Η Συνέλευση των Προέδρων του 2019 βρίσκεται μπροστά σε δύο νέα δεδομένα: Πρώτον: Σε συνδικαλιστικό επίπεδο, τα πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια όργανα βρίσκονται με νέες συνθέσεις. Δεύτερον: Σε πολιτικό επίπεδο, υπάρχει άλλη κυβέρνηση με διαφορετικές θέσεις και πολιτικές. Οι δύο αυτοί παράγοντες ορίζουν ένα νέο σκηνικό. Επομένως, θα πρέπει να διαμορφώσουμε συνδικαλιστικά μία διαφορετική πολιτική, τόσο σε τακτικό, όσο και στρατηγικό επίπεδο. Ας δούμε, λοιπόν, το πολιτικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί. Η κυβέρνηση, θέλοντας να κάνει παρέμβαση, τόσο στις λειτουργίες του Κράτους, όσο και σε οικονομικό επίπεδο, για να εφαρμόσει την πολιτική της, σύμφωνα με την ιδεολογία της, ψήφισε δύο νόμους, τον N.4622/2019 για το Επιτελικό Κράτος και τον Ν.4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα». Δύο νόμοι, οι οποίοι με την ψήφισή τους και την εξέλιξη στην εφαρμογή τους, διαπερνούν κάθετα την ελληνική κοινωνία σε όλα σχεδόν τα επίπεδα. Αποτέλεσμα θα είναι η περιθωριοποίηση του Δημοσίου Τομέα και η ¨θεοποίηση¨ του ιδιωτικού. Συγκεκριμένα, στο νόμο για το Επιτελικό Κράτος ανοίγει ο δρόμος για την ¨ιδιωτικοποίηση του δημόσιου διοικητικού έργου΄. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα το δημόσιο έργο να υλοποιείται με συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Έργο που πρέπει να υλοποιείται από δημόσιους λειτουργούς. Συγκεντρώνει όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, όπου ο Πρόεδρος θα διοριστεί από τον Πρωθυπουργό και εκείνος θα διορίσει το Δ.Σ. Το σύστημα αποκομματικοποίησης που υπάρχει, θα έπρεπε να είχε αποτιμηθεί προτού αλλάξει:
Καμία διαδικασία διαβούλευσης στην κατάθεση του Νομοσχεδίου. Το Ν.4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα», χαρακτήρισε και αυτόν η ολιγοήμερη διαβούλευση έξι ημερών, παρότι ο Ν. 4622/2019 για το επιτελικό κράτος προβλέπει ελάχιστο χρόνο διαβούλευσης δύο εβδομάδων. Η νομοθέτηση του 4365/2019 αφορά αλλαγές σε συνδικαλιστικό επίπεδο, επιζημίες για τους εργαζομένους. Άρθρο 10 «Εθνικό Μητρώο Δημοσίων Έργων»: Αν δοθεί σε ιδιωτικό Φορέα η αρμοδιότητα καταγραφής και παρακολούθησης των δημοσίων έργων, θα ολοκληρώσει την ιδιωτικοποίηση, τη στιγμή που το αντικείμενο υπάρχει στη Γ.Γ.Υ. (Δ/νση Δ10). Επισπροσθέτως, αν δοθεί το αντικείμενο, τίθενται σε άμεσο κίνδυνο ευαίσθητα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και τυχόν κρατικών απορρήτων, των κανόνων πνευματικής και βιομηχανικής ιδιoκτησίας, καθώς και εταιρικού ή άλλου απορρήτου. Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΙ: A. Γενική Γραμματεία Υποδομών Η Συνέλευση Προέδρων διαπιστώνει την έντονη ανησυχία των εργαζομένων πανελλαδικά για το αντικείμενο εργασίας και κατ’ επέκταση για τις θέσεις εργασίας. Η τοποθέτηση από την Κυβέρνηση και την Πολιτική Ηγεσία ότι δεν θα υπάρξουν απολύσεις δεν αρκεί από μόνη της. Ζητήσαμε συνάντηση με τον Υπουργό για να τεκμηριωθεί από την πλευρά του εμπράκτως, η δήλωσή του ότι δεν θα υπάρξει διατάραξη της εργασιακής σχέσης των εργαζομένων. Η μη πραγματοποίηση, έως τώρα, της συνάντησης του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας με τον Υπουργό ΥΠΟ.ΜΕ., επιδεινώνει την ανησυχία μας για τους παρακάτω λόγους:
Β. Υ.Π.ΕΝ. Θέματα που αφορούν στο Ν. 4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα & άλλες διατάξεις» θα επηρεάσουν τη θέση των εργαζομένων στο Υπουργείο.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ: Α. Γενική Γραμματεία Υποδομών 1. Ειδικές Υπηρεσίες Δημοσίων Έργων
ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων Στελέχωση της ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων: 1) Ολοκλήρωση της μετακίνησης οκτώ υπαλλήλων στην ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων, με την υπ’ αρ. 86695/3894/7-11-2018 απόφαση του Υπουργού ΥΠΟ.ΜΕ και με θετική ομόφωνη γνωμοδότηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. 2) Μεταφορά των εργαζομένων από την πρώην ΕΥΔΕ Αποσελέμη, οι οποίοι έχουν μεταφερθεί στον Ο.Α.Κ. Α.Ε. (με σύμβαση ορισμένου χρόνου που ανανεώνεται ανελλιπώς από το 2006 από τον Υπουργό Υποδομών, ζήτημα το οποίο θα πρέπει να επιλυθεί) και κατέχουν δωδεκαετή εμπειρία στην επίβλεψη και διαχείριση συμβάσεων δημοσίων έργων (υδραυλικών, συγκοινωνιακών). 3) Άμεση ολοκλήρωση της διαδικασίας μίσθωσης κτηρίου για την στέγαση της ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσων. ΕΥΔΕ Μακεδονίας Την αναβάθμιση της ΕΥΔΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ σε Διεύθυνση - ενισχύοντας και ενδυναμώνοντας το ρόλο της στην ανάληψη και διαχείριση των δημοσίων έργων - με ρητή πρόβλεψη στον προσεχή Οργανισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς και την διασφάλιση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας της. Ειδικότερα, η διεύρυνση του αντικειμένου και η αύξηση των αρμοδιοτήτων της ΕΥΔΕ Μακεδονίας, δεν συνοδεύτηκε από την πρόβλεψη των απαιτούμενων οικονομικών πόρων, που θα υποστήριζαν την επιτυχή εκτέλεση της αποστολής της. Αν και το εύρος των έργων που καλείται η ΕΥΔΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ να επιβλέψει, εκτείνεται γεωγραφικά από την Μακεδονία εώς τα νησιά του Β. Αιγαίου καμία μέριμνα δεν υπήρξε από την πλευρά του Υπουργείου μέχρι σήμερα, στην κατεύθυνση της αύξησης των ημερών εκτός έδρας, με αποτέλεσμα να καθίσταται ιδιαίτερα δυσχερής, έως ανέφικτη, η επιτυχής εκτέλεση του ανατιθέμενου στην ΕΥΔΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ έργου, όπως αυτό ορίζεται στον Οργανισμό του Υπουργείου. ΕΥΔΕ Ηπείρου και Κέρκυρας
ΕΥΔΕ Έβρου Ολοκλήρωση της στελέχωσης της ΕΥΔΕ Έβρου, λόγω του σημαντικού έργου που διαχειρίζεται, καθώς επίσης και της γεωπολιτικής σημασίας της συγκεκριμένης κρατικής δομής. ΕΥΔΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Η υπηρεσία είναι επαρκώς στελεχωμένη με έμπειρο προσωπικό και διαθέτει τεχνογνωσία σε έργα υδραυλικά, οικοδομικά και οδοποιίας. Διαπιστώνονται τα παρακάτω:
Υποδιεύθυνση Απαλλοτριώσεων, Τοπογραφήσεων και Γεωπληροφορικής Β.Ε.
2. Φυσικές Καταστροφές
3. Κτιριακό
4. Προτάσεις επί του Οργανισμού Υπ. ΥΠΟ.ΜΕ. Με την ορθολογική - σύγχρονη οργάνωση των υπηρεσιών και τον ενιαίο σχεδιασμό μπορούν να αντιμετωπισθούν ή να υλοποιηθούν: η αναπτυξιακή συμβολή του Υπουργείου και των Περιφερειών, η αξιοποίηση πόρων και η ποιότητα του παραγόμενου έργου, η ικανοποίηση των χρηστών των δημοσίων έργων, η ενσωμάτωση αρχών χρηστής διοίκησης και κράτους δικαίου, η αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων και φυσικών καταστροφών, ο εξορθολογισμός των 8 λειτουργικών δαπανών και η εφαρμογή σύγχρονων λειτουργικών προτύπων. Ειδικότερα: α) Στελέχωση και ανακατανομή του προσωπικού στη Γ.Γ.Υ. Οι χωρίς σχεδιασμό και λόγω έλλειψης των απαιτούμενων από το ψηφιακό οργανόγραμμα περιγραμμάτων θέσεων εργασίας, τοποθετήσεις υπαλλήλων στις Υπηρεσίες του Υπ. ΥΠΟ.ΜΕ, έχουν επιφέρει πολλά προβλήματα. Πιο συγκεκριμένα:
Επομένως, καθίστανται αναγκαία τα παρακάτω:
