lezanta

Υπόμνημα επί του Σχεδίου Π.Δ. του Οργανισμού του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, όπως κατατέθκε στο Σ.Τ.Ε.

 

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

ΑΠ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ – Ν.Κ. ΧΛΕΠΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

ISO 9001:2008

Πατριάρχου Ιωακείμ 30-32, 10675 Αθήνα - Κολωνάκι

Τηλ. 210-7222007, Fax 210-7222182

Υποκατάστημα Θεσσαλονίκης: Τσιμισκή 54

www.publiclaw-lawfirm.gr

0000

AP. PAPACONSTANTINOU – Ν.Κ. HLEPAS & PARTNERS LAW FIRM

30-32 Patriarchou Ioakim str., 10675 Athens – Kolonaki

Tel. 0030210-7222007, Fax 0030210-7222182

Office in Thessaloniki: Tsimiski 54

www.publiclaw-lawfirm.gr

ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ (ΤΜ. Ε΄ - άρθρο 95 παρ. 1 περιπτ. δ΄ Συντ.)

Υπόψιν: - Προέδρου Ε΄ Τμήματος κ. Αθ. Ράντο

-Παρέδρου κ. Δ. Πυργάκη

 

                                ΥΠΟΜΝΗΜΑ 

 

                                                                          Της

Δευτεροβαθμίου συνδικαλιστικής οργάνωσης με την επωνυμία «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ», που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Ιπποκράτους αριθμ. 196 και εκπροσωπείται νόμιμα.

  

 

                                                                          Επί

 

Του σχεδίου προεδρικού διατάγματος με τίτλο: «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ».

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Πάρεδρος κ. Δ. Πυργάκης

Αθήνα, 26 Ιουνίου 2017

 

Ενώπιον του Δικαστηρίου Σας έχει κατατεθεί και εκκρεμεί προς επεξεργασία, σύμφωνα με το άρθρο 95 παρ. 1 περιπτ. δ΄ του Συντάγματος, το προταθέν από τους Υπουργούς Οικονομικών, Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Υποδομών και Μεταφορών, σχέδιο προεδρικού διατάγματος με τίτλο: «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ». Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Εργαζομένων Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, η οποία αποτελεί δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση και έχει ως μέλη της το σύνολο των Σωματείων των εργαζομένων του τέως ΥΠΕΧΩΔΕ, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται εργαζόμενοι του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έχει την τιμή να θέσει, ως εκ του θεσμικού ρόλου της, ενώπιον του Δικαστηρίου Σας τις απόψεις της επί της νομιμότητας του υπόψη σχεδίου π.δ/τος, ειδικότερα δε όσον αφορά τις διατάξεις αυτού για τον ορισμό των κλάδων και ειδικοτήτων των οποίων οι υπάλληλοι δύναται να κριθούν για την κατάληψη θέσεων Προϊσταμένων των επιμέρους οργανικών μονάδων του Υπουργείου, ιδιαίτερα δε της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Σημειώνεται εν προοιμίω ότι βασικό στοιχείο που εισάγει το παρόν σχέδιο και που το διαφοροποιεί σε σχέση με τους προγενέστερους Οργανισμούς του Υπουργείου (π.δ. 109/2014, 69/1988 και 910/1977) είναι η επί της ουσίας καθολική προτίμηση, προκειμένου για την κατάληψη θέσεων Προϊσταμένων οργανικών μονάδων, του κλάδου Π.Ε. Μηχανικών και, συνακόλουθα, η αποκλεισμός ευρέων κλάδων και ειδικοτήτων από αυτές, χωρίς μάλιστα να συντρέχει αποχρών λόγος δημοσίου συμφέροντος που να δικαιολογεί τούτο.

