lezanta

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ (Α.Π.5/23-1-2020)

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε (Π.Ο.Σ.Ε. Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.)

ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ 196-198 

114 71 ΑΘΗΝA

ΤΗΛ. : 210-6440873

FAX : 210-6454223

SITE: www.poseypexode.gr

E-MAIL: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Αθήνα, 23- 1 -2020

Αρ. Πρωτ. 5

      

 

   

ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ 2019

Η Συνέλευση των Προέδρων του 2019 βρίσκεται μπροστά σε δύο νέα δεδομένα: Πρώτον: Σε συνδικαλιστικό επίπεδο, τα πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια όργανα βρίσκονται με νέες συνθέσεις. Δεύτερον: Σε πολιτικό επίπεδο, υπάρχει άλλη κυβέρνηση με διαφορετικές θέσεις και πολιτικές. Οι δύο αυτοί παράγοντες ορίζουν ένα νέο σκηνικό. Επομένως, θα πρέπει να διαμορφώσουμε συνδικαλιστικά μία διαφορετική πολιτική, τόσο σε τακτικό, όσο και στρατηγικό επίπεδο.

Ας δούμε, λοιπόν, το πολιτικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί. Η κυβέρνηση, θέλοντας να κάνει παρέμβαση, τόσο στις λειτουργίες του Κράτους, όσο και σε οικονομικό επίπεδο, για να εφαρμόσει την πολιτική της, σύμφωνα με την ιδεολογία της, ψήφισε δύο νόμους, τον N.4622/2019 για το Επιτελικό Κράτος και τον Ν.4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα». Δύο νόμοι, οι οποίοι με την ψήφισή τους και την εξέλιξη στην εφαρμογή τους, διαπερνούν κάθετα την ελληνική κοινωνία σε όλα σχεδόν τα επίπεδα. Αποτέλεσμα θα είναι η περιθωριοποίηση του Δημοσίου Τομέα και η ¨θεοποίηση¨ του ιδιωτικού.

Συγκεκριμένα, στο νόμο για το Επιτελικό Κράτος ανοίγει ο δρόμος για την ¨ιδιωτικοποίηση του δημόσιου διοικητικού έργου΄. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα το δημόσιο έργο να υλοποιείται με συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Έργο που πρέπει να υλοποιείται από δημόσιους λειτουργούς. Συγκεντρώνει όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, όπου ο Πρόεδρος θα διοριστεί από τον Πρωθυπουργό και εκείνος θα διορίσει το Δ.Σ.

Το σύστημα αποκομματικοποίησης που υπάρχει, θα έπρεπε να είχε αποτιμηθεί προτού αλλάξει:

  1. Για πρώτη φορά εφαρμόστηκε η επιλογή των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης να γίνεται μέσα από το μητρώο επιτελικών στελεχών.
  2. Εισήχθη νέο σύστημα κινητικότητας που στόχευε να εξασφαλίσει, τόσο τις ανάγκες των υπαλλήλων, όσο και τις ανάγκες των υπηρεσιών.

Καμία διαδικασία διαβούλευσης στην κατάθεση του Νομοσχεδίου.

Το Ν.4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα», χαρακτήρισε και αυτόν η ολιγοήμερη διαβούλευση έξι ημερών, παρότι ο Ν. 4622/2019 για το επιτελικό κράτος προβλέπει ελάχιστο χρόνο διαβούλευσης δύο εβδομάδων.

Η νομοθέτηση του 4365/2019 αφορά αλλαγές σε συνδικαλιστικό επίπεδο, επιζημίες για τους εργαζομένους.

Άρθρο 10 «Εθνικό Μητρώο Δημοσίων Έργων»: Αν δοθεί σε ιδιωτικό Φορέα η αρμοδιότητα καταγραφής και παρακολούθησης των δημοσίων έργων, θα ολοκληρώσει την ιδιωτικοποίηση, τη στιγμή που το αντικείμενο υπάρχει στη Γ.Γ.Υ. (Δ/νση Δ10). Επισπροσθέτως, αν δοθεί το αντικείμενο, τίθενται σε άμεσο κίνδυνο ευαίσθητα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και τυχόν κρατικών απορρήτων, των κανόνων πνευματικής και βιομηχανικής ιδιoκτησίας, καθώς και εταιρικού ή άλλου απορρήτου.

Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙ:

A. Γενική Γραμματεία Υποδομών

Η Συνέλευση Προέδρων διαπιστώνει την έντονη ανησυχία των εργαζομένων πανελλαδικά για το αντικείμενο εργασίας και κατ’ επέκταση για τις θέσεις εργασίας. Η τοποθέτηση από την Κυβέρνηση και την Πολιτική Ηγεσία ότι δεν θα υπάρξουν απολύσεις δεν αρκεί από μόνη της. Ζητήσαμε συνάντηση με τον Υπουργό για να τεκμηριωθεί από την πλευρά του εμπράκτως, η δήλωσή του ότι δεν θα υπάρξει διατάραξη της εργασιακής σχέσης των εργαζομένων. Η μη πραγματοποίηση, έως τώρα, της συνάντησης του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας με τον Υπουργό ΥΠΟ.ΜΕ., επιδεινώνει την ανησυχία μας για τους παρακάτω λόγους:

  1. Η θέση ότι οι συμβάσεις παραχώρησης στα μεγάλα οδικά έργα, είναι πιο αποτελεσματικές, με μικρότερο κόστος και πιο γρήγορες από τα «κλασικά» δημόσια έργα. Η άποψη αυτή, με τη γενίκευση που γίνεται, ενέχει αφενός τη στέρηση του αντικειμένου από τη Γεν. Γραμ. Υποδομών, άρα από τους εργαζομένους, και αφετέρου το κόστος φαίνεται ότι είναι μικρότερο, καθόσον σε βάθος χρόνου, λόγω συμβάσεων, επιβαρύνεται ο πολίτης άμεσα, αλλά και το Κράτος οικονομικά και αυτό είναι φανερό στην πολιτική των διοδίων και της συντήρησης.
  2. Τα «κλασικά» δημόσια έργα, όπως αναφέρονται πλέον, άρα και οι εργαζόμενοι που δουλεύουν σε αυτά, επιβαρύνουν το έργο, λόγω των μεγάλων εκπτώσεων – δικαστικών εμπλοκών – λάθη δημοπρατήσεων, κατατμήσεων, καθυστερήσεων. Αυτοί που ευθύνονται είναι εκείνοι που καθορίζουν τις διαδικασίες και αυτοί που «παίζουν» με αυτές για το δικό τους υπερκέρδος. Σε αυτή τη διαδικασία, μόνο οι εργαζόμενοι δεν ευθύνονται.
  3. Η εναπόθεση της κατασκευής των δημοσίων έργων σε Ανώνυμες Εταιρείες, που δεν είναι ο ρόλος τους, όπως π.χ. Ο.Α.Κ., Εγνατία κλπ., επιβαρύνει το κόστος και συμβάλλει στην αδιαφάνεια κατά την κατασκευή και διαχείριση του έργου. Σε αντίθεση με το γεγονός ότι καμία ΕΥΔΕ δεν ελέγχεται για οικονομικές ατασθαλίες.
  4. Ο μη προσδιορισμός, ουσιαστικά και διαχρονικά, από το Υπουργείο Υποδομών, του χαρακτηρισμού του έργου ως Εθνικού Επιπέδου, δίνει τη δυνατότητα στις Περιφέρειες, για δικούς τους λόγους (;), να ζητούν τέτοιου επιπέδου έργα, χωρίς να έχουν τις αντίστοιχες δυνατότητες και όχι μόνο. Συμπεριφορές και παρόμοια αιτήματα από τις Περιφέρειες υπάρχουν και σήμερα, γεγονός που αποτελεί ένα ακόμη πρόβλημα για το αντικείμενο εργασίας στη Γ.Γ.Υ.
  5. Η θέση και η θεώρηση, πρώτον: ότι η πιο ενεργή συμμετοχή ιδιωτικών φορέων στην επίβλεψη έργων και μελετών, θα οδηγήσει στην ταχύτερη ολοκλήρωση επενδύσεων υποδομών και θα συμβάλει στην αντιμετώπιση του προβλήματος των υψηλών εκπτώσεων. Δεύτερον: Ότι η διαδικασία αναμένεται να λειτουργήσει με παρόμοιο τρόπο με εκείνο που έχει καθιερωθεί για τους ελεγκτές δόμησης (;) Τρίτον: Ότι οι όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις θα συνάδουν με τις προτάσεις που έχουν διατυπωθεί από τεχνικούς φορείς, όπως ΣΑΤΕ, ΣΕΓΜ, ΣΤΕΑΤ. Βάσει των παραπάνω, συνεπάγεται η λαϊκή ρήση: «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει», «Ιδιώτης κατασκευάζει, ιδιώτης επιβλέπει». Οι εργαζόμενοι που έχουν εργαστεί και γνωρίζουν από επίβλεψη έργων – μελετών, καταλαβαίνουν πλέον πως θα βελτιωθεί (;) το κόστος, ο χρόνος, η ποιότητα στις Μελέτες – Κατασκευές. Έτσι, οι ταυτόχρονες αλλαγές στους νόμους 4412 και 4413 θα καταλήξουν να είναι ΔΟΜΙΚΕΣ.
  6. Για τα παραπάνω, χρειάζεται και μία στήριξη από «αυθόρμητες» (;) και με «ενδιαφέρον» για τα Δημόσια Έργα τοποθετήσεις από Φορέα – Σύμβουλο του Κράτους, παράγοντες της πολιτικής ζωής, βουλευτές, με προηγούμενες θέσεις στο χώρο των δημοσίων έργων και της Γ.Γ.Υ. Έτσι, παραβλέποντας το σημαντικό ρόλο των εργαζομένων μηχανικών και γενικά του προσωπικού στη Γ.Γ.Υ, στηρίζουν μόνο τις Α.Ε. – ιδιώτες, εκμηδενίζοντας την παρουσία και την προσφορά όλων όσων κινούνται, υπερασπίζονται και διαφυλάττουν τα συμφέροντα του Δημοσίου, όπως αυτό επιβάλλεται από το ρόλο τους και γεννά πολλά ερωτηματικά, όταν αυτοί που προωθούν τις απόψεις – θέσεις για την χωρίς έλεγχο ιδιωτικοποίηση, έχουν θέσεις συμβούλου του κράτους ή είχαν ανάλογες κυβερνητικές θέσεις στο χώρο των δημοσίων έργων.

