lezanta

Η κακοκαιρία “Ελπίδα” συνετέλεσε στο να πέσουν οι Μάσκες του «σύγχρονου ιδιωτικού» κράτους που δημιουργεί η Ν.Δ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε (Π.Ο.Σ.Ε. Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.)

ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ 196-198 

114 71 ΑΘΗΝA

ΤΗΛ. : 210-6439637

FAX : 210-6454223

SITE: www.poseypexode.gr

E-MAIL: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Αθήνα, 28/01/2022

 

 

Α.Π : 09

 

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Η κακοκαιρία “Ελπίδα” συνετέλεσε στο να πέσουν οι Μάσκες του «σύγχρονου ιδιωτικού» κράτους που δημιουργεί η Ν.Δ.

Tο όραμα της Κυβέρνησης για Επιτελικό Κράτος, διαλύεται για άλλη μία φορά.

Η διάλυση αυτή είναι η συνέχεια της πύρινης λαίλαπας το καλοκαίρι του 2021που κατέκαψε 1εκατ. στρέμματα. Είναι η συνέχεια της κακοκαιρίας “Αριάδνη” του 2021 όπου η χιονόπτωση  «έκοψε» την Ελλάδα στα δύο.

Οι υποδομές μιας χώρας, η ενέργεια, το περιβάλλον, το νερό είναι κοινωνικά αγαθά και η διαφύλαξη των συμφερόντων, της ποιότητας ζωής, της ασφάλειας του πολίτη είναι υπόθεση του Κράτους και του Δημόσιου Τομέα. Σε καμία περίπτωση δεν είναι υπόθεσητου ιδιωτικού τομέα, ενός τομέα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων με απώτερο σκοπό το κέρδος ακόμα και αν έχει ορισθεί από την εκάστοτε κυβέρνηση «ιδιοκτήτης» κοινωνικών αγαθών.

Τις τελευταίες μέρες με τις υποδομές να βρίσκονται στα χέρια των ιδιωτών, ζήσαμε να χάνεται η αξιοπρέπεια και η ασφάλεια των πολιτών. Να καταρρίπτεται για άλλη μια φορά η πεποίθηση που προσπαθούν να ριζώσουν μέσα μας εδώ και χρόνια για την ασφάλεια των παραχωρημένων αυτοκινητοδρόμων, δρόμων που έπρεπε να είναι στην ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών.

Η κυβέρνηση δε της Ν.Δ., κρύβεται πίσω από εταιρείες - παραχωρησιούχους απαιτώντας δήθεν ευθύνες από αυτούς (που πριμοδοτούν), ζητώντας να δώσουν 2000 ευρώ για κάθε εγκλωβισμένο αυτοκίνητο, χωρίς να υπολογίζουν τους επιβαίνοντες. Ζητώντας αποζημίωση για τιςλαμαρίνες και όχι για τους ανθρώπους.

ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ ΔΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΕΣ

  • Στη δημοκρατία οι λαοί ψηφίζουν κυβερνήσεις και όχι εταιρείες.
  • Ευθύνη πάντα έχει η εκάστοτε κυβέρνηση.
  • Η σημερινή έχει εγκληματικές ευθύνες για την ουσιαστική διάλυση του Κράτους στο όνομα των Ιδιωτικοποιήσεων.

Όταν ο Πρωθυπουργός και οι πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων απεχθάνονται το Δημόσιο Τομέα (ο οποίος στηρίζει πάντα στα δύσκολατον πολίτη π.χ. Πανδημία), η Κυβέρνηση φροντίζει να φέρνει προς ψήφιση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο ως πρώτο νόμο τον 4622/2019 για το Επιτελικό Κράτος, όπου:

 

  • Επιτελικό κράτος σημαίνει λιγότερο κράτος.
  • Λιγότερο κράτος σημαίνει καθόλου έλεγχος του ιδιωτικού τομέα.
  • Επιτελικό κράτος σημαίνει περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις.
  • Περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις σημαίνει υπερκέρδος για τους ιδιώτες και τεράστιο κάθε μορφής κόστος για τους πολίτες.
  • Ιδιωτικοποιημένες υποδομές είχαν ως αποτέλεσμα το2021 τραγικά γεγονότα της κακοκαιρίας “Αριάδνη’’, το κόψιμο στα δύο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης και τώρα στην κακοκαιρία “Ελπίδα’’ στην Αττική Οδό.Σημειωτέωνστη προαναφερθείσα κακοκαιρία “Αριάδνη” η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έκλεισε την εθνική οδό ώστε να μην έχει κυρώσεις ο παραχωρησιούχοςκαι υποστεί το προβλεπόμενο κόστος, από την ανεπάρκειά του να αντιμετωπίσει τα αποτελέσματα της κακοκαιρίας από την χιονόπτωση.Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος κατασκευής της Αττικής Οδού ήταν 1,3 δις. ευρώ. Βάσει των αποικιοκρατικών συμβάσεων το Δημόσιο, δηλαδή ο Ελληνικός Λαός, πλήρωσε το 35% του συνόλου της κατασκευής. Η Π.Ο.Σ.Ε.Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. έχει δηλώσει ότι το έργο έχει αποπληρωθεί από τα διόδια και η εταιρεία έχει καθαρά υπερκέρδη και ταυτόχρονα η Αττική Οδός κατηγορεί τους πολίτες, οι οποίοι κινδύνεψαν, ότι ευθύνονται για ότι συνέβη.
  • Ιδιωτικοποίηση στον ΟΣΕ είχε ως αποτέλεσμα την ακινητοποίηση τρένου με επιβάτες στη μέση του πουθενά. Στη συνέχεια η Κυβέρνηση να δίνει στους επιβάτες  αποζημίωση 1.000 ευρώ. Πιστεύοντας η ίδια ότι δεν έχει καμία ευθύνη.
  • Την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ εν μέσω ενεργειακής κρίσης, (η οποία ήταν γνωστή στην κυβέρνηση ότι θα συνέβαινε, λόγω Πανδημίας και άλλων γεωπολιτικών εξελίξεων)επιδείνωσε δραματικά το βιοτικό επίπεδο του ελληνικού λαού λόγω της ακρίβειας του ηλεκτρικού ρεύματος και της μετάβασης στα καταναλωτικά αγαθά.

