Οι Τομείς Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (Τ.Α.Σ.) και οι Τομείς Αποκατάστασης Πυρόπληκτων (Τ.Α.Π.) υπάχθηκαν στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις με το Ν. 4199/13. Με την υπ’ αριθ. Δ17α/02/279/Φ.2.2.1 (ΦΕΚ 10/Β/8-01-2014) Κ.Υ.Α. ρυθμίστηκαν τα θέματα υπαγωγής των Υπηρεσιών αυτών στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις. Για κάθε έργο αποκατάστασης καθορίζεται με Κ.Υ.Α των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών, η Οριοθέτηση και οι όροι Χορήγησης Στεγαστικής Συνδρομής. Στην ίδια απόφαση ορίζεται η Υπηρεσία Τ.Α.Σ. ή Τ.Α.Π. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, που αναλαμβάνει το έργο, καθώς επίσης και το ότι η δαπάνη για την Δωρεάν Κρατική Αρωγή και τα έξοδα κίνησης των μηχανικών που διενεργούν τις αυτοψίες, βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.), Σ.Α.Ε. 069. Μετά από τα υπ. αριθ. οικ.330/Β/Δ/20.11/30-1-17 και οικ.223/Β/Δ/20.11/20-1-17 έγγραφα της Δ.Α.Ε.Φ.Κ. εκδόθηκαν οι υπ’ αριθ. ΔΠΔΑ/οικ.18368/797 και ΔΠΔΑ/οικ.18371/800 Υπουργικές Αποφάσεις Δέσμευσης Προϋπολογισμού για χορήγηση Δωρεάν Κρατικής Αρωγής και για κάλυψη δαπανών εκτός έδρας μετακινήσεων των Υπαλλήλων της Δ.Α.Ε.Φ.Κ. και των Τ.Α.Σ. & Τ.Α.Π. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για το χρονικό διάστημα από 1/1/2017 έως 31/12/2017. Μέχρι στις 31/12/2016 οι αποζημιώσεις για τις εκτός έδρας μετακινήσεις των μηχανικών των Τ.Α.Σ. & Τ.Α.Π. καταβάλλονταν κανονικά και εκκαθαρίζονταν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου. Μετά την 1/1/2017 η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών, δήλωσε αναρμοδιότητα ως προς την εκκαθάριση των συγκεκριμένων δαπανών. Με το υπ’ αριθ. 20233/3747/20-3-2017 έγγραφο της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης του Τμήματος Εκτέλεσης Π.Δ.Ε. του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, γνωστοποιήθηκε στην αρμόδια υπηρεσία (ΤΑΣ νομού Αχαΐας) ότι τα εκτός έδρας των υπαλλήλων της υπηρεσίας για την αποκατάσταση των πληγέντων κτιρίων από σεισμούς, θα καταβάλλονται εφεξής από τον Τακτικό Προϋπολογισμό της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 41398/21-12-2016 (ΦΕΚ 4513/Β/30-12-2016) Κ.Υ.Α με την οποία καθορίζετε το ανώτερο όριο επιτρεπόμενων κατ’ έτος ημερών μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της. Από τα ανωτέρω έχει προκληθεί σύγχυση σχετικά με την αρμοδιότητα εκκαθάρισης των συγκεκριμένων δαπανών, καθώς από τις Υπουργικές αποφάσεις προκύπτει έγκριση ποσών για κάλυψη εκτός έδρας μετακινήσεων των υπαλλήλων των Τ.Α.Σ. & Τ.Α.Π. των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, και από την άλλη, η αρμόδια υπηρεσία δηλώνει αναρμοδιότητα ως προς την πληρωμή και εκκαθάριση των συγκεκριμένων δαπανών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το πρόγραμμα αποκατάστασης να έχει σταματήσει και οι πολίτες να έχουν υποστεί αφάνταστη ταλαιπωρία, γιατί μέχρι σήμερα δεν πραγματοποιούνται αυτοψίες από τους Τ.Α.Σ. και Τ.Α.Π. Κύριε Υπουργέ, Σύμφωνα με τα παραπάνω, απαιτείται η άμεση επίλυση του ζητήματος, δεδομένης της αδυναμίας παρουσίας των υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Δυτικής Ελλάδας στις αυτοψίες των πληγέντων από φυσικές καταστροφές κτιρίων, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η παρακολούθηση των υποθέσεων των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό, παρακαλούμε να ορίσετε άμεσα συνάντηση μαζί μας, ώστε να δοθεί λύση στο σημαντικό αυτό θέμα.
|