lezanta

Συμπληρωματικές προτάσεις για την επαναξιολόγηση των δομών των Οργανικών Μονάδων του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.,όπως κατατέθηκαν στην ομάδα εργασίας στις 20/10 (Α.Π.313/13-10-2016)

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε (Π.Ο.Σ.Ε. Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.)

ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ 196-198 

114 71 ΑΘΗΝA

ΤΗΛ. : 210-6440873

FAX : 210-6454223

SITE: www.poseypexode.gr

E-MAIL: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Αθήνα, 13/10/2016

 

 

Α.Π : 339

  

 

ΠΡΟΣ:Την ομάδα εργασίας για την επαναξιολόγηση

των δομών των οργανικών μονάδων του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.

Θέμα: Συμπληρωματικές προτάσεις για την επαναξιολόγηση των δομών των Οργανικών Μονάδων του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.

 

Σε συνέχεια της υπ’ αριθ. 257/14-7-2016 επιστολής μας, με την οποία σας παρουσιάσαμε επιγραμματικά τις προτάσεις μας επί του νέου Οργανισμού του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ, επανερχόμαστε προκειμένου να ολοκληρώσουμε τις θέσεις μας, βασιζόμενοι στο Σχέδιο Νόμου «Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών, δομές στρατηγικού σχεδιασμού δημόσιων υποδομών και λοιπές διατάξεις» που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Στο πλαίσιο αυτό, η Π.Ο.Σ.Ε.Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. προτείνει τα παρακάτω:

1) Ηλεκτρονικό μητρώο συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων (Άρθρο 9ο)

Ανάθεση στο ΤΕΕ της τήρησης του μητρώου φυσικών προσώπων (ΜΗ.ΦΥ.Π.Τ.Ε.) και η αφαίρεση της αρμοδιότητας από την Δ/νση μητρώων.

Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην ανάθεση δια νόμου στο ΤΕΕ της τήρησης του μητρώου φυσικών προσώπων και η αφαίρεση της αρμοδιότητας από την Δ/νση μητρώων. Η εν λόγω ρύθμιση είναι εντελώς απαράδεκτη, ατεκμηρίωτη, χωρίς να υπάρχει ουσιαστική ανάγκη να καλύψει. Η τήρηση του παραπάνω μητρώου γίνεται ηλεκτρονικά από την ανωτέρω υπηρεσία με αξιόλογα αποτελέσματα και συνεχώς αναβαθμίζεται. Η ανάθεση της αρμοδιότητας τήρησης του μητρώου φυσικών προσώπων στο ΤΕΕ, το καθιστά ουσιαστικά επιχείρηση παροχής υπηρεσιών, γεγονός που δεν συνάδει με το σκοπό της ίδρυσής του και του επιστημονικού κύρους του.

Το ΤΕΕ πρέπει να διατηρήσει το θεσμικό του ρόλο ως Τεχνικός Σύμβουλος του Κράτους, ενώ η αναπλήρωση των απολεσθέντων πόρων του, λόγω κατάργησης των εισφορών υπέρ ΤΕΕ στις μελέτες του δημοσίου πρέπει να καλυφθεί από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, έτσι ώστε να συνεχίσει να επιτελεί απερίσπαστο το έργο του και όχι να βρίσκεται σε μια συνεχή ανάγκη εξεύρεσης πόρων για τη λειτουργία του, όπως στην προκειμένη περίπτωση των εσόδων από τα παράβολα που πληρώνουν τα φυσικά πρόσωπα για την εγγραφή τους στα μητρώα.

Πρόταση: Να αποσυρθεί η παράγραφος 2 του άρθρου 9. 