Β. Υ.Π.ΕΝ.

Θέματα που αφορούν στο Ν. 4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα & άλλες διατάξεις» θα επηρεάσουν τη θέση των εργαζομένων στο Υπουργείο.

  1. Πειθαρχική δίωξη υπαλλήλων (άρθρο 1) - Η πολυνομία, η πολυπλοκότητα και ασάφεια της νομοθεσίας, τα τεράστια ελλείμματα στελέχωσης, ο φόρτος εργασίας, η έλλειψη υλικοτεχνικής υποστήριξης, είναι προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Δημόσιοι υπάλληλοι καθημερινά και αντί να επιλύονται για να βοηθηθούν ώστε να κάνουν ακόμα καλύτερα τη δουλειά τους, βρίσκονται αντιμέτωποι με την απειλή πειθαρχικών διώξεων αν σε διάστημα μόλις ενός μήνα δε γνωμοδοτήσουν κάτω από ένα καθεστώς απόλυτης πίεσης.
  2. Ενίσχυση των αδειοδοτικών και ελεγκτικών μηχανισμών (άρθρα 10,11,14,15) - Επιχειρείται η διευκόλυνση των επενδύσεων απλοποιώντας τις διαδικασίες αδειοδότησης, χωρίς διαφοροποίηση στους τύπους των επενδύσεων βιομηχανία, υποδομή, τουρισμός, κλπ καταργώντας εξίσου ολόκληρα στάδια της υφιστάμενης διαδικασίας (γνωμοδοτήσεις ή/και εγκρίσεις, κλπ.) χωρίς να εξετάζεται το επίπεδο των επιπτώσεων. Για εμάς αναγκαία προϋπόθεση για την διευκόλυνση των επενδύσεων είναι η ενίσχυση των αδειοδοτικών και ελεγκτικών μηχανισμών, ανάδειξη του συμβουλευτικού και υποστηρικτικού ρόλου τους, αναβάθμιση του ελεγκτικού έργου, εντατικοποίηση των ελέγχων και αναβάθμιση των αντίστοιχων Δημόσιων Υπηρεσιών με τεχνογνωσία – επιμόρφωση και παροχή των απαιτούμενων μέσων. Διευκόλυνση των επενδύσεων με Δημόσιο έλεγχο και περιβαλλοντική προστασία
  3. Ενιαίος ψηφιακός χάρτης (άρθρα 3-8) - Καθοριστικό είναι να παραμείνουν υπό τον έλεγχο και την εποπτεία του Δημοσίου τα δεδομένα που θα συγκεντρωθούν κατά την δημιουργία του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, η ενημέρωση - διόρθωση και η επικαιροποίηση τους θα πρέπει να εξασφαλίζεται με την απρόσκοπτη συνεργασία μεταξύ των Δημόσιων Φορέων.
  4. Αξιολόγηση επενδυτικών σχεδίων και έλεγχο από ιδιώτες με όμορα συμφέροντα (άρθρο 2) - Μόνο αναβαθμισμένοι και επαρκώς στελεχωμένοι Δημόσιοι Ελεγκτικοί Μηχανισμοί μπορούν να εξασφαλίζουν την ανεξαρτησία και ακεραιότητα που απαιτεί η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων και ο έλεγχος της υλοποίησης τους μακριά από σχήματα που μπορεί να έχουν τα ίδια συμφέροντα με αυτά των επενδυτών.
  5. Τοπικά χωρικά σχέδια (άρθρα 207-208) - Είμαστε αντίθετοι τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια να κατακερματίζονται ανά πολεοδομική ενότητα με προτεραιότητα τις περιοχές που παρουσιάζουν πιο έντονες αναπτυξιακές, περιβαλλοντικές ή κοινωνικές πιέσεις. Η διαδικασία της προέγκρισης των Ειδικών Χωρικών Σχεδίων για χωροθέτηση και ανάπτυξη μικρομεσαίων επενδυτικών σχεδίων ή δραστηριοτήτων, γίνεται τώρα προαιρετική για τον ενδιαφερόμενο ιδιώτη ή το Δημόσιο και μπορεί να καταθέτει απευθείας την αίτηση οριστικής έγκρισης. Πιστεύουμε σε στρατηγικές και σημαντικές επενδύσεις δημοσίου συμφέροντος που θα έχουν σεβασμό στο περιβάλλον και την κοινωνία με προτεραιότητα τη βιωσιμότητα τους και τον αειφόρο χαρακτήρα τους.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Α. Γενική Γραμματεία Υποδομών

1. Ειδικές Υπηρεσίες Δημοσίων Έργων

 

ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων

Στελέχωση της ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων: 1) Ολοκλήρωση της μετακίνησης οκτώ υπαλλήλων στην ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων, με την υπ’ αρ. 86695/3894/7-11-2018 απόφαση του Υπουργού ΥΠΟ.ΜΕ και με θετική ομόφωνη γνωμοδότηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. 2) Μεταφορά των εργαζομένων από την πρώην ΕΥΔΕ Αποσελέμη, οι οποίοι έχουν μεταφερθεί στον Ο.Α.Κ. Α.Ε. (με σύμβαση ορισμένου χρόνου που ανανεώνεται ανελλιπώς από το 2006 από τον Υπουργό Υποδομών, ζήτημα το οποίο θα πρέπει να επιλυθεί) και κατέχουν δωδεκαετή εμπειρία στην επίβλεψη και διαχείριση συμβάσεων δημοσίων έργων (υδραυλικών, συγκοινωνιακών). 3) Άμεση ολοκλήρωση της διαδικασίας μίσθωσης κτηρίου για την στέγαση της ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων.

ΕΥΔΕ Μακεδονίας

Την αναβάθμιση της ΕΥΔΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ σε Διεύθυνση - ενισχύοντας και ενδυναμώνοντας το ρόλο της στην ανάληψη και διαχείριση των δημοσίων έργων - με ρητή πρόβλεψη στον προσεχή Οργανισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς και την διασφάλιση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας της. Ειδικότερα, η διεύρυνση του αντικειμένου και η αύξηση των αρμοδιοτήτων της ΕΥΔΕ Μακεδονίας, δεν συνοδεύτηκε από την πρόβλεψη των απαιτούμενων οικονομικών πόρων, που θα υποστήριζαν την επιτυχή εκτέλεση της αποστολής της. Αν και το εύρος των έργων που καλείται η ΕΥΔΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ να επιβλέψει, εκτείνεται γεωγραφικά από την Μακεδονία εώς τα νησιά του Β. Αιγαίου καμία μέριμνα δεν υπήρξε από την πλευρά του Υπουργείου μέχρι σήμερα, στην κατεύθυνση της αύξησης των ημερών εκτός έδρας, με αποτέλεσμα να καθίσταται ιδιαίτερα δυσχερής, έως ανέφικτη, η επιτυχής εκτέλεση του ανατιθέμενου στην ΕΥΔΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ έργου, όπως αυτό ορίζεται στον Οργανισμό του Υπουργείου.