5. Αξιολόγηση - αποτίμηση του έργου των δημοσίων υπαλλήλων. Είμαστε υπέρ της αξιολόγησης, με στόχο τη βελτίωση των δημοσίων υπηρεσιών και των υπαλλήλων, προς όφελος του πολίτη. Η αξιολόγηση αυτή δεν πρέπει να συνδέεται με τιμωρητικές πρακτικές και απολύσεις αλλά με τη δια βίου μάθηση και εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης, το οποίο ως ο ανθρώπινος σύνδεσμος του κράτους με τον πολίτη, πρέπει να χρησιμοποιεί όλα τα σύγχρονα μέσα και την τεχνογνωσία για τη δημιουργία μιας Δημόσιας Διοίκησης - παρόχου υψηλού επιπέδου υπηρεσιών προς τον πολίτη και τις επιχειρήσεις. 6. Έκδοση του νέου Οργανισμού του Ο.Α.Σ.Π. Τη θεσμική ένταξη της Μονάδας Ερευνάς «ΙΤΣΑΚ» στον ερευνητικό ιστό της χώρας, με την ρητή ένταξη του ΙΤΣΑΚ στους νόμους 4310/2014 και 4386/2016, ώστε να διασφαλιστεί τόσο η αποτελεσματική εκπλήρωση του έργου και της αποστολής του, όσο και η βιωσιμότητά του. Προς την κατεύθυνση αυτή κρίνεται επιβεβλημένη η υιοθέτηση και στήριξη, της νομοθετικής ρύθμισης, η οποία πρόσφατα προωθήθηκε από τον ΟΑΣΠ στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (αρ. πρωτ. Υπ.ΥΠΟ.ΜΕ: 600/6-11-2019), ώστε άμεσα να προχωρήσει η ψήφισή της. 7. Να σταματήσει η διαρκής απαξίωση των τεχνικών υπηρεσιών, με τη συνεχή μεταφορά αρμοδιοτήτων σε ανώνυμες εταιρείες (Α.Ε.), οι οποίες λειτουργούν έξω από το δημοσιολογιστικό έλεγχο και στοιχίζουν πανάκριβα στον ελληνικό λαό. Οι Α.Ε. λειτουργούν με αμφισβητούμενη διαφάνεια, με ειδικό προνομιακό νομοθετικό πλαίσιο και έχουν κόστος πολύ μεγαλύτερο απ’ αυτό των τεχνικών υπηρεσιών. Είναι απόλυτα σαφές ότι τα δημόσια έργα μπορούν να υλοποιηθούν, με λιγότερο κόστος κατασκευής απ’ αυτό των Α.Ε., από τις δημόσιες τεχνικές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και των Περιφερειών, οι οποίες στελεχώνονται από αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό και έχουν συμβάλει καταλυτικά στην κατασκευή σημαντικών έργων υποδομής στη χώρα μας. 8. Να εφαρμοστεί ο δημοσιολογιστικός έλεγχος και στις Α.Ε., όπως ισχύει σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, δηλαδή ο προληπτικός ή κατασταλτικός έλεγχος των δαπανών τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο, περί της νομιμότητας και κανονικότητας αυτών. Επισημαίνουμε ότι η ολική ιδιωτικοποίηση του σχεδιασμού και της διαχείρισης των έργων, που σταθερά και έμπρακτα επιδιώκεται διαχρονικά από τις πολιτικές ηγεσίες, σε πολύ λίγα χρόνια θα οδηγήσει σε νέες χρεοκοπημένες Δημόσιες Εταιρίες. 9. Ακύρωση των αποικιοκρατικών συμβάσεων παραχώρησης, με τις οποίες παραδίδονται όλα στους παραχωρησιούχους. Απαιτούμε την άμεση εξασφάλιση των εσόδων του Δημοσίου από τις συμβάσεις παραχώρησης και τον έλεγχο του ύψους αποπληρωμής του κόστους της Αττικής Οδού και της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, μέσω ελέγχου του ύψους των εισπράξεων, αξιοποιώντας το σύγχρονο ελεγκτικό μηχανισμό της πρώην ΤΕΟ Α.Ε. (SCADA), που έχει μεταφερθεί σε υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ, αφού ακόμη και σήμερα παραμένει ανενεργό με τεράστια ζημιά για το Δημόσιο. Θα μπορούσε να αξιοποιηθεί κατάλληλα από τη νέα Υπηρεσία Οδικών Τελών. Επιπλέον, απαιτούμε την άμεση έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για τη λειτουργία της Υπηρεσίας Οδικών Τελών. 10. Καταβολή ανθυγιεινού επιδόματος στους συναδέλφους των πρώην Περιφερειακών Εργαστηρίων και των Τμημάτων αυτών, είτε αυτά ανήκουν σήμερα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση ή στην Αιρετή Περιφέρεια. 11. Αναγκαίες τροποποιήσεις στο Μη.Μ.Ε.Δ.
12. Διατήρηση της προσωπικής διαφοράς σε όσους μετατάσσονται ή έχουν μεταταχθεί με οποιαδήποτε τρόπο (μετατάξεις – υποχρεωτική ή εθελούσια κινητικότητα κ.λ.π.) και με αναδρομική ισχύ. Παρά την αποκατάσταση με τον Ν.4483 (άρθρο 99) για κατηγορίες υπαλλήλων (ενδοαυτοδιοικητική κινητικότητα), εξαιρούνται ακόμη άλλες περιπτώσεις διαφοροποιώντας τους υπαλλήλους του δημόσιου τομέα.