2) Γενική Δ/νση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ασφάλειας Δημοσίων Υποδομών (Άρθρο 17ο)

Αντιμετωπίζουμε θετικά τη σύσταση της νέας Γενικής Δ/νσης Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ασφάλειας Δημοσίων Υποδομών, η οποία θα αναλάβει το νέο αντικείμενο των ηλεκτρονικών μητρώων που συστήνονται με το Σ.Ν., με την προϋπόθεση ότι θα είναι σαφές στις διατάξεις του Σ.Ν. ότι θα στελεχωθεί από υπαλλήλους της Γ.Γ.Υ, δεν θα αφαιρεί αντικείμενο από τις υπάρχουσες δομές της ΓΓΥ, αλλά θα βρίσκεται σε πλήρη αλληλεπίδραση και συνεργασία με αυτές και δεν θα εκχωρεί τις υπάρχουσες αρμοδιότητές της δια αναθέσεως σε άλλους φορείς.

Σε ό,τι αφορά τους σκοπούς της νέας Γεν. Δ/νσης, διαφωνούμε με τη διατύπωση του 1γ άρθρο 17, όπου αναφέρει ότι σκοπός της νέας Γεν. Δ/νσης είναι η ανάδειξη της ΓΓΥ σε επιτελικό δημόσιο φορέα απεμπολώντας τον ενεργητικό της ρόλο στο κατασκευαστικό τομέα, μετατρέποντάς τη σε επόπτη αυτού. Ως αποτέλεσμα, θα είναι η κατάργηση της ΓΓΥ με τη μορφή που έχει σήμερα, αφού όταν θα βρίσκεται σε εξέλιξη και λειτουργία η νέα Γεν. Δ/νση και θα αναπτυχθούν όλες οι αρμοδιότητες που της ανατίθενται, θα επέλθει πλήρη απαξίωση των υφιστάμενων υπηρεσιών, οι οποίες θα βρεθούν χωρίς αντικείμενο και μοιραία θα καταργηθούν με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τις θέσεις εργασίας. Διαπιστώνουμε ότι είναι πολιτική επιλογή η εκχώρηση επιστημονικού αντικειμένου του Υπουργείου σε φορείς εκτός αυτού και ιδιώτες, δηλαδή με την ανάθεση μελετών και υπηρεσιών που αναφέρονται στην παρ. 3 (Άρθρο 53Α), περί στρατηγικών στόχων της νέας Γεν. Δ/νσης.

Προτάσεις:

  1. Να προστεθεί στο 1γ η φράση «...παράλληλα με τη διατήρηση και αναβάθμιση του εκτελεστικού ρόλου της ΓΓΥ στον τομέα παραγωγής των Δ.Ε.».
  2. Να προστεθεί παράγραφος 3 στο τέλος του άρθρου: «Η Γεν. Δ/νση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ασφάλειας Δημοσίων Υποδομών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη και εξαρτώμενη από τις άλλες τρεις Γεν. Δ/νσεις του Υπουργείου, όσον αφορά τα Δ.Ε. αρμοδιότητάς τους και σε καμία περίπτωση δεν τις υποκαθιστά.»

3) Διατάξεις Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων Βορείου Ελλάδος (Υ.Α.Σ.Β.Ε.) και Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων Δυτικής Ελλάδας (Υ.Α.Σ.Δ.Ε.) (Άρθρο 19ο)

Σε ό,τι αφορά τις διατάξεις για την επαναφορά της ΥΑΣΒΕ και τη σύσταση της ΥΑΣΔΕ είμαστε σύμφωνοι, καθώς αποτελούσε επιδίωξη και διεκδίκηση της Ομοσπονδίας από τη στιγμή που καταργήθηκαν οι υπηρεσίες με τις διατάξεις του Ν.4199/2013 (άρθρο 129). Η μεταφορά των υπηρεσιών δεν έγινε επειδή υπήρξε κάποιος μελετημένος σχεδιασμός η πραγματική ανάγκη, ήταν καθαρά μια κίνηση στην προσπάθεια να επιτευχθεί ο αριθμός του στόχου της διαθεσιμότητας. Η τριετής εμπειρία από την μεταφορά των Υπηρεσιών στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις κατέδειξε πλήθος προβλημάτων συντονισμού, λειτουργίας, νομιμότητας όσον αφορά τις αποφάσεις για την διενέργεια των Πρωτοβάθμιων και Δευτεροβάθμιων αυτοψιών. Η άμεση αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών, που δυστυχώς εκδηλώνονται πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, απαιτεί ενιαίο συντονισμό και ένα κέντρο αποφάσεων. Συνεπώς αυτές οι υπηρεσίες και το προσωπικό τους πρέπει να υπάγονται στο Υπουργείο Υποδομών.