ΕΥΔΕ Ηπείρου και Κέρκυρας

  • Εφαρμογή του ΠΔ 123/2017 στην κατανομή των έργων με απόδοσή τους στις υπηρεσίες που χωρικά τους ανήκουν. Τρανταχτό παράδειγμα η αφαίρεση έργων της ΕΥΔΕ ΗΠΕΙΡΟΥ και ΚΕΡΚΥΡΑΣ και η απόδοσή τους αναιτιολόγητα στην ΕΥΔΕ ΠΕΛΛΟΠΟΝΗΣΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ και ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, χωρίς καμία πρόθεση μομφής για τους συναδέλφους.
  • Εξ ορθολογισμός της χωρικής εμβέλειας των ΕΥΔΕ, ώστε να μην παρατηρείται το φαινόμενο της επίβλεψης των έργων από υπηρεσίες που βρίσκονται πολύ μακριά από αυτά. Π.χ. Επίβλεψη του έργου ανακατασκευής της γέφυρας της Πλάκας από συναδέλφους που πρέπει να διανύσουν απόσταση 205 χλμ προς την Πλάκα και 205 επιστροφής στην έδρα τους, συνολικά 410 χλμ., όπως και άλλων έργων (οδική σύνδεση του Αθαμανίου κ.λ.π.), όταν η ΕΥΔΕ ΗΠΕΙΡΟΥ ΚΑΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ βρίσκεται σε απόσταση 80 χλμ. Ομοίως για το έργο «ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΚΤΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΔΥΤΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΒΟΡΡΑ ΝΟΤΟΥ», η απόσταση από την έδρα της Υπηρεσίας που θα το επιβλέπει είναι συνολικά 430 χλμ, όταν από την ΕΥΔΕ ΗΠΕΙΡΟΥ ΚΑΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ είναι συνολικά 25 χλμ.

ΕΥΔΕ Έβρου

Ολοκλήρωση της στελέχωσης της ΕΥΔΕ Έβρου, λόγω του σημαντικού έργου που διαχειρίζεται, καθώς επίσης και της γεωπολιτικής σημασίας της συγκεκριμένης κρατικής δομής.

ΕΥΔΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Η υπηρεσία είναι επαρκώς στελεχωμένη με έμπειρο προσωπικό και διαθέτει τεχνογνωσία σε έργα υδραυλικά, οικοδομικά και οδοποιίας. Διαπιστώνονται τα παρακάτω:

  • Στήριξη και ενίσχυση του φυσικού αντικειμένου της ΕΥΔΕ Θεσσαλίας, π.χ. έργα Αχελώου – Σμοκόβου – αρδευτικά και φράγματα – συγκοινωνιακά – κτιριακά, κλπ.
  • Τα έργα χρηματοδότησης από τομεακά προγράμματα οποιουδήποτε φορέα να υλοποιούνται από τις υπηρεσίες του Υπουργείου.
  • Για την μεγαλύτερη ταχύτητα στην δημοπράτηση των έργων χρειάζεται συνεργασία του τμήματος μελετών με τις επιτόπου υπηρεσίες, διότι εκείνες γνωρίζουν καλύτερα τις τοπικές συνθήκες και τις τυχόν δυσκολίες.
  • Στενότερη συνεργασία της κεντρικής διοίκησης με τις περιφερειακές υπηρεσίες σε θέματα προγραμματισμού των έργων.
  • Καθιέρωση ετήσιας επίσκεψης-σύσκεψης, στο τέλος κάθε έτους, για τον απολογισμό και των προγραμματισμό των δράσεων.
  • Προβολή και ανάδειξη από το Υπουργείο, του έργου που επιτελείται περιφερειακά, (ανακοινώσεις στον τύπο, χρήση ψηφιακών μέσων, κ.α).
  • Καλύτερος συντονισμός με τη Διεύθυνση επιμόρφωσης, για την κάλυψη δαπανών των υπαλλήλων, όταν συμμετέχουν σε συνέδρια και επιμορφωτικές ημερίδες.

Υποδιεύθυνση Απαλλοτριώσεων, Τοπογραφήσεων και Γεωπληροφορικής Β.Ε.

  • Αναφορικά με τη νεοσύστατη Υποδιεύθυνση Απαλλοτριώσεων, Τοπογραφήσεων και Γεωπληροφορικής Β.Ε. θα πρέπει να διασφαλιστούν άμεσα όλες οι απαιτούμενες προϋποθέσεις που θα εξασφαλίσουν την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της, σε όλα τα επίπεδα (στελέχωση υπηρεσιών, παροχή απαιτούμενης υλικοτεχνικής υποδομής κλπ). Πρωταρχικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία της είναι η άμεση υπογραφή των αρμοδιοτήτων της από τον νέο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να της ανατεθεί συγκεκριμένο αντικείμενο και αρμοδιότητες.

2. Φυσικές Καταστροφές

  • Θωράκιση της χώρας από φυσικές καταστροφές. Η Ελλάδα, η οποία από επίσημα στατιστικά στοιχεία κατέχει την 6η θέση ανάμεσα στις πιο ενεργές σεισμικά χώρες παγκοσμίως, στερείται ενός ολοκληρωμένου, σύγχρονου και αποτελεσματικού σχεδιασμού αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών και της αντισεισμικής θωράκισης. Η αποκατάσταση των επιπτώσεων από φυσικές καταστροφές είναι κομβικό πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα. Η διαχείριση των φυσικών καταστροφών έχει ως ορισμό την ολότητα των συστηματικών και συγχρονισμένων πράξεων για την αποφυγή, θωράκιση και μείωση των επιπτώσεων μιας καταστροφής από φυσικά αίτια. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, ότι η διαχείρισή τους πρέπει να γίνεται από μόνιμες κρατικές δομές (Δ.Α.Ε.Φ.Κ. Κεντρικής, Βορείου και Δυτικής Ελλάδας), ώστε να λειτουργεί οργανωμένα ολόκληρος ο μηχανισμός αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών, όταν μάλιστα οι εν λόγω υπηρεσίες δεν είναι μόνο υπηρεσίες αποκατάστασης σεισμοπλήκτων, αλλά κινητοποιούνται άμεσα μετά από μία φυσική καταστροφή (σεισμοί, πυρκαγιές, πλημμύρες, κατολισθήσεις κλπ.) σε θέματα αυτοψιών, ελέγχου και επανελέγχου επικίνδυνων κτιρίων, άρσεων επικινδυνοτήτων, κατεδαφίσεων επικίνδυνων και ετοιμόρροπων κτιρίων σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες και εκτέλεσης επειγόντων δημοσίων έργων. Για το λόγο αυτό, μετά από τη νομοθέτηση των Δ/νσεων με το Νέο Οργανισμό του Υπουργείου, ζητάμε την άμεση στελέχωση των Υπηρεσιών του Υπ. ΥΠΟ.ΜΕ.
  • Ολοκλήρωση της διαδικασίας για τη στελέχωση της ΔΑΕΦΚ Δυτικής Ελλάδας, με νομοθετική ρύθμιση, ή υπό το καθεστώς ειδικών διατάξεων, σε προσωποπαγείς θέσεις ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο και ενδεδειγμένο τρόπο επιλεχθεί, με το σύνολο των υπαλλήλων του ΤΑΣ Αχαϊας που εκδιώχθηκαν από τη Γ.Γ.Υ. με διαθεσιμότητα.
  • Επιπλέον στελέχωση της ΔΑΕΦΚ Βορείου Ελλάδας.
  • Νομοθέτηση, για την αποζημίωση των συναδέλφων, που συμμετέχουν στις εργασίες αποκατάστασης επιπτώσεων από τις φυσικές καταστροφές ανά την Ελλάδα. Επειδή πρόκειται για φυσικές καταστροφές και οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες, για όσο υπάρχει χρονικά η έκτακτη κατάσταση, η αποζημίωση να έχει ανάλογα χαρακτηριστικά και όχι αυτά των Εκτός Έδρας, τα οποία δεν καλύπτουν, ούτε ποιοτικά ούτε ποσοτικά τις ανάγκες της διαδικασίας που αφορούν τις Φυσικές Καταστροφές. Η αποζημίωση είναι αναγκαίο να καλύπτει το σύνολο των ειδικοτήτων που δραστηριοποιούνται για την αντιμετώπιση του φαινομένου και την εξυπηρέτηση του πολίτη.
  • Συνεχής ενημέρωση των συναδέλφων, από τις αρμόδιες υπηρεσίες, σε θέματα αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών. Παροχή κατάλληλου εξοπλισμού και μέσων ατομικής προστασίας για την ασφαλή και αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων.
  • Να μην επιστρέφεται στα αδιάθετα του Υπουργείου Οικονομικών το αντίστοιχο τμήμα της δωρεάν κρατικής αρωγής που αντιστοιχεί στο μη εκταμιευθέν ποσό του δανείου για σεισμόπληκτα κτίρια όπου περαιώθηκαν οι εργασίες, όπως βεβαιώθηκε κατόπιν αυτοψίας των Μηχανικών της Υπηρεσίας, όταν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι αντίστοιχες διοικητικές διαδικασίες (εκταμίευση 2ης και 3ης δόσης).