13. Εκτός Έδρας Μετακινήσεις. Αύξηση των ημερών και της ημερήσιας αποζημίωσης, καθώς και επαναπροσδιορισμό των ειδικοτήτων που συμμετέχουν στα εκτός έδρας. Η επιτόπου παρουσία του τεχνικού προσωπικού για την σωστή επίβλεψη των εργασιών κατασκευής, μελέτης, διαδικασιών επιτάξεων κ.λ.π., απαιτεί περισσότερες ημέρες τον μήνα, πόσο δε μάλλον, όταν το ίδιο τεχνικό προσωπικό επιβλέπει περισσότερα του ενός έργα. Η ισχύουσα κατάσταση, σε συνδυασμό με εκδηλωμένες προθέσεις για επίβλεψη από ιδιωτικές εταιρείες, γεννούν σοβαρά ερωτήματα για την διαφάνεια και την ποιότητα των έργων, στο βαθμό που στο τέλος θα γίνονται επιβλέψεις απουσία του Δημοσίου και μόνο από Ανάδοχο και κάποια ιδιωτική εταιρεία, όπου πάντα θα παραμένει άγνωστη και με πολλά ερωτηματικά η μεταξύ τους σχέση. 14. Νομική Κάλυψη για Υπηρεσιακές Υποθέσεις και εφαρμογή της πρόσφατης ΚΥΑ του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών και σχετικές αλλαγές στη σχετική Νομοθεσία. 15. Επαναλειτουργία των παιδικών κατασκηνώσεων στη Μαλακάσα Αττικής και συνέχιση αυτού του πετυχημένου θεσμού στη συνείδηση των υπαλλήλων, αφού τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά τα τρία τελευταία χρόνια είχαν σαν αποτέλεσμα τη μη λειτουργία της, ύστερα από 55 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας. Καταγγέλλουμε κάθε προσπάθεια εκχώρησης των εγκαταστάσεων της κατασκήνωσης σε ιδιωτικά συμφέροντα. 16. Την ενιαία, σε όλη την ελληνική επικράτεια, αντιμετώπιση της συντήρησης του παράπλευρου οδικού δικτύου και όχι τη διαφοροποίησή της, με χωρικά κριτήρια που δεν συνάδουν με την απαίτηση ενιαίου προγραμματισμού και ευθύνης της συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων. Αναφορικά με την Υποδιεύθυνση Τεχνικών Έργων και ειδικότερα το Τμήμα Συντήρησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας την πρώην Συντήρηση Αυτοκινητοδρόμων επισημαίνουμε ότι, το αντικείμενο των συναδέλφων έχει διευρυνθεί σημαντικά (πλημμύρες, φωτιές καθαρισμοί ρεμάτων, ασφαλτικά κλπ) την ίδια στιγμή που το προσωπικό συρρικνώνεται δραματικά, λόγω των αθρόων συνταξιοδοτήσεων συναδέλφων και της κινητικότητας. Μάλιστα, καθώς τον τελευταίο καιρό παρατηρείται σημαντική έλλειψη προσωπικού στην αντίστοιχη υπηρεσία της Χαλκιδικής, οι εργαζόμενοι μου διαμένουν στην Θεσσαλονίκη, καλούνται να εξυπηρετήσουν χωρικά και τις ανάγκες του νομού αυτού. Προς την κατεύθυνση αυτή προτείνεται άμεση στελέχωση της Υποδιεύθυνσης Τεχνικών Έργων μέσω προσλήψεων (τεχνικών ειδικοτήτων: ΤΕ Πολιτικών Μηχανικών, Εργοδηγών κλπ). Σημαντικές ελλείψεις υφίστανται και στον εξοπλισμό των μηχανημάτων καθώς τα περισσότερα είναι απαρχαιωμένα και δεν συντηρούνται.