Οι ρυθμίσεις του άρθρου 19 περιέχουν ασάφειες, οι οποίες μπορεί να δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που προορίζονται να λύσουν. 

Συγκεκριμένα:

  1. δεν διευκρινίζεται αν οι συγκεκριμένες υπηρεσίες θα επιλαμβάνονται την αποκατάσταση επιπτώσεων από φυσικές καταστροφές ή μόνο επιπτώσεις από σεισμούς, όπως αναφέρονται στον τίτλο τους ( Υπηρεσίες Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων) και στις διατάξεις του Ν. 867/1979.
  2. δεν αποσαφηνίζονται η χωρική αρμοδιότητα ευθύνης των τριών Δ/νσεων ( ΔΑΕΦΚ, ΥΑΣΒΕ, ΥΑΣΔΕ), οι αρμοδιότητές και η οργανωτική διάρθρωση των ΥΑΣΒΕ και ΥΑΣΔΕ.

Προτάσεις:

  1. οι δύο νέες Δ/νσεις θα πρέπει να φέρουν τον τίτλο ΥΑΕΦΚ Β. Ελλάδος και ΥΑΕΦΚ Δ. Ελλάδας με διακριτή χωρική αρμοδιότητα και αναφορά σε όλη τη χώρα.
  2. οι δύο νέες διευθύνσεις ΥΑΕΦΚ Βορείου και Δυτικής Ελλάδας να έχουν αρμοδιότητα για το συντονισμό και την διενέργεια των Πρωτοβάθμιων και Δευτεροβάθμιων ελέγχων καθώς και την Αποκατάσταση των ζημιών για όλες τις φυσικές καταστροφές της χωρικής τους αρμοδιότητας, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται υπεύθυνη και άμεση διαχείριση του κάθε συμβάντος. 
  3. να συσταθούν ή να επανενταχθούν μαζί με το έμπειρο προσωπικό τους οι τομείς αποκατάστασης επιπτώσεων από φυσικές καταστροφές που να αποτελούν τμήματα των αντίστοιχων τριών Δ/νσεων. Η στελέχωση της ΥΑΕΦΚ Δ.Ε. να γίνει με τη μεταφορά του προσωπικού του ΤΑΣ Αχαΐας, όπως προβλέπεται για την ΥΑΣΒΕ. Θα πρέπει στις ΥΑΣΒΕ και ΥΑΣΔΕ να συγκροτηθούν άμεσα και τα τμήματα για τη μεν ΥΑΣΒΕ (Τομέας Δυτ. Μακεδονίας με έδρα την Κοζάνη, Τομέας Αν. Μακεδονίας με έδρα την Αλεξανδρούπολη), για τη δε ΥΑΣΔΕ (Τομέας Νότιας Πελοποννήσου με έδρα την Καλαμάτα, Τομέας Δυτικής Ελλάδας με έδρα τον Πύργο). Επίσης προτείνουμε να επανενταχθεί το ΤΑΣ Αχαρνών μαζί με το έμπειρο προσωπικό του στη ΔΑΕΦΚ. 
  4. Η παράγραφος 5 του Άρθρου 19 να διατυπωθεί ως εξής: ο συντονισμός του έργου της ΥΑΕΦΚ Βορείου Ελλάδας και της ΥΑΕΦΚ Δυτικής Ελλάδας ανατίθεται στη ΔΑΕΦΚ του άρθρου 53 του Π.Δ.109/2014.