3. Κτιριακό

  • Εφόσον υλοποιηθεί τελικά ο σχεδιασμός του Υπουργείου για τη μεταστέγαση των υπηρεσιών της Γ.Γ.Υ. του Υπ. ΥΠΟ.ΜΕ., να τηρηθούν όλες οι κτιριολογικές προδιαγραφές που προβλέπονται και απαιτούνται για κτίρια Δημοσίων Υπηρεσιών, καθώς και να εξασφαλίζονται οι κανόνες Υγιεινής και Ασφάλειας της εργασίας. Σε κάθε περίπτωση, η όποια μεταφορά πραγματοποιηθεί, θα πρέπει να γίνει με την έγκαιρη προειδοποίηση των Υπηρεσιών και εντός του ωραρίου κι όχι όπως έγινε με τη μεταφορά των τριών Υπηρεσιών, ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ, Διεύθυνση Απαλλοτριώσεων, Τοπογραφήσεων και Γεωπληροφορικής (Δ25) και Διεύθυνση Υποδομών Σταθερής Τροχιάς, Συντηρήσεων και Ασφάλειας (Δ14), ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή μετάβαση.
  • Είναι επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπισθούν θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας σε όλα τα κτίρια της ΓΓΥ, καθώς και ολοκλήρωση των διαδικασιών μίσθωσης, όπου αυτές πρέπει να ολοκληρωθούν.
  • Οριστική επίλυση του προβλήματος στέγασης της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την εκμετάλλευση ιδιόκτητου οικοπέδου του, συνολικής επιφάνειας 8 στρεμμάτων, όπου σήμερα στεγάζεται η Διεύθυνση Κεντρικού Εργαστηρίου Δημοσίων Έργων (ΚΕΔΕ-Δ23).

4. Προτάσεις επί του Οργανισμού Υπ. ΥΠΟ.ΜΕ.

Με την ορθολογική - σύγχρονη οργάνωση των υπηρεσιών και τον ενιαίο σχεδιασμό μπορούν να αντιμετωπισθούν ή να υλοποιηθούν: η αναπτυξιακή συμβολή του Υπουργείου και των Περιφερειών, η αξιοποίηση πόρων και η ποιότητα του παραγόμενου έργου, η ικανοποίηση των χρηστών των δημοσίων έργων, η ενσωμάτωση αρχών χρηστής διοίκησης και κράτους δικαίου, η αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων και φυσικών καταστροφών, ο εξορθολογισμός των 8 λειτουργικών δαπανών και η εφαρμογή σύγχρονων λειτουργικών προτύπων.

Ειδικότερα: α) Στελέχωση και ανακατανομή του προσωπικού στη Γ.Γ.Υ.

Οι χωρίς σχεδιασμό και λόγω έλλειψης των απαιτούμενων από το ψηφιακό οργανόγραμμα περιγραμμάτων θέσεων εργασίας, τοποθετήσεις υπαλλήλων στις Υπηρεσίες του Υπ. ΥΠΟ.ΜΕ, έχουν επιφέρει πολλά προβλήματα. Πιο συγκεκριμένα:

  • Μη ορθολογική κατανομή του προσωπικού στις υπηρεσίες ανά κλάδο και ειδικότητα.
  • Κάποιες Υπηρεσίες είναι υποστελεχωμένες και άλλες υπερστελεχωμένες.
  • Αποψίλωση υπηρεσιών από έμπειρο προσωπικό, σε σημείο που σύντομα θα προκληθούν προβλήματα στη λειτουργία τους.
  • Τοποθέτηση υπαλλήλων με ειδικότητες, οι οποίες ουδεμία σχέση έχουν με το αντικείμενο της υπηρεσίας στην οποία τοποθετούνται.

Επομένως, καθίστανται αναγκαία τα παρακάτω:

  • να προχωρήσουν οι απαιτούμενες αλλαγές στο Π.Δ. 123/2017, όσον αφορά τις ειδικότητες για την κάλυψη θέσεων ευθύνης
  • επανασύσταση των Τμημάτων Διοικητικού – Γραμματείας σε όλες τις Διευθύνσεις, προκειμένου να αποκατασταθούν οι δυσλειτουργίες που προέκυψαν από την κατάργησή τους. 
  • περαιτέρω στελέχωση της ΕΥΔΕ ΚΣΕΣΠ, με τους ήδη εργαζόμενους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, που ανανεώνονται ανελλιπώς από το 2004 από τον Υπουργό Υποδομών, υπαλλήλων με πολυετή εμπειρία σχετικά με συμβάσεις παραχώρησης.
  • ψηφιοποίηση του αρχείου του συνόλου των υπηρεσιών της Γ.Γ.Υ, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η οποία θεωρείται επιβεβλημένη και υποχρεωτική, καθόσον οδηγεί στην αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης, τη διευκόλυνση της εργασίας των υπαλλήλων, την εξοικονόμηση πόρων και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
  • αναβάθμιση με την πιστοποίηση του Κεντρικού Εργαστηρίου Δημοσίων Έργων (ΚΕΔΕ) και την επανασύνδεσή του με τα Περιφερειακά Εργαστήρια των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, τα οποία έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους, με αποτέλεσμα να χάνεται η αποκτηθείσα τεχνογνωσία-εμπειρία και ο εργαστηριακός εξοπλισμός τους να παραμένει αναξιοποίητος και σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο.
  • ενιαία, σε όλη την ελληνική επικράτεια, αντιμετώπιση της συντήρησης του παράπλευρου οδικού δικτύου και όχι τη διαφοροποίησή της, με χωρικά κριτήρια που δεν συνάδουν με την απαίτηση ενιαίου προγραμματισμού και ευθύνης της συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων.
  • Άμεση εφαρμογή του ΠΔ 71/3-7-2019 ¨Μητρώα συντελεστών παραγωγής δημοσίων έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.ΤΕ.)¨ και έκδοση των αντίστοιχων εγκυκλίων. Αποτέλεσμα της εφαρμογής θα είναι η συνεισφορά στην εύρυθμη λειτουργία τόσο της Δ/νσης Μητρώων (Δ24), όσο και της αγοράς που επηρεάζεται άμεσα. 
  • Διατήρηση του Μητρώου Φυσικών Προσώπων, στη Δ/νση Μητρώων του Υπουργείου μας και τη μη εκχώρηση της αρμοδιότητας στο Τ.Ε.Ε., άλλα Επιμελητήρια και συλλόγους δημοσίου δικαίου.

5. Αξιολόγηση - αποτίμηση του έργου των δημοσίων υπαλλήλων.

Είμαστε υπέρ της αξιολόγησης, με στόχο τη βελτίωση των δημοσίων υπηρεσιών και των υπαλλήλων, προς όφελος του πολίτη. Η αξιολόγηση αυτή δεν πρέπει να συνδέεται με τιμωρητικές πρακτικές και απολύσεις αλλά με τη δια βίου μάθηση και εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης, το οποίο ως ο ανθρώπινος σύνδεσμος του κράτους με τον πολίτη, πρέπει να χρησιμοποιεί όλα τα σύγχρονα μέσα και την τεχνογνωσία για τη δημιουργία μιας Δημόσιας Διοίκησης - παρόχου υψηλού επιπέδου υπηρεσιών προς τον πολίτη και τις επιχειρήσεις.

6. Έκδοση του νέου Οργανισμού του Ο.Α.Σ.Π.

Τη θεσμική ένταξη της Μονάδας Ερευνάς «ΙΤΣΑΚ» στον ερευνητικό ιστό της χώρας, με την ρητή ένταξη του ΙΤΣΑΚ στους νόμους 4310/2014 και 4386/2016, ώστε να διασφαλιστεί τόσο η αποτελεσματική εκπλήρωση του έργου και της αποστολής του, όσο και η βιωσιμότητά του. Προς την κατεύθυνση αυτή κρίνεται επιβεβλημένη η υιοθέτηση και στήριξη, της νομοθετικής ρύθμισης, η οποία πρόσφατα προωθήθηκε από τον ΟΑΣΠ στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (αρ. πρωτ. Υπ.ΥΠΟ.ΜΕ: 600/6-11-2019), ώστε άμεσα να προχωρήσει η ψήφισή της.