Β. Τ.Ε.Ε 1) Ένταξη του ΤΕΕ στον Κρατικό Προϋπολογισμό: Το ΤΕΕ σαν δημόσιος φορέας δεν είναι ενταγμένο στον Κρατικό Προϋπολογισμό. Από το 2012 με το νόμο Ν. 4093/2012 « Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016» καταργήθηκε κάθε τακτικό δημόσιο έσοδο για το ΤΕΕ. Αυτό είχε σοβαρές επιπτώσεις α) κοινωνική, με τη μετατροπή του ΤΕΕ σε μηχανισμό ιδιωτικοποίησης υπηρεσιών του δημοσίου β) για τους υπαλλήλους του ΤΕΕ, επειδή δημιουργείται εργασιακή ανασφάλεια που αφορά στο μέλλον του φορέα. Ζητάμε να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα των εργαζόμενων που αναφέρεται και στο ψήφισμα του 37ου Τακτικού Συνεδρίου της Ομοσπονδίας για ένταξη του ΤΕΕ στον Κρατικό Προϋπολογισμό έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στον Θεσμικό του Ρόλο. 2) Ένταξη του ΤΕΕ στην κινητικότητα: Οι υπάλληλοι του ΤΕΕ εξαιρούνται, επιλεκτικά, από την κινητικότητα του Νόμου 4440/2016 «Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση…». Αν και η κινητικότητα ισχύει για τους υπαλλήλους του ΤΕΕ που προέρχονται από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης όπως και για όσους πρόκειται να μετακινηθούν στις δομές του εποπτεύοντος Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι εργαζόμενοι του ΤΕΕ στο σύνολό τους, δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που τους δίνονται μέσα από την κινητικότητα του 4440/16. Με δεδομένη και τη θετική άποψη του φορέα στο θέμα οφείλει η Πολιτεία (άρθρο 4 του Συντάγματος, παρ. 1 και 2) να αναγνωρίσει την ισότητα ευκαιριών ανάμεσα στους εργαζόμενους του ΤΕΕ και τους υπόλοιπους συναδέλφους τους στο δημόσιο. 3) Πληρωμή των δεδουλευμένων των εκλογών του ΤΕΕ 2016: Η Διοίκηση του ΤΕΕ απέφευγε να καταβάλλει στους υπαλλήλους εδώ και 3 χρόνια του ένα σημαντικό ποσό που αντιστοιχεί στην πολύμηνη και υπερωριακή εργασία που απαιτήθηκε για τη διεκπεραίωση των εκλογών του ΤΕΕ το 2016. Μετά από κινητοποιήσεις των Συλλόγου Εργαζόμενων ΤΕΕ και τη συμπαράσταση συνδικαλιστικών φορέων (ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ, ΑΔΕΔΥ, ΕΜΔΥΔΑΣ και άλλων) το ΤΕΕ με ομόφωνη απόφασή του (Α107/Σ28/2019) μόλις τον Οκτώβριο του 2019 αποδέχθηκε ως υποχρέωσή του να καταβάλλει το ποσό των 50.000 € υπερψηφίζοντας ομόφωνα την με αρ. πρωτ. 59/10.10.2019-§1.1 εισήγηση της Διεύθυνσης Διοικητικού (Αποφ.Α1/Σ29/2019). Παρά την παραπάνω ομόφωνη απόφαση της Δ.Ε. και τη δέσμευση του Προέδρου του ΤΕΕ, Γ. Στασινού, στα συνδικαλιστικά όργανα που έκαναν παρέμβαση υπέρ των εργαζομένων δεν έχει αναρτηθεί η κατάσταση που κατατέθηκε από τη Διεύθυνση Διοικητικού (αρ. πρωτ. 59/10.10.2019-§1.1) με τα ποσά που αντιστοιχούν στους εργαζόμενους (για εργασία του 2016!), και το χρόνο πληρωμής των εργαζομένων. Απαιτούμε από τη Διοίκηση του ΤΕΕ τον σεβασμό της εργατικής νομοθεσίας και την πλήρη διαφάνεια που αφορά στις αποφάσεις των Συλλογικών οργάνων και της Υπηρεσίας.
Γ. Υ.Π.ΕΝ. 1) Αναβάθμιση του έργου που μπορούν να προσφέρουν οι εργαζόμενοι στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας.
2) Με αφορμή την εθνική τραγωδία της 23ης Ιουλίου 2018 στο Μάτι Αττικής ζητάμε την απλούστευση και κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Πολιτική Προστασία και της δαιδαλώδους πολεοδομικής νομοθεσίας, της οποίας οι εξαιρέσεις και οι εκτροπές εξαγριώνουν με την προκλητικότητά τους, την εφαρμογή της νομιμότητας και το γκρέμισμα όλων των παράνομων περιφράξεων που κλείνουν την πρόσβαση των πολιτών προς τον αιγιαλό και την παραλία, καθώς και την άμεση υλοποίηση όλων των απαραίτητων αντιπλημμυρικών έργων στις πληγείσες περιοχές και τον ολοκληρωμένο αντιπλημμυρικό σχεδιασμό της χώρας. 3) Ριζική αναβάθμιση της περιβαλλοντικής πολιτικής. Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, είναι επιτακτική η ανάγκη, όχι απλά να διαμορφώσουμε όρους και πολιτικές για την προστασία της βιοποικιλότητας, την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την προώθηση της «πράσινης ανάπτυξης», αλλά αυτές να υλοποιηθούν προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Η προστασία του περιβάλλοντος μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης, η οποία πρέπει να ωφελήσει όλους τους πολίτες, όχι μόνο τους λίγους. Για να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, θα πρέπει να τεθούν εξ’ αρχής ξεκάθαροι και σταθεροί κανόνες που να ρυθμίζουν τις αναπτυξιακές διαδικασίες. Στο πλαίσιο αυτό, ζητάμε την ολοκλήρωση θεσμοθέτησης των Ε.