 

Η ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ από το 2013είχε προειδοποιήσει και εκφράσει την  απόλυτη αντίθεση της

  • Στις συμβάσεις παραχώρησης
  • Στη δημιουργία Ανωνύμων Εταιρειών που θα υποκαθιστούσαν τις υπηρεσίες της τότε Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων (ΓΓΔΕ) και τώρα της Γενικής Γραμματείας Υποδομών (ΓΓΥ),
  • Στο κλείσιμο του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) και
  • Στις Ιδιωτικοποιήσεις των Κοινωνικών Αγαθών Υποδομές - Περιβάλλον- Ενέργεια και στη συνέχεια Νερό και Υγεία

 

Όλα ήταν προσχεδιασμένα από την Ν.Δ. με αποκορύφωμα το Επιτελικό Κράτος.

Το Μάρτιο του 2013το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής  Διακυβέρνησης,  με σχέδιο νόμου που κατέθεσε στη Βουλή, ιδρύει στην Κρήτη νέα Ανώνυμη Εταιρία (Α.Ε.) με την επωνυμία «Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.» (Ο.Α.Κ. Α.Ε.),τη στιγμή που σε λίγες μέρες θα ολοκληρωνόταν η σύνταξη του νέου Οργανισμού του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, το οποίο πρότεινε, (σε ότι αφορά τα έργα της Κρήτης), τη δημιουργία ΕΥΔΕ Κρήτης, όπως ήταν και η πρόταση της Ομοσπονδίας μας.

Η μέχρι τώρα πορεία της λειτουργίας των Α.Ε., καταμαρτυρεί ότι λειτουργούν με αμφισβητούμενη διαφάνεια, έξω από το δημόσιο λογιστικό έλεγχο, με ειδικό  προνομιακό νομοθετικό πλαίσιο παραγωγής των έργων, στοιχίζουν πανάκριβα στον ελληνικό λαό με τα υπέρογκα λειτουργικά τους έξοδα και με το αυξημένο κόστος των έργων που έχουν εκτελέσει μέχρι τώρα.Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η ακριβοπληρωμένη «Εγνατία Οδός Α.Ε.», η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» κλπ. Το 2018 σε έλεγχο του Υπουργείου Οικονομικών στον «Οργανισμό Ανάπτυξη Κρήτη Α.Ε.» (Ο.Α.Κ. Α.Ε.) βρίσκεται έλλειμμα 7 εκατ. ευρώ.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι Α.Ε. εξυπηρετούν πελατειακές σκοπιμότητες του πολιτικού συστήματος και ειδικότερα της Κυβέρνησης της Ν.Δ., η οποία εμμένει στη δημιουργία αποτυχημένων, κοστοβόρων και με αμφισβητούμενη διαφάνεια σχημάτων.

Στη σημερινή δύσκολη περίοδο για τη χώρα μας, επιβάλλεται η διαχείριση του δημοσίου χρήματος να γίνεται με τον πλέον διαφανή και αποδοτικό τρόπο, χωρίς να δημιουργούνται αμφιβολίες στους πολίτες.

Από το Σεπτέμβριο του 2013 με ανοιχτή επιστολή – καταγγελία είχαμε προειδοποιήσει ότι η στοχευμένη και ενορχηστρωμένη επίθεση που δέχονταν η Γ.Γ.Δ.Ε. με το προκάλυμμα της διαθεσιμότητας  - κινητικότητας είχε ως απώτερο στόχο την πλήρη αποδυνάμωσή της, ώστε να ανοίξει εξ’ ολοκλήρου ο δρόμος όχι μόνο για την ιδιωτικοποίηση των δημοσίων έργων, αλλά και του ελέγχου αυτών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εγγύηση του Δημοσίου για την κάλυψη κάθε επιχειρηματικού κινδύνου. Τονίσαμε, μάλιστα, ότιη Κυβέρνηση της Ν.Δ.επιχειρεί να χρηματοδοτήσει όχι τις ζημιές, αλλά τα διαφυγόντα κέρδη των παραχωρησιούχων και των τραπεζιτών τους από την οικονομική κρίση,όπως είχε γίνει με τις αποικιοκρατικού χαρακτήρα συμβάσεις παραχώρησης.