7. Να σταματήσει η διαρκής απαξίωση των τεχνικών υπηρεσιών, με τη συνεχή μεταφορά αρμοδιοτήτων σε ανώνυμες εταιρείες (Α.Ε.), οι οποίες λειτουργούν έξω από το δημοσιολογιστικό έλεγχο και στοιχίζουν πανάκριβα στον ελληνικό λαό. Οι Α.Ε. λειτουργούν με αμφισβητούμενη διαφάνεια, με ειδικό προνομιακό νομοθετικό πλαίσιο και έχουν κόστος πολύ μεγαλύτερο απ’ αυτό των τεχνικών υπηρεσιών. Είναι απόλυτα σαφές ότι τα δημόσια έργα μπορούν να υλοποιηθούν, με λιγότερο κόστος κατασκευής απ’ αυτό των Α.Ε., από τις δημόσιες τεχνικές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και των Περιφερειών, οι οποίες στελεχώνονται από αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό και έχουν συμβάλει καταλυτικά στην κατασκευή σημαντικών έργων υποδομής στη χώρα μας.

8. Να εφαρμοστεί ο δημοσιολογιστικός έλεγχος και στις Α.Ε., όπως ισχύει σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, δηλαδή ο προληπτικός ή κατασταλτικός έλεγχος των δαπανών τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο, περί της νομιμότητας και κανονικότητας αυτών. Επισημαίνουμε ότι η ολική ιδιωτικοποίηση του σχεδιασμού και της διαχείρισης των έργων, που σταθερά και έμπρακτα επιδιώκεται διαχρονικά από τις πολιτικές ηγεσίες, σε πολύ λίγα χρόνια θα οδηγήσει σε νέες χρεοκοπημένες Δημόσιες Εταιρίες.

9. Ακύρωση των αποικιοκρατικών συμβάσεων παραχώρησης, με τις οποίες παραδίδονται όλα στους παραχωρησιούχους.  Απαιτούμε την άμεση εξασφάλιση των εσόδων του Δημοσίου από τις συμβάσεις παραχώρησης και τον έλεγχο του ύψους αποπληρωμής του κόστους της Αττικής Οδού και της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, μέσω ελέγχου του ύψους των εισπράξεων, αξιοποιώντας το σύγχρονο ελεγκτικό μηχανισμό της πρώην ΤΕΟ Α.Ε. (SCADA), που έχει μεταφερθεί σε υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ, αφού ακόμη και σήμερα παραμένει ανενεργό με τεράστια ζημιά για το Δημόσιο. Θα μπορούσε να αξιοποιηθεί κατάλληλα από τη νέα Υπηρεσία Οδικών Τελών. Επιπλέον, απαιτούμε την άμεση έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για τη λειτουργία της Υπηρεσίας Οδικών Τελών.

10. Καταβολή ανθυγιεινού επιδόματος στους συναδέλφους των πρώην Περιφερειακών Εργαστηρίων και των Τμημάτων αυτών, είτε αυτά ανήκουν σήμερα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση ή στην Αιρετή Περιφέρεια.

11. Αναγκαίες τροποποιήσεις στο Μη.Μ.Ε.Δ.

  • Άμεση επιμόρφωση στη διαδικασία των ηλεκτρονικών διαγωνισμών και στη συνέχεια πρακτική εξάσκηση όλων των μελών του Μη.Μ.Ε.Δ.
  • Εφαρμογή εξαίρεσης από τις κληρώσεις υπάλληλων που έχουν ήδη κληρωθεί. Οι δημοπρασίες γίνονται σε πολύ κοντινές ημερομηνίες, οπότε οι υπάλληλοι αναγκάζονται να απέχουν από τα υπόλοιπα υπηρεσιακά τους καθήκοντα. Παρατηρούνται παράπονα από συναδέλφους για ανισότιμο φόρτο κληρώσεων.
  • Εξαιτίας της αδυναμίας συνεδρίασης εξ αποστάσεως, κυρίως για την εξέταση κρίσιμων ζητημάτων, πχ έλεγχος δικαιολογητικών συμμετοχής, αποκλεισμός διαγωνιζομένων με κατάπτωση εγγυητικών συμμετοχής κλπ, να εκδίδεται εντολή μετακίνησης και καταβολή εξόδων κίνησης στα μέλη των επιτροπών διαγωνισμού.
  • Επιπλέον κίνητρο, τόσο για τη συμμετοχή στις Επιτροπές Διαγωνισμού, όσο και για την τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται, θα μπορούσε να προβλεφθεί και η θέσπιση αμοιβής των μελών της επιτροπής, για να μπορούν αυτές να λειτουργήσουν και εκτός ωραρίου, χωρίς να αποτελούν πρόβλημα για τους συμμετέχοντες.

12. Διατήρηση της προσωπικής διαφοράς σε όσους μετατάσσονται ή έχουν μεταταχθεί με οποιαδήποτε τρόπο (μετατάξεις – υποχρεωτική ή εθελούσια κινητικότητα κ.λ.π.) και με αναδρομική ισχύ. Παρά την αποκατάσταση με τον Ν.4483 (άρθρο 99) για κατηγορίες υπαλλήλων (ενδοαυτοδιοικητική κινητικότητα), εξαιρούνται ακόμη άλλες περιπτώσεις διαφοροποιώντας τους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα.

  • Αποκατάσταση της υπερβάλλουσας μείωσης (Ν. 4024/2011), που υπέστησαν οι συνάδελφοι κατά την ενδοϋπουργική κινητικότητα (άρθρο 33, Ν.4482/2017).

13. Εκτός Έδρας Μετακινήσεις. Αύξηση των ημερών και της ημερήσιας αποζημίωσης, καθώς και επαναπροσδιορισμό των ειδικοτήτων που συμμετέχουν στα εκτός έδρας. Η επιτόπου παρουσία του τεχνικού προσωπικού για την σωστή επίβλεψη των εργασιών κατασκευής, μελέτης, διαδικασιών επιτάξεων κ.λ.π., απαιτεί περισσότερες ημέρες τον μήνα, πόσο δε μάλλον, όταν το ίδιο τεχνικό προσωπικό επιβλέπει περισσότερα του ενός έργα. Η ισχύουσα κατάσταση, σε συνδυασμό με εκδηλωμένες προθέσεις για επίβλεψη από ιδιωτικές εταιρείες, γεννούν σοβαρά ερωτήματα για την διαφάνεια και την ποιότητα των έργων, στο βαθμό που στο τέλος θα γίνονται επιβλέψεις απουσία του Δημοσίου και μόνο από Ανάδοχο και κάποια ιδιωτική εταιρεία, όπου πάντα θα παραμένει άγνωστη και με πολλά ερωτηματικά η μεταξύ τους σχέση.

14. Νομική Κάλυψη για Υπηρεσιακές Υποθέσεις και εφαρμογή της πρόσφατης ΚΥΑ του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών και σχετικές αλλαγές στη σχετική Νομοθεσία.

15. Επαναλειτουργία των παιδικών κατασκηνώσεων στη Μαλακάσα Αττικής και συνέχιση αυτού του πετυχημένου θεσμού στη συνείδηση των υπαλλήλων, αφού τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά τα τρία τελευταία χρόνια είχαν σαν αποτέλεσμα τη μη λειτουργία της, ύστερα από 55 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας. Καταγγέλλουμε κάθε προσπάθεια εκχώρησης των εγκαταστάσεων της κατασκήνωσης σε ιδιωτικά συμφέροντα.

16. Την ενιαία, σε όλη την ελληνική επικράτεια, αντιμετώπιση της συντήρησης του παράπλευρου οδικού δικτύου και όχι τη διαφοροποίησή της, με χωρικά κριτήρια που δεν συνάδουν με την απαίτηση ενιαίου προγραμματισμού και ευθύνης της συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων. Αναφορικά με την Υποδιεύθυνση Τεχνικών Έργων και ειδικότερα το Τμήμα Συντήρησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας την πρώην Συντήρηση Αυτοκινητοδρόμων επισημαίνουμε ότι, το αντικείμενο των συναδέλφων έχει διευρυνθεί σημαντικά (πλημμύρες, φωτιές καθαρισμοί ρεμάτων, ασφαλτικά κλπ) την ίδια στιγμή που το προσωπικό συρρικνώνεται δραματικά, λόγω των αθρόων συνταξιοδοτήσεων συναδέλφων και της κινητικότητας. Μάλιστα, καθώς τον τελευταίο καιρό παρατηρείται σημαντική έλλειψη προσωπικού στην αντίστοιχη υπηρεσία της Χαλκιδικής, οι εργαζόμενοι μου διαμένουν στην Θεσσαλονίκη, καλούνται να εξυπηρετήσουν χωρικά και τις ανάγκες του νομού αυτού. Προς την κατεύθυνση αυτή προτείνεται άμεση στελέχωση της Υποδιεύθυνσης Τεχνικών Έργων μέσω προσλήψεων (τεχνικών ειδικοτήτων: ΤΕ Πολιτικών Μηχανικών, Εργοδηγών κλπ). Σημαντικές ελλείψεις υφίστανται και στον εξοπλισμό των μηχανημάτων καθώς τα περισσότερα είναι απαρχαιωμένα και δεν συντηρούνται.

