του διαχωρισμού; Που αποσκοπεί; Τι εξυπηρετεί;

Διερωτόμαστε ποιά η τύχη των συγκεκριμένων εργαζομένων στον ΟΑΚ Α.Ε τόσο στην εργασιακή τους ειρήνη, όσο και στην υπηρεσιακή τους εξέλιξη;

Εάν δεν αποσυρθεί η Τροπολογία ώστε να γίνει ένας δημιουργικός διάλογος όλων των εμπλεκομένων τότε ζητάμε:

  1. Να γίνουν οι κατάλληλες αλλαγές για να μειωθεί το αρνητικό αποτέλεσμα.
  2. Να αρθούν οι ΑΔΙΚΙΕΣ προς τους εργαζόμενους.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

  1. Ότι ισχύει για τις ΕΥΔΕ/ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΕΥΔΕ/ ΗΠΕΙΡΟΥ και ΚΕΡΚΥΡΑΣ και ΕΥΔΕ/ ΕΒΡΟΥ να ισχύει και για την ΕΥΔΕ/ΚΡΗΤΗΣ και ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΩΝ.
  2. Η ΕΥΔΕ ΚΡΗΤΗΣ και ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΩΝ να γίνει κλιμάκιο με έδρα το Ηράκλειο και να συνεργάζεται με το ΤΑΕΦΚ Χανιών, όπως αυτό αναφέρεται στο αντίστοιχο ΦΕΚ δημιουργίας του ΤΑΕΦΚ.
  3. Παράλληλα η ΕΥΔΕ ΚΡΗΤΗΣ να συνεχίσει το έργο που έχει εντασσόμενη ως κλιμάκιο στην ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ και ΕΥΔΕ/ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ - ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ με έδρα την Αθήνα.
  4. Να έχουν τη δυνατότητα οι εργαζόμενοι του Υπουργείου Υποδομών, οι οποίοι βρίσκονται στον ΟΑΚ Α.Ε ή στην ΕΥΔΕ/ΚΡΗΤΗΣ και ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΩΝ επιλογής για απόσπαση στον ΟΑΚ Α.Ε ή παραμονής στο κλιμάκιο της ΕΥΔΕ/ΚΡΗΤΗΣ εφόσον υπάρξει. Σε αντίθετη περίπτωση απόσπαση σε άλλο δημόσιο φορέα, συγκεκριμένα στην Περιφέρεια Κρήτης ή την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης.
  5. Να ορισθούν στη συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση τα κλιμάκια στις αντίστοιχες τοποθεσίες των υφιστάμενων ΕΥΔΕ. Αυτό είναι αναγκαίο για αποφυγή εργασιακών και επιχειρησιακών κινδύνων.
  6. Τα κλιμάκια των ΕΥΔΕ/ΚΡΗΤΗΣ και ΕΥΔΕ/ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ να υπαχθούν επιχειρησιακά στις αντίστοιχες ΕΥΔΕ που είναι στην Αθήνα, δηλαδή ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ (Συγκοινωνιακών Υποδομών) και ΕΥΔΕ/Υδραυλικών και Λιμενικών Υποδομών.

 

 Screenshot1