Αποτέλεσμα του ΕΠΙΤΕΛΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ είναι τα σημερινά γεγονότα με την κακοκαιρία “ΕΛΠΙΔΑ” τόσο στην Αττική Οδό, όσο και στην Εθνική Οδό και το βασικό οδικό δίκτυο της Πρωτεύουσας. Οι ευθύνες να καταλογίζονται κατά το δοκούν και ηΑττική Οδός να κατηγορεί τους πολίτες, οι οποίοι κινδύνεψαν, ότι ευθύνονται για ότι συνέβη. 

Δυστυχώς δικαιωθήκαμε.Οι αναθεωρημένες συμβάσεις παραχώρησης που κατατέθηκαν προς ψήφιση στη Βουλή αποτελούσαν συνέχεια των αποικιοκρατικών συμβάσεων του 2007, αλλά δυστυχώς με χειρότερους όρους για το Δημόσιο.

Συγκεκριμένα:

Η Κυβέρνηση αποδεχόμενη άκριτα την υπαιτιότητα του Δημοσίου για τις καθυστερήσεις των έργων συμφώνησε να καταβάλει στους κατασκευαστές το ποσό των 350 εκατ. ευρώ για διεκδικούμενες αποζημιώσεις.

  • Επιπλέον, έδωσε άλλα 163 εκατ. ευρώ στις Κοινοπραξίες για τη συντήρηση και λειτουργία των οδικών αξόνων αποδεχόμενη επίσης την ευθύνη του Δημοσίου για τις καθυστερήσεις, αλλά και την απώλεια εσόδων των παραχωρησιούχων λόγω της κρίσης.
  • Το Δημόσιο ανέλαβε την υποχρέωση να καταβάλει στον παραχωρησιούχο πρόσθετη χρηματοδότηση 1 δις 44 εκατ. ευρώ, τα οποία μπορούσαν να αυξηθούν κατά 100 εκ. ευρώ ακόμη.
  • Το Δημόσιο θα αναλάμβανε τη δέσμευση να καλύψει τις δαπάνες λειτουργίας των έργων, κατά την περίοδο λειτουργίας τους, με μέρος των καθαρών εσόδων του και το πιο προκλητικόνα καλύψει την εξυπηρέτηση των δανείων που έχουν πάρει ή θα πάρουν μελλοντικά από τράπεζες οι παραχωρησιούχοι.
  • Οι τιμές των διοδίων αυξήθηκαν σε μερικές περιπτώσεις πάνω από 60%!

Η Π.Ο.Σ.Ε.Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. είχε δηλώσει κατηγορηματικά ότι ήταν κάθετα αντίθετη στην κατάργηση της ΤΕΟ Α.Ε.,γεγονός που οδήγησε τόσο στην απουσία της όποιας δυνατότητας συντήρησης του εθνικού οδικού δικτύου εξαιτίας της έλλειψης πόρων από τα διόδια και άλλα έσοδα, όσο και στην αποδυνάμωση του δημοσίου σε ό,τι αφορά τον έλεγχο των εσόδων των παραχωρησιούχων μέσω της ΤΕΟ Α.Ε.H Ομοσπονδία μας είχε επανειλημμένως προτείνει στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία την πραγματοποίηση του ελέγχου των διοδίων από την ΤΕΟ Α.Ε., η οποία διέθετε ένα σύγχρονο αυτοματοποιημένο σύστημα, χωρίς δυστυχώς να εισακουστεί μέχρι σήμερα, γιατί φαίνεται ότι τα διαπλεκόμενα μεγάλα συμφέροντα επιθυμούν και επιβάλλουν την ανεξέλεγκτη δράση τους, χωρίς κανέναν έλεγχο από φορείς του δημοσίου.

Η κατάργηση της ΤΕΟ Α.Ε. το 2014 εντάσσεται στο πλαίσιο μιας στοχευμένης και ενορχηστρωμένης επίθεσης που δεχόταν και δέχεται η Γενική Γραμματεία Υποδομών, που με προκάλυμμα την εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών της, επιδιώκεται η πλήρη απαξίωση και αποσάθρωση της, ώστε να ανοίξει εξ’ ολοκλήρου ο δρόμος για την εκχώρηση των σημαντικότατων αρμοδιοτήτων της σε ιδιωτικά συμφέροντα, με το Ν. 4782/2021 περί Δημοσίων Συμβάσεων.

 

  • ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΣΕΙΔΙΩΤΕΣ
  • ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

 

Screenshot 3

Στοίχιση ανα