 

Β. Τ.Ε.Ε

1) Ένταξη του ΤΕΕ στον Κρατικό Προϋπολογισμό: 

Το ΤΕΕ σαν δημόσιος φορέας δεν είναι ενταγμένο στον Κρατικό Προϋπολογισμό. Από το 2012 με το νόμο Ν. 4093/2012 « Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016» καταργήθηκε κάθε τακτικό δημόσιο έσοδο για το ΤΕΕ. Αυτό είχε σοβαρές επιπτώσεις α) κοινωνική, με τη μετατροπή του ΤΕΕ σε μηχανισμό ιδιωτικοποίησης υπηρεσιών του δημοσίου β) για τους υπαλλήλους του ΤΕΕ, επειδή δημιουργείται εργασιακή ανασφάλεια που αφορά στο μέλλον του φορέα. Ζητάμε να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα των εργαζόμενων που αναφέρεται και στο ψήφισμα του 37ου Τακτικού Συνεδρίου της Ομοσπονδίας για ένταξη του ΤΕΕ στον Κρατικό Προϋπολογισμό έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στον Θεσμικό του Ρόλο.

2) Ένταξη του ΤΕΕ στην κινητικότητα:

Οι υπάλληλοι του ΤΕΕ εξαιρούνται, επιλεκτικά, από την κινητικότητα του Νόμου 4440/2016 «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση…». Αν και η κινητικότητα ισχύει για τους υπαλλήλους του ΤΕΕ που προέρχονται από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης όπως και για όσους πρόκειται να μετακινηθούν στις δομές του εποπτεύοντος Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι εργαζόμενοι του ΤΕΕ στο σύνολό τους, δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που τους δίνονται μέσα από την κινητικότητα του 4440/16. Με δεδομένη και τη θετική άποψη του φορέα στο θέμα οφείλει η Πολιτεία (άρθρο 4 του Συντάγματος, παρ. 1 και 2) να αναγνωρίσει την ισότητα ευκαιριών ανάμεσα στους εργαζόμενους του ΤΕΕ και τους υπόλοιπους συναδέλφους τους στο δημόσιο.

3) Πληρωμή των δεδουλευμένων των εκλογών του ΤΕΕ 2016:

Η Διοίκηση του ΤΕΕ απέφευγε να καταβάλλει στους υπαλλήλους εδώ και 3 χρόνια του ένα σημαντικό ποσό που αντιστοιχεί στην πολύμηνη και υπερωριακή εργασία που απαιτήθηκε για τη διεκπεραίωση των εκλογών του ΤΕΕ το 2016. Μετά από κινητοποιήσεις των Συλλόγου Εργαζόμενων ΤΕΕ και τη συμπαράσταση συνδικαλιστικών φορέων (ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ, ΑΔΕΔΥ, ΕΜΔΥΔΑΣ και άλλων) το ΤΕΕ με ομόφωνη απόφασή του (Α107/Σ28/2019) μόλις τον Οκτώβριο του 2019 αποδέχθηκε ως υποχρέωσή του να καταβάλλει το ποσό των 50.000 € υπερψηφίζοντας ομόφωνα την με αρ. πρωτ. 59/10.10.2019-§1.1 εισήγηση της Διεύθυνσης Διοικητικού (Αποφ.Α1/Σ29/2019). Παρά την παραπάνω ομόφωνη απόφαση της Δ.Ε. και τη δέσμευση του Προέδρου του ΤΕΕ, Γ. Στασινού, στα συνδικαλιστικά όργανα που έκαναν παρέμβαση υπέρ των εργαζομένων δεν έχει αναρτηθεί η κατάσταση που κατατέθηκε από τη Διεύθυνση Διοικητικού (αρ. πρωτ. 59/10.10.2019-§1.1) με τα ποσά που αντιστοιχούν στους εργαζόμενους (για εργασία του 2016!), και το χρόνο πληρωμής των εργαζομένων. Απαιτούμε από τη Διοίκηση του ΤΕΕ τον σεβασμό της εργατικής νομοθεσίας και την πλήρη διαφάνεια που αφορά στις αποφάσεις των Συλλογικών οργάνων και της Υπηρεσίας.

 

Γ. Υ.Π.ΕΝ.

1) Αναβάθμιση του έργου που μπορούν να προσφέρουν οι εργαζόμενοι στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας.

  1. Την αναβάθμιση του Τμήματος Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Θεσσαλονίκης σε επίπεδο Διεύθυνσης, ώστε να καταστεί αποτελεσματικότερη η διοικητική οργάνωση του Τμήματος και να επιτευχθεί κατ’ επέκταση η ταχύτερη διεκπεραίωση των θεμάτων που διαχειρίζεται και η αμεσότερη εξυπηρέτηση των Δήμων της περιοχής.
  2. Εφαρμογή ολοκληρωμένης πολιτικής Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό της πληροφοριακής υποδομής με μείωση του λειτουργικού και διαχειριστικού κόστους, δημιουργία εφαρμογών ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης του πολίτη. Ενοποίηση εφαρμογών για την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών.
  3. Μεταφορά των υπηρεσιών του Υ.Π.ΕΝ σε ένα πρότυπο κτίριο που θα πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές, τις αρχές της εξοικονόμησης ενέργειας αλλά και της οικολογίας, με χώρους στάθμευσης, πρόσβασης ΑΜΕΑ, με χώρους οι οποίοι θα ανταποκρίνονται στους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας και με εξασφαλισμένη πρόσβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς, βελτιώνοντας τους όρους εργασίας των υπαλλήλων και τη λειτουργία της Διοίκησης με ταυτόχρονη εξοικονόμηση χρημάτων από τα μισθώματα.

2) Με αφορμή την εθνική τραγωδία της 23ης Ιουλίου 2018 στο Μάτι Αττικής ζητάμε την απλούστευση και κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Πολιτική Προστασία και της δαιδαλώδους πολεοδομικής νομοθεσίας, της οποίας οι εξαιρέσεις και οι εκτροπές εξαγριώνουν με την προκλητικότητά τους, την εφαρμογή της νομιμότητας και το γκρέμισμα όλων των παράνομων περιφράξεων που κλείνουν την πρόσβαση των πολιτών προς τον αιγιαλό και την παραλία, καθώς και την άμεση υλοποίηση όλων των απαραίτητων αντιπλημμυρικών έργων στις πληγείσες περιοχές και τον ολοκληρωμένο αντιπλημμυρικό σχεδιασμό της χώρας.

3) Ριζική αναβάθμιση της περιβαλλοντικής πολιτικής. Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, είναι επιτακτική η ανάγκη, όχι απλά να διαμορφώσουμε όρους και πολιτικές για την προστασία της βιοποικιλότητας, την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την προώθηση της «πράσινης ανάπτυξης», αλλά αυτές να υλοποιηθούν προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Η προστασία του περιβάλλοντος μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης, η οποία πρέπει να ωφελήσει όλους τους πολίτες, όχι μόνο τους λίγους.

Για να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, θα πρέπει να τεθούν εξ’ αρχής ξεκάθαροι και σταθεροί κανόνες που να ρυθμίζουν τις αναπτυξιακές διαδικασίες. Στο πλαίσιο αυτό, ζητάμε την ολοκλήρωση θεσμοθέτησης των Ε.Π.Μ. (Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών) σε περιοχές Natura, καθώς και την υλοποίηση στην πράξη του συστήματος διαχείρισης για τις προστατευόμενες περιοχές. Ζητάμε τον καθορισμό και την εφαρμογή των κατάλληλων μέτρων προστασίας και διαχείρισης.