  1. Όπως προκύπτει από το προοίμιο του σχεδίου (σημείο 1), αυτό έχει ως έρεισμα τη διάταξη του άρθρου 54 παρ. 1 του ν. 4178/2013. Σύμφωνα με την εν λόγω διάταξη, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 46 παρ. 1 του ν. 4250/2014: «Η οργάνωση και λειτουργία των υπουργείων, των αυτοτελών δημοσίων υπηρεσιών, των αποκεντρωμένων διοικήσεων και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου καθορίζεται με τους Οργανισμούς των φορέων αυτών, οι οποίοι καταρτίζονται, αντικαθίστανται ή τροποποιούνται με προεδρικά διατάγματα, τα οποία εκδίδονται με πρόταση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού. Η κατάρτιση και τροποποίηση των Οργανισμών των φορέων που αναφέρονται στο πρώτο εδάφιο της παρούσας παραγράφου, πλην των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου που συνιστούν επαγγελματικές ή επιστημονικές ενώσεις, βασίζεται σε εκθέσεις αξιολόγησης των οργανικών μονάδων τους που συνοδεύονται από περιγράμματα αποστολής και θέσεων, καθώς και από σχέδια στελέχωσης, τα οποία έχουν εγκριθεί από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης» (η υπογράμμιση είναι δική μας). Στην εξεταζόμενη περίπτωση, δεν προκύπτει ότι η κατάρτιση του υπό επεξεργασία Οργανισμού βασίζεται σε εκθέσεις αξιολόγησης των οργανικών μονάδων, ούτε από σχέδια στελέχωσης, που να έχουν μάλιστα εγκριθεί όπως απαιτεί ο νόμος. Πρωτίστως, δεν υφίστανται εγκεκριμένα σχέδια στελέχωσης των οργανικών μονάδων του Υπουργείου, τα οποία είναι αναγκαία, όπως προκύπτει ευθέως από την ως άνω εξουσιοδοτική διάταξη, προκειμένου να ορισθούν οι κλάδοι και οι κατηγορίες των εργαζομένων εκ των οποίων θα προέρχονται οι Προϊστάμενοι των επιμέρους οργανικών μονάδων. Επομένως, το υπό επεξεργασία σχέδιο π.δ/τος δεν προτείνεται, κατά την ορθότερη άποψη, νομίμως.
  2. Σύμφωνα με το άρθρο 73 του σχεδίου π.δ/τος («Κατανομή οργανικών θέσεων μόνιμου προσωπικού κατά κατηγορία και κλάδο»): «Οι οργανικές θέσεις του μόνιμου προσωπικού ανέρχονται σε χίλιες τρεις (1.003) και κατανέμονται κατά κατηγορία και κλάδο, ως εξής: Κατηγορία Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ): • Κλάδος ΠΕ Διοικητικού−Οικονομικού: εκατόν τριάντα πέντε (135) θέσεις • Κλάδος ΠΕ Νομικών: οκτώ (8) θέσεις • Κλάδος ΠΕ Οικονομικού - Λογιστικού: οκτώ (8) θέσεις • Κλάδος ΠΕ Μηχανικών: τριακόσιες πενήντα τρεις (353) θέσεις • Κλάδος ΠΕ Πληροφορικής: τριάντα τρεις (33) θέσεις • Κλάδος ΠΕ Γεωτεχνικών: τριάντα τρεις (33) θέσεις • Κλάδος ΠΕ Περιβάλλοντος: τρεις (3) θέσεις • Κλάδος ΠΕ Ιατρών: μία (1) θέση Κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ): • Κλάδος ΤΕ Διοικητικού−Λογιστικού: τριάντα (30) θέσεις • Κλάδος ΤΕ Μηχανικών: πενήντα τρεις (53) θέσεις 179 • Κλάδος ΤΕ Πληροφορικής: δεκατρείς (13) θέσεις • Κλάδος ΤΕ Εργοδηγών (χωρίς πτυχίο): δύο (2) θέσεις • Κλάδος ΤΕ Βιβλιοθηκονομίας: μία (1) θέση Κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ): • Κλάδος ΔΕ Διοικητικού: εκατόν ενενήντα (190) θέσεις • Κλάδος ΔΕ Μεταφραστών: δύο (2) θέσεις • Κλάδος ΔΕ Τεχνικών: σαράντα πέντε (45) θέσεις • Κλάδος ΔΕ Προσωπικού Η/Υ: πενήντα τέσσερις (54) θέσεις • Κλάδος ΔΕ Οδηγών: δεκαοκτώ (18) θέσεις • Κλάδος ΔΕ Φυλάκων−Νυχτοφυλάκων: μία (1) θέση • Κλάδος ΔΕ Τηλεφωνητών: μία (1) θέση • Κλάδος ΔΕ Τυπογραφίας: τέσσερις (4) θέσεις…». Περαιτέρω, στο άρθρο 74 («Κατανομή οργανικών θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου κατά εκπαιδευτική βαθμίδα και ειδικότητα») προβλέπεται: «1. Οι οργανικές θέσεις του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, συμπεριλαμβανομένων και του ειδικού επιστημονικού προσωπικού ανέρχονται σε οκτακόσιες ενενήντα τέσσερις (894) και κατανέμονται κατά εκπαιδευτική βαθμίδα και ειδικότητα, ως εξής: Α. Βαθμίδα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) – Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό: 180 Δεκαπέντε (15) θέσεις. Β. Βαθμίδα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ): • Ειδικότητα ΠΕ Διοικητικού−Οικονομικού: εξήντα πέντε (65) θέσεις • Ειδικότητα ΠΕ Νομικών: πέντε (5) θέσεις • Ειδικότητα ΠΕ Οικονομικού - Λογιστικού: οκτώ (8) θέσεις • Ειδικότητα ΠΕ Μηχανικών: τριακόσιες πενήντα επτά (357) θέσεις • Ειδικότητα ΠΕ Πληροφορικής: δέκα (10) θέσεις • Ειδικότητα ΠΕ Γεωτεχνικών: δεκαπέντε (15) θέσεις • Ειδικότητα ΠΕ Περιβάλλοντος: πέντε (5) θέσεις Γ. Βαθμίδα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ): • Δικηγόρος με πάγια Αντιμισθία: δέκα (10) θέσεις Δ. Βαθμίδα Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ): • Ειδικότητα ΤΕ Διοικητικού−Λογιστικού: είκοσι (20) θέσεις • Ειδικότητα ΤΕ Μηχανικών: ογδόντα (80) θέσεις • Ειδικότητα ΤΕ Πληροφορικής: δύο (2) θέσεις • Ειδικότητα ΤΕ Τεχνολόγων Γεωπονίας: δύο (2) θέσεις • Ειδικότητα ΤΕ Εργοδηγών (χωρίς πτυχίο): μία (1) θέση», ενώ σύμφωνα με το άρθρο 76 παρ. 1 («Προσόντα διορισμού»): «Τα κατά κλάδο και ειδικότητα τυπικά και πρόσθετα προσόντα διορισμού ή πρόσληψης καθορίζονται από τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις για τον καθορισμό των προσόντων διορισμού ή πρόσληψης σε θέσεις φορέων του δημοσίου τομέα. Ειδικότερα, στον κλάδο ΠΕ Μηχανικών περιλαμβάνονται όλες οι ειδικότητες των Πολυτεχνείων και των Πολυτεχνικών Σχολών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, όπως ορίζεται στο Π.Δ. 50/2001, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει». Τέλος, το άρθρο 77 («Κλάδοι Προϊσταμένων οργανικών μονάδων») προβλέπει: «Με την επιφύλαξη των παραγράφων 5 και 6 του άρθρου 84 του ν. 3528/07 (Α' 26), όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4275/14 (Α' 149), στις οργανικές μονάδες του Υπουργείου, ορίζονται ως προϊστάμενοι υπάλληλοι των ακόλουθων κλάδων ή ειδικοτήτων, ως εξής: …. ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ. 14. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ: ΠΕ Μηχανικών 15. Διεύθυνση Σχεδιασμού, Προγραμματισμού και Ηλεκτρονικής Παρακολούθησης Τεχνικών έργων και σε όλα τα Τμήματα αυτής προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ Μηχανικών 16. Διεύθυνση Διαγωνισμών Δημοσίων Συμβάσεων και σε όλα τα Τμήματα αυτής προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ Μηχανικών 17. Διεύθυνση Διαχείρισης Ψηφιακών Δεδομένων και Τεχνικών Αρχείων και σε όλα τα Τμήματα αυτής πλην του τμήματος Εκδόσεων και Βιβλιοθήκης προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ Μηχανικών. Στο Τμήμα Εκδόσεων και Βιβλιοθήκης προΐσταται υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ όλων των κλάδων. 18. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού 19. Αυτοτελές Τμήμα Νομικής Στήριξης: ΠΕ Νομικών ή ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού 20 Διεύθυνση Οδικών Υποδομών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού α. Τμήμα Μελετών και Προγραμματισμού: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού. β. Τμήμα Μελετών Τεχνικών Έργων: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού γ. Τμήμα Κατασκευών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού. δ. Τμήμα Η/Μ και Ηλεκτρονικών Εγκαταστάσεων: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών ή Ηλεκτρονικού Μηχανικού. ε. Τμήμα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και Μητρώου Οδικών Υποδομών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών ή Ηλεκτρονικού Μηχανικού. 21. Διεύθυνση Υποδομών Σταθερής Τροχιάς, Συντηρήσεων και Ασφάλειας: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού α. Τμήμα Μελετών και Προγραμματισμού: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού β. Τμήμα Κατασκευών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού. γ. Τμήμα Ασφάλειας Υποδομών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή ΑγρονόμουΤοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων- Μεταλλουργών ή Ηλεκτρονικού Μηχανικού. 22. Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού α. Τμήμα Μελετών και Προγραμματισμού: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αρχιτέκτονα Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού. β. Τμήμα Κατασκευών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού 23. Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών. α. Τμήμα Μελετών και Αδειοδοτήσεων: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων- Μεταλλουργών. β. Τμήμα Διαγωνισμών, Συμβάσεων και Εποπτείας: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών. γ. Τμήμα Χρηματοοικονομικής και Νομικής Υποστήριξης: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών ή ΠΕ Οικονομικού-Λογιστικού ή ΠΕ Νομικών. 24. Διεύθυνση Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών. α. Τμήμα Λειτουργίας: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών. β. Τμήμα Εκμετάλλευσης: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού ΜεταλλείωνΜεταλλουργών. γ. Τμήμα Συντήρησης: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών. δ. Τμήμα Οικονομικής Ανάλυσης και Νομικής Υποστήριξης: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών ή ΠΕ Οικονομικού-Λογιστικού ή ΠΕ Νομικών. 25. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ, ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού 26. Διεύθυνση Έργων Ύδρευσης, Αποχέτευσης και Επεξεργασίας Λυμάτων: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού α. Τμήμα Μελετών και Προγραμματισμού: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού β. Τμήμα Κατασκευών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού. γ. Τμήμα Σχεδιασμού Έργων Αποχέτευσης και Επεξεργασίας Λυμάτων: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών ή Χημικού Μηχανικού. 27. Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων : ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού α. Τμήμα Μελετών και Προγραμματισμού: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού. β. Τμήμα Κατασκευών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού γ. Τμήμα Σχεδιασμού Μέτρων Αντιπλημμυρικής Προστασίας: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων- Μεταλλουργών. 28. Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού α. Τμήμα Μελετών και Προγραμματισμού: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού β. Τμήμα Κατασκευών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού 29. Διεύθυνση Κτηριακών Υποδομών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αρχιτέκτονα Μηχανικού. α. Τμήμα Μελετών και Προγραμματισμού: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αρχιτέκτονα Μηχανικού. β. Τμήμα Μελετών Έργων Υποδομών Υγείας, Παιδείας, Δικαιοσύνης και Προστασίας του Πολίτη: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αρχιτέκτονα Μηχανικού. γ. Τμήμα Κατασκευών