Παρ. 6: Πρέπει να διευκρινιστεί πώς για την ΔΑΕΦΚ και την ΥΑΣΔΕ έχουν ισχύ όλες οι διατάξεις της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που κυρώθηκε με το Ν. 867/1979, τη στιγμή που τουλάχιστον η ΔΑΕΦΚ πρόκειται για κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 53 του Π.Δ. 109/2014;

4) Κωδικοποίηση ΠΔ/γματος 109/2014 (ΦΕΚ Α’ 176) (Άρθρο 21ο)

Είμαστε κάθετα αντίθετοι και ζητάμε την άμεση απόσυρση του άρθρου 21, καθώς μέσω αυτού δίνεται η δυνατότητα στον Υπουργό κατά το δοκούν να τροποποιεί τον Οργανισμό με Υπουργικές Αποφάσεις, δηλαδή να προσθέτει ή να καταργεί τις υφιστάμενες δομές του Υπουργείου.

5) Σύσταση Εθνικού Ερευνητικού Φορέα Αντισεισμικών Κανονισμών Προδιαγραφών Κατασκευών και Τεχνικής Σεισμολογίας. (Άρθρο 15ο)

Το άρθρο 15 που αναφέρεται στη σύσταση του νέου Ν.Π.Δ.Δ., το οποίο θα αποτελεί ερευνητικό φορέα προορίζεται να διορθώσει την αποτυχία του εγχειρήματος ενσωμάτωσης του ΙΤΣΑΚ σε έναν ανομοιογενή φορέα. Ακατανόητη η σύστασή του με έδρα την Κεφαλλονιά και παράρτημα στη Θεσ/νίκη, μιας και στη Θεσ/νίκη που είχε έδρα το ΙΤΣΑΚ υπάρχει υπερσύγχρονο κτίριο με όλη την απαραίτητη τεχνική υποδομή για την άμεση συνέχιση του έργου του πρώην ΙΤΣΑΚ, το οποίο συνέχισε το ερευνητικό του έργο, στο πλαίσιο του ΟΑΣΠ. Προτείνουμε να διατηρηθεί η επωνυμία του ΙΤΣΑΚ στην ονομασία του νέου ερευνητικού φορέα, δεδομένης της αναφοράς του ονόματος στην επιστημονική κοινότητα ανά τον κόσμο. Η έδρα του νέου Ν.Π.Δ.Δ. να είναι στη Θεσσαλονίκη με Περιφερειακή Μονάδα στην Κεφαλονιά, όπου άλλωστε το ΙΤΣΑΚ έχει ήδη εγκαταστήσει ένα πειραματικό εργαστήριο από το 2010, το δε 2013 υπέγραψε Μνημόνιο Κατανόησης με την Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλονιάς – Ιθάκης κλπ. Χρειάζεται διευκρίνιση σε ό,τι αφορά τη μεταφορά του προσωπικού του ΙΤΣΑΚ στο νέο φορέα, για ποιο λόγο συστήνονται προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις. Δεν έχουν προηγηθεί για τη σύσταση του νέου φορέα οι προϋποθέσεις που θέτει ο νέος νόμος για την έρευνα (αρ. 13 του Ν.4310/14 όπως τροποποιήθηκε με το αρ. 11 του Ν. 4386/16).

Η ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ θα συνεχίσει με κάθε τρόπο να συμβάλει στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του ΥΠΥΜΕΔΙ και μέσα από την ενεργό συμμετοχή της σε διαδικασίες για τη δημιουργία ενός ρεαλιστικού και αποτελεσματικού Οργανισμού με σαφές ρόλο και προσανατολισμό, που θα αναβαθμίζει το αντικείμενο εργασίας μας, θα προστατεύει τις θέσεις εργασίας και θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις διαχείρισης των υποδομών της χώρας.

Screenshot 3