Βασικό ζητούμενο είναι η ενσωμάτωση της διάστασης της βιοποικιλότητας σε όλες τις τομεακές πολιτικές και στην εφαρμογή αυτών των πολιτικών.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας πρέπει να δείχνει με τις δικές του αποφάσεις το «παράδειγμα» για αυτή την ενσωμάτωση, να προωθεί και να επιμένει στην αντίστοιχη δράση όλων των άλλων φορέων. Η Εθνική Στρατηγική για τη Βιοποικιλότητα της Ελλάδας που περιλαμβάνει τη συνολική προσέγγιση για τα θέματα περιβάλλοντος θα πρέπει να περάσει στο στάδιο εφαρμογής της. Υπάρχουν εργαλεία και τρόποι για την αντιμετώπιση των κρίσιμων περιβαλλοντικών θεμάτων μέσω της αειφόρου ανάπτυξης ενός διαφορετικού δηλαδή μοντέλου ανάπτυξης που θα καταλήξει σε όφελος όλου του κοινωνικού συνόλου και όχι προς όφελος των ξένων – κυρίως- επενδυτών.

Η κωδικοποίηση της πολεοδομικής και περιβαλλοντικής νομοθεσίας, καθώς και η απλοποίηση των διαδικασιών μπορούν κάλλιστα να δημιουργήσουν πρόσφορο έδαφος για την δημιουργία επενδύσεων, διασφαλίζοντας παράλληλα το φυσικό μας κεφάλαιο.

Το περιβάλλον με τις κατάλληλες και ορθές πολιτικές αποφάσεις και πρωτοβουλίες έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί σε σημαντικό βραχίονα οικονομικής ανάπτυξης με τη δημιουργία νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων και νέων θέσεων εργασίας.

Στο όνομα της αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης, δεν δεχόμαστε οι όποιες αποκαλούμενες «στρατηγικές επενδύσεις» να χρήζουν διαφορετικής/ευνοϊκής αντιμετώπισης έναντι των υπολοίπων και χωρίς παράλληλα να διασφαλίζεται η διαφάνεια. Η αναστροφή του κλίματος της ύφεσης δεν εξαρτάται μόνο από κάποιες μεγάλες ή πολύ μεγάλες επενδύσεις αλλά και από τις μικρότερες, που μπορούν να δώσουν θέσεις εργασίας και να συμβάλουν στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας. Ιδίως οι πράσινες επενδύσεις που αποδεικνύονται παγκοσμίως ως κύριος μοχλός ανάκαμψης, πρέπει να τεθούν σε ορθή και ισόρροπη βάση στην Ελλάδα.

Είμαστε αντίθετοι στη δυνατότητα που έχει δοθεί σε φορείς εκμετάλλευσης να καθορίζουν χρήσεις γης, όρους δόμησης κλπ με έκδοση ΠΔ κατά παραγγελία και να ακυρώνουν με αυτό τον τρόπο τον υφιστάμενο σχεδιασμό της πολιτείας.

Στο πλαίσιο της απλοποίησης των διαδικασιών αδειοδότησης και πάταξης της γραφειοκρατίας δόθηκε η δυνατότητα με το νόμο 4014/11 η περιβαλλοντική αδειοδότηση και ο περιβαλλοντικός έλεγχος - επιθεώρηση να μπορεί να ασκείται και από ιδιώτες. Σε περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων αυτών, θα πρέπει να εξασφαλιστεί ο κρίσιμος ρόλος του Δημοσίου ως εγγυητή της νομιμότητας και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την εκχώρηση νευραλγικών αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών μας στον ιδιωτικό τομέα.

Ζητάμε την άμεση κατάργηση των σχετικών άρθρων όλων των νομοθετημάτων που εκχωρούν αρμοδιότητες των Υπηρεσιών του Υ.Π.ΕΝ. σε μη δημόσιους Φορείς.

Το Υ.Π.ΕΝ. θα πρέπει να αναβαθμίσει τις αρμόδιες ως προς αυτό υπηρεσίες του με περισσότερα στελέχη, εξοπλισμό και παράλληλα η μεταφορά της όλης διαδικασίας αδειοδότησης και ελέγχου σε διαδικτυακές πλατφόρμες μπορεί να ενισχύσει τη διαφάνεια και την εμπιστοσύνη του πολίτη προς το κράτος και να περιορίσει τα φαινόμενα συναλλαγής, αδιαφάνειας και διαφθοράς.

Ζητάμε παράλληλα την ενίσχυση των υπηρεσιών επιθεώρησης και περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

Η Πράσινη Ανάπτυξη και η στροφή της ενεργειακής πολιτικής της χώρας μας στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.) και τις πράσινες επενδύσεις, θα πρέπει να συντάσσονται με τα οικονομικά οφέλη της κοινωνίας και να μην αποτελούν ευκαιρία για πλουτισμό των εθνικών και διεθνών εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στο χώρο αυτό.

Η ανάδειξη και προώθηση νέων μορφών ενέργειας (ΑΠΕ, φωτοβολταϊκά, βιομάζα), η σωστή εκμετάλλευση και η ορθή διαχείριση των αποβλήτων, μέσα από ένα νέο συνολικό, σωστότερο σχεδιασμό και η υλοποίησή τους, θα επιφέρουν σημαντικά οφέλη και καλύτερη ποιότητα ζωής.

Η αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου της χώρας αποτελεί επιτακτική ανάγκη και μπορεί να συνεισφέρει θετικά στη δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας, προσφέροντας παράλληλα θέσεις εργασίας σε εξειδικευμένο και μη εργατικό δυναμικό με την παράλληλη διασφάλιση της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, το οποίο αποτελεί και τον μεγαλύτερο πλούτο της χώρας μας.

4) Την πολεοδομική και χωροταξική οργάνωση της χώρας με τρόπο που θα αναιρεί οριστικά την αυθαίρετη δόμηση. Η διατήρηση δε του άρθρου 24 του Συντάγματος κρίνεται αναγκαία, όπως αναγκαία κρίνεται και η κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης, και ειδικότερα των παρεκκλίσεων της παρ. 2 του Άρθρου 1 του από 24-5-85 Προεδρικού Διατάγματος.

Σε ό,τι αφορά το Χωροταξικό Σχεδιασμό, απαιτείται η εφαρμογή των κατάλληλων Χωρικών Πολιτικών σε τομείς, όπως η βιομηχανία, οι υδατοκαλλιέργειες, ο τουρισμός, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειες κλπ.

Ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται η υλοποίηση του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού.

Τέλος, απαραίτητη είναι η αναδιατύπωση και η αποσαφήνιση του Ν. 4269/2014 και του Ν. 4315/2014 (Πράξεις Εφαρμογής) γιατί, ως έχουν, καθιστούν ανεφάρμοστο ουσιαστικά τον Πολεοδομικό Σχεδιασμό, ενώ δημιουργούν και πολλά ερωτηματικά στην εφαρμογή του.

Θεωρούμε απαράδεκτες τις νομοθετικές ρυθμίσεις, μέσω των οποίων διαγράφονται βεβαιωμένα πρόστιμα πολεοδομικών παραβάσεων ύψους αρκετών εκατομμυρίων ευρώ. Η πράξη αυτή προκαλεί το κοινωνικό αίσθημα τη στιγμή που οι αποδοχές εργαζομένων και συνταξιούχων διαρκώς μειώνονται.

Δ. Σωματείο Εργαζομένων στο Κτηματολόγιο

Τον Ιανουάριο του 2018 με το ν.4512, θεσμοθετήθηκε η οριστική δομή του Κτηματολογίου με τη μορφή Ν.Π.Δ.Δ., δηλαδή η ολοκλήρωση των διαδικασιών Κτηματογράφησης σε όλη την χώρα και η διαχείριση του Κτηματολογίου, από έναν Ενιαίο Δημόσιο Φορέα, ο οποίος κατοχυρώνει το εμπράγματο δικαίωμα, με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, συμμαζεύοντας ουσιαστικά όλες τις υπηρεσίες, (άμισθα και έμμισθα Υποθηκοφυλακεία, Κτηματολόγιο Δωδεκανήσου, Κτηματολόγιο Πρωτευούσης, Οριστικά Κτηματολογικά Γραφεία, Ε.Κ.ΧΑ. Α.Ε.) σε έναν Φορέα, το Ελληνικό Κτηματολόγιο.

Πέραν της εμφανούς οικονομίας κλίμακας που συντελείται, τα οφέλη για την ελληνική οικονομία είναι ιδιαίτερα σημαντικά καθώς από τον ενιαίο έλεγχο και την ενιαία διαχείριση των κτηματολογικών γραφείων, υπολογίζονται κέρδη υπέρ του ελληνικού δημοσίου, περί τα 15.000.000 ευρώ περίπου ετησίως, αλλά και κέρδος για τον πολίτη καθώς καταβάλει μειωμένα τέλη σε σχέση με το προϋπάρχον σύστημα. Κέρδη τα οποία με την ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης των γραφείων και της πλήρους λειτουργιάς του Φορέα, υπολογίζεται να ανέλθουν στα 50.000.000 με 70.000.000 εκ. ευρώ ετησίως.

Αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτά τα νούμερα αναφέρονται σε περίοδο ύφεσης και με πιθανότερο σενάριο η δραστηριότητα γύρω από την αγορά ακίνητων στη χώρα μας να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, ιδιαιτέρα με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η παρούσα κυβέρνηση (π.χ. αναστολή ΦΠΑ στην οικοδομή) αναλογικά θα αυξηθούν και τα ανωτέρω ποσά.

Όφελος όμως δεν έχει μόνο το Ελληνικό Κράτος μέσω των εσόδων, αλλά και όσοι αποφασίσουν να επενδύσουν στην χώρα μας, μιας και υπάρχει πλέον ψηφιοποιημένη η πληροφορία για την χρήση γης.

Ως εργαζόμενοι στηρίζουμε διαχρονικά όλες τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που στόχο έχουν την ανάπτυξη και την εξέλιξη του «Ελληνικού Κτηματολογίου» με κέρδος για τον πολίτη και τον Κρατικό Προϋπολογισμό και την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου για την πληροφορία της γης, τόσο σε νομικό όσο και χωρικό επίπεδο.

ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΟΠΟΙΑ ΜΕΘΟΔΟ.

ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Για την εξυπηρέτηση των εργαζόμενων γονιών

Διεκδίκηση παιδικών σταθμών για όλους τους εργαζόμενους -ες στα Υπουργεία και τους εποπτευόμενους φορείς, οι οποίοι δεν καλύπτονται από δημόσιους παιδικούς σταθμούς στο δήμο που ανήκουν. Σε άλλη περίπτωση αδυναμίας να δημιουργηθεί παιδικός σταθμός, ζητάμε αποζημίωση για κάλυψη των παιδιών από ιδιωτικό παιδικό σταθμό. Για τα δεκαπενθήμερα Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και δύο μήνες το καλοκαίρι (που είναι κλειστοί οι παιδικοί σταθμοί) να υπάρχει φύλαξη με δημιουργική απασχόληση παιδιών από 4 έως 11 ετών.

Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ανάμεσα στην Ομοσπονδία και τα Υπουργεία ΥΠΟΜΕ και ΥΠΕΝ.

Σύμφωνα με το άρθρο 23 του Καταστατικού της Ομοσπονδίας «ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ» παράγραφος θ) «Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας εξουσιοδοτείται να υπογράφει συλλογικές συμβάσεις, όταν αυτές κρίνονται απαραίτητες ή και να τις καταγγέλλει». Με βάση αυτό το άρθρο και με στόχο τη ικανοποίηση των αναγκών του των υπαλλήλων: Το Δ.Σ. της ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ θα καλέσει το Νομικό του Σύμβουλο για να ενημερωθεί για τις νομικές δυνατότητες και στη συνέχεια να διαμορφώσει το διεκδικητικό πλαίσιο για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ανάμεσα στην Ομοσπονδία και τα Υπουργεία ΥΠΟΜΕ και ΥΠΕΝ για τους εργαζόμενους στα Υπουργεία και τους εποπτευόμενους φορείς.

 

ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ

1) Ο ΤΡΟΠΟΣ: Η προώθηση των θέσεων και η επιτυχία τους βασίζεται στους διεκδικητικούς αγώνες και τις διαπραγματεύσεις μέσω του διαλόγου και δεν θα βασίζετα στη στείρα καταγγελτική τακτική .

Τα στάδια της διαπραγμάτευσης θα βασίζονται:

Στην προετοιμασία, με συλλογή και ανάλυση των σχετικών στοιχείων, για τον καθορισμό του στόχου. Αυτό θα γίνεται με τη συμμετοχή επιμέρους ή όλων των Σωματείων ανάλογα με το θέμα.

ΒΑΣΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ Η ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ

Είναι απαραίτητο να αλλάξει η Συνδικαλιστική Στρατηγική και Τακτική, γιατί έχουν αλλάξει τα δεδομένα. Αν δεν γίνει η αλλαγή , οι καταστάσεις στο μέλλον θα είναι δυσάρεστες για τους εργαζόμενους, στο βαθμό που οι πολιτικές στο Δημόσιο Τομέα επιλέγουν το ρόλο των Επιτελικών Υπουργείων, την συρρίκνωση αυτών ή την ιδιωτικοποίηση και κλείσιμο φορέων που είναι μέλη μας. Στο χώρο των Υποδομών και του Περιβάλλοντος θα είναι καταστροφικό , τόσο στο επίπεδο του αντικειμένου, όσο και στις θέσεις εργασίας. Στο χώρο των Αποκεντρωμένων και Περιφερειών θα είναι διαλυτικό.

2) ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ

Οι κόκκινες γραμμές είναι:

  1. Η διασφάλιση του αντικειμένου και των θέσεων εργασίας.
  2. Η διατήρηση του Εφαρμοστικού και Επιτελικού αντικειμένου των Υπουργείων και των φορέων που συνθέτουν την ομοσπονδία.

Όσον αφορά το σύνολο των θέσεων, αυτές θα κινηθούν στους άξονες της απόφασης του 37ου Συνεδρίου, και όπως αυτές διαμορφωθούν και εξειδικευθούν στην πορεία ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις.

Συγκεκριμένα:

  • Η οριοθέτηση στο έργο και στο αντικείμενο μεταξύ Υπουργείων και Περιφερειών.
  • Χάραξη ενός στρατηγικού σχεδιασμού με βάση την ουσιαστική στοχοθεσία με εργαλείο το Ν.3230/2004 9 ΦΕΚ 44/11-02-2004, ώστε όλες οι δραστηριότητες να βρίσκονται σε διαρκή έλεγχο και να λαμβάνονται βελτιωτικά μέτρα σε περιπτώσεις αρνητικών αποτελεσμάτων.
  • Ουσιαστική σύνδεση του ποιοτικού ελέγχου (πυλώνας το ΚΕΔΕ) με την κατασκευή και κατάλληλη νομοθεσία για διασύνδεση του ΚΕΔΕ με τα περιφερειακά εργαστήρια Αποκεντρωμένων – Περιφερειών, ώστε να ενισχυθεί η θέση των συναδέλφων, που είναι μέλη των Σωματείων μας και να λυθούν χρόνια εργασιακά τους προβλήματα. καθώς και του αντικειμένου εργασίας τους
  • Όχι στη συρρίκνωση του ΠΔΕ.

3) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ

Η Ομοσπονδία ανήκει σε όλους τους εργαζομένους.

  • Θα γίνουν απαραίτητες καταστατικές αλλαγές για την καλύτερη λειτουργία της Ομοσπονδίας σε σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε να αποφευχθεί η συρρίκνωση της και να αντιμετωπισθούν διάφορες μικροπαραταξιακές τακτικές που δυναμιτίζουν την ενότητα της Ομοσπονδίας, όπως αυτές που παρατηρήθηκαν στην εισαγωγή του 37ου Συνεδρίου.
  • Συμμετοχή των Σωματείων στη διαμόρφωση με επεξεργασία και προώθηση θέσεων – προτάσεων στις συνεδριάσεις του Δ.Σ με κατάλληλα μέσα, φυσική παρουσία- ηλεκτρονικά μέσα κ.λπ.
  • Διαφανείς διαδικασίες και διεργασίες για όλες τις κινήσεις του Δ.Σ
  • Επαφή του Δ.Σ. με τα Σωματεία στους χώρους εργασίας, καθώς και δυνατότητα επικοινωνίας με κάθε πρόσφορο μέσο.
  • Ενίσχυση των περιφερειακών Σωματείων στη λειτουργία τους και στη σχέση τους με τις πολιτικές , διοικητικές ή άλλες ηγεσίες.
  • Επαναλειτουργία και ανασύνταξή των Σωματείων, όπου παρουσιάζονται προβλήματα.
  • Εκσυγχρονισμός της Ιστοσελίδας της ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ.

Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΔΗΛΩΝΕΙ:

Για την Ειρήνη:

Οι εργαζόμενοι μπροστά στις εξελίξεις που αφορούν στο ενδεχόμενο πολεμικών συρράξεων με το ξαναμοίρασμα των ενεργειακών πόρων, οφείλουν να κινητοποιηθούν για τη διεκδίκηση του μεγαλύτερου αγαθού, της ειρήνης. Οι εργαζόμενοι της Ελλάδας, της Τουρκίας και των βαλκανικών κρατών πρέπει να βρούμε διαφορετική γλώσσα από τη γλώσσα της Exxon Mobil, της Shell της ENI κλπ για να οικοδομήσουμε την αλληλεγγύη, να μιλήσουμε και να υπερασπιστούμε την ειρήνη και τη ζωή.

 Screenshot 2