Π.Μ. (Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών) σε περιοχές Natura, καθώς και την υλοποίηση στην πράξη του συστήματος διαχείρισης για τις προστατευόμενες περιοχές. Ζητάμε τον καθορισμό και την εφαρμογή των κατάλληλων μέτρων προστασίας και διαχείρισης. Βασικό ζητούμενο είναι η ενσωμάτωση της διάστασης της βιοποικιλότητας σε όλες τις τομεακές πολιτικές και στην εφαρμογή αυτών των πολιτικών. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας πρέπει να δείχνει με τις δικές του αποφάσεις το «παράδειγμα» για αυτή την ενσωμάτωση, να προωθεί και να επιμένει στην αντίστοιχη δράση όλων των άλλων φορέων. Η Εθνική Στρατηγική για τη Βιοποικιλότητα της Ελλάδας που περιλαμβάνει τη συνολική προσέγγιση για τα θέματα περιβάλλοντος θα πρέπει να περάσει στο στάδιο εφαρμογής της. Υπάρχουν εργαλεία και τρόποι για την αντιμετώπιση των κρίσιμων περιβαλλοντικών θεμάτων μέσω της αειφόρου ανάπτυξης ενός διαφορετικού δηλαδή μοντέλου ανάπτυξης που θα καταλήξει σε όφελος όλου του κοινωνικού συνόλου και όχι προς όφελος των ξένων – κυρίως- επενδυτών. Η κωδικοποίηση της πολεοδομικής και περιβαλλοντικής νομοθεσίας, καθώς και η απλοποίηση των διαδικασιών μπορούν κάλλιστα να δημιουργήσουν πρόσφορο έδαφος για την δημιουργία επενδύσεων, διασφαλίζοντας παράλληλα το φυσικό μας κεφάλαιο. Το περιβάλλον με τις κατάλληλες και ορθές πολιτικές αποφάσεις και πρωτοβουλίες έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί σε σημαντικό βραχίονα οικονομικής ανάπτυξης με τη δημιουργία νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων και νέων θέσεων εργασίας. Στο όνομα της αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης, δεν δεχόμαστε οι όποιες αποκαλούμενες «στρατηγικές επενδύσεις» να χρήζουν διαφορετικής/ευνοϊκής αντιμετώπισης έναντι των υπολοίπων και χωρίς παράλληλα να διασφαλίζεται η διαφάνεια. Η αναστροφή του κλίματος της ύφεσης δεν εξαρτάται μόνο από κάποιες μεγάλες ή πολύ μεγάλες επενδύσεις αλλά και από τις μικρότερες, που μπορούν να δώσουν θέσεις εργασίας και να συμβάλουν στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας. Ιδίως οι πράσινες επενδύσεις που αποδεικνύονται παγκοσμίως ως κύριος μοχλός ανάκαμψης, πρέπει να τεθούν σε ορθή και ισόρροπη βάση στην Ελλάδα. Είμαστε αντίθετοι στη δυνατότητα που έχει δοθεί σε φορείς εκμετάλλευσης να καθορίζουν χρήσεις γης, όρους δόμησης κλπ με έκδοση ΠΔ κατά παραγγελία και να ακυρώνουν με αυτό τον τρόπο τον υφιστάμενο σχεδιασμό της πολιτείας. Στο πλαίσιο της απλοποίησης των διαδικασιών αδειοδότησης και πάταξης της γραφειοκρατίας δόθηκε η δυνατότητα με το νόμο 4014/11 η περιβαλλοντική αδειοδότηση και ο περιβαλλοντικός έλεγχος - επιθεώρηση να μπορεί να ασκείται και από ιδιώτες. Σε περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων αυτών, θα πρέπει να εξασφαλιστεί ο κρίσιμος ρόλος του Δημοσίου ως εγγυητή της νομιμότητας και της προστασίας του περιβάλλοντος. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την εκχώρηση νευραλγικών αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών μας στον ιδιωτικό τομέα. Ζητάμε την άμεση κατάργηση των σχετικών άρθρων όλων των νομοθετημάτων που εκχωρούν αρμοδιότητες των Υπηρεσιών του Υ.Π.ΕΝ. σε μη δημόσιους Φορείς. Το Υ.Π.ΕΝ. θα πρέπει να αναβαθμίσει τις αρμόδιες ως προς αυτό υπηρεσίες του με περισσότερα στελέχη, εξοπλισμό και παράλληλα η μεταφορά της όλης διαδικασίας αδειοδότησης και ελέγχου σε διαδικτυακές πλατφόρμες μπορεί να ενισχύσει τη διαφάνεια και την εμπιστοσύνη του πολίτη προς το κράτος και να περιορίσει τα φαινόμενα συναλλαγής, αδιαφάνειας και διαφθοράς. Ζητάμε παράλληλα την ενίσχυση των υπηρεσιών επιθεώρησης και περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Η Πράσινη Ανάπτυξη και η στροφή της ενεργειακής πολιτικής της χώρας μας στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.) και τις πράσινες επενδύσεις, θα πρέπει να συντάσσονται με τα οικονομικά οφέλη της κοινωνίας και να μην αποτελούν ευκαιρία για πλουτισμό των εθνικών και διεθνών εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στο χώρο αυτό. Η ανάδειξη και προώθηση νέων μορφών ενέργειας (ΑΠΕ, φωτοβολταϊκά, βιομάζα), η σωστή εκμετάλλευση και η ορθή διαχείριση των αποβλήτων, μέσα από ένα νέο συνολικό, σωστότερο σχεδιασμό και η υλοποίησή τους, θα επιφέρουν σημαντικά οφέλη και καλύτερη ποιότητα ζωής. Η αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου της χώρας αποτελεί επιτακτική ανάγκη και μπορεί να συνεισφέρει θετικά στη δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας, προσφέροντας παράλληλα θέσεις εργασίας σε εξειδικευμένο και μη εργατικό δυναμικό με την παράλληλη διασφάλιση της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, το οποίο αποτελεί και τον μεγαλύτερο πλούτο της χώρας μας. 4) Την πολεοδομική και χωροταξική οργάνωση της χώρας με τρόπο που θα αναιρεί οριστικά την αυθαίρετη δόμηση. Η διατήρηση δε του άρθρου 24 του Συντάγματος κρίνεται αναγκαία, όπως αναγκαία κρίνεται και η κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης, και ειδικότερα των παρεκκλίσεων της παρ. 2 του Άρθρου 1 του από 24-5-85 Προεδρικού Διατάγματος. Σε ό,τι αφορά το Χωροταξικό Σχεδιασμό, απαιτείται η εφαρμογή των κατάλληλων Χωρικών Πολιτικών σε τομείς, όπως η βιομηχανία, οι υδατοκαλλιέργειες, ο τουρισμός, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειες κλπ. Ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται η υλοποίηση του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού. Τέλος, απαραίτητη είναι η αναδιατύπωση και η αποσαφήνιση του Ν. 4269/2014 και του Ν. 4315/2014 (Πράξεις Εφαρμογής) γιατί, ως έχουν, καθιστούν ανεφάρμοστο ουσιαστικά τον Πολεοδομικό Σχεδιασμό, ενώ δημιουργούν και πολλά ερωτηματικά στην εφαρμογή του. Θεωρούμε απαράδεκτες τις νομοθετικές ρυθμίσεις, μέσω των οποίων διαγράφονται βεβαιωμένα πρόστιμα πολεοδομικών παραβάσεων ύψους αρκετών εκατομμυρίων ευρώ. Η πράξη αυτή προκαλεί το κοινωνικό αίσθημα τη στιγμή που οι αποδοχές εργαζομένων και συνταξιούχων διαρκώς μειώνονται. Δ. Σωματείο Εργαζομένων στο Κτηματολόγιο Τον Ιανουάριο του 2018 με το ν.4512, θεσμοθετήθηκε η οριστική δομή του Κτηματολογίου με τη μορφή Ν.Π.Δ.Δ., δηλαδή η ολοκλήρωση των διαδικασιών Κτηματογράφησης σε όλη την χώρα και η διαχείριση του Κτηματολογίου, από έναν Ενιαίο Δημόσιο Φορέα, ο οποίος κατοχυρώνει το εμπράγματο δικαίωμα, με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, συμμαζεύοντας ουσιαστικά όλες τις υπηρεσίες, (άμισθα και έμμισθα Υποθηκοφυλακεία, Κτηματολόγιο Δωδεκανήσου, Κτηματολόγιο Πρωτευούσης, Οριστικά Κτηματολογικά Γραφεία, Ε.Κ.ΧΑ. Α.Ε.) σε έναν Φορέα, το Ελληνικό Κτηματολόγιο. Πέραν της εμφανούς οικονομίας κλίμακας που συντελείται, τα οφέλη για την ελληνική οικονομία είναι ιδιαίτερα σημαντικά καθώς από τον ενιαίο έλεγχο και την ενιαία διαχείριση των κτηματολογικών γραφείων, υπολογίζονται κέρδη υπέρ του ελληνικού δημοσίου, περί τα 15.000.000 ευρώ περίπου ετησίως, αλλά και κέρδος για τον πολίτη καθώς καταβάλει μειωμένα τέλη σε σχέση με το προϋπάρχον σύστημα. Κέρδη τα οποία με την ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης των γραφείων και της πλήρους λειτουργιάς του Φορέα, υπολογίζεται να ανέλθουν στα 50.000.000 με 70.000.000 εκ. ευρώ ετησίως. Αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτά τα νούμερα αναφέρονται σε περίοδο ύφεσης και με πιθανότερο σενάριο η δραστηριότητα γύρω από την αγορά ακίνητων στη χώρα μας να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, ιδιαιτέρα με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η παρούσα κυβέρνηση (π.χ. αναστολή ΦΠΑ στην οικοδομή) αναλογικά θα αυξηθούν και τα ανωτέρω ποσά. Όφελος όμως δεν έχει μόνο το Ελληνικό Κράτος μέσω των εσόδων, αλλά και όσοι αποφασίσουν να επενδύσουν στην χώρα μας, μιας και υπάρχει πλέον ψηφιοποιημένη η πληροφορία για την χρήση γης. Ως εργαζόμενοι στηρίζουμε διαχρονικά όλες τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που στόχο έχουν την ανάπτυξη και την εξέλιξη του «Ελληνικού Κτηματολογίου» με κέρδος για τον πολίτη και τον Κρατικό Προϋπολογισμό και την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου για την πληροφορία της γης, τόσο σε νομικό όσο και χωρικό επίπεδο. ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΟΠΟΙΑ ΜΕΘΟΔΟ. ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ: Για την εξυπηρέτηση των εργαζόμενων γονιών Διεκδίκηση παιδικών σταθμών για όλους τους εργαζόμενους -ες στα Υπουργεία και τους εποπτευόμενους φορείς, οι οποίοι δεν καλύπτονται από δημόσιους παιδικούς σταθμούς στο δήμο που ανήκουν. Σε άλλη περίπτωση αδυναμίας να δημιουργηθεί παιδικός σταθμός, ζητάμε αποζημίωση για κάλυψη των παιδιών από ιδιωτικό παιδικό σταθμό. Για τα δεκαπενθήμερα Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και δύο μήνες το καλοκαίρι (που είναι κλειστοί οι παιδικοί σταθμοί) να υπάρχει φύλαξη με δημιουργική απασχόληση παιδιών από 4 έως 11 ετών. Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ανάμεσα στην Ομοσπονδία και τα Υπουργεία ΥΠΟΜΕ και ΥΠΕΝ. Σύμφωνα με το άρθρο 23 του Καταστατικού της Ομοσπονδίας «ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ» παράγραφος θ) «Το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας εξουσιοδοτείται να υπογράφει συλλογικές συμβάσεις, όταν αυτές κρίνονται απαραίτητες ή και να τις καταγγέλλει». Με βάση αυτό το άρθρο και με στόχο τη ικανοποίηση των αναγκών του των υπαλλήλων: Το Δ.Σ. της ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ θα καλέσει το Νομικό του Σύμβουλο για να ενημερωθεί για τις νομικές δυνατότητες και στη συνέχεια να διαμορφώσει το διεκδικητικό πλαίσιο για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ανάμεσα στην Ομοσπονδία και τα Υπουργεία ΥΠΟΜΕ και ΥΠΕΝ για τους εργαζόμενους στα Υπουργεία και τους εποπτευόμενους φορείς.
ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΩΝ 1) Ο ΤΡΟΠΟΣ: Η προώθηση των θέσεων και η επιτυχία τους βασίζεται στους διεκδικητικούς αγώνες και τις διαπραγματεύσεις μέσω του διαλόγου και δεν θα βασίζετα στη στείρα καταγγελτική τακτική . Τα στάδια της διαπραγμάτευσης θα βασίζονται: Στην προετοιμασία, με συλλογή και ανάλυση των σχετικών στοιχείων, για τον καθορισμό του στόχου. Αυτό θα γίνεται με τη συμμετοχή επιμέρους ή όλων των Σωματείων ανάλογα με το θέμα. ΒΑΣΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ Η ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ Είναι απαραίτητο να αλλάξει η Συνδικαλιστική Στρατηγική και Τακτική, γιατί έχουν αλλάξει τα δεδομένα. Αν δεν γίνει η αλλαγή , οι καταστάσεις στο μέλλον θα είναι δυσάρεστες για τους εργαζόμενους, στο βαθμό που οι πολιτικές στο Δημόσιο Τομέα επιλέγουν το ρόλο των Επιτελικών Υπουργείων, την συρρίκνωση αυτών ή την ιδιωτικοποίηση και κλείσιμο φορέων που είναι μέλη μας. Στο χώρο των Υποδομών και του Περιβάλλοντος θα είναι καταστροφικό , τόσο στο επίπεδο του αντικειμένου, όσο και στις θέσεις εργασίας. Στο χώρο των Αποκεντρωμένων και Περιφερειών θα είναι διαλυτικό. 2) ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ Οι κόκκινες γραμμές είναι:
Όσον αφορά το σύνολο των θέσεων, αυτές θα κινηθούν στους άξονες της απόφασης του 37ου Συνεδρίου, και όπως αυτές διαμορφωθούν και εξειδικευθούν στην πορεία ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις. Συγκεκριμένα:
3) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ Η Ομοσπονδία ανήκει σε όλους τους εργαζομένους.
Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΔΗΛΩΝΕΙ: Για την Ειρήνη: Οι εργαζόμενοι μπροστά στις εξελίξεις που αφορούν στο ενδεχόμενο πολεμικών συρράξεων με το ξαναμοίρασμα των ενεργειακών πόρων, οφείλουν να κινητοποιηθούν για τη διεκδίκηση του μεγαλύτερου αγαθού, της ειρήνης. Οι εργαζόμενοι της Ελλάδας, της Τουρκίας και των βαλκανικών κρατών πρέπει να βρούμε διαφορετική γλώσσα από τη γλώσσα της Exxon Mobil, της Shell της ENI κλπ για να οικοδομήσουμε την αλληλεγγύη, να μιλήσουμε και να υπερασπιστούμε την ειρήνη και τη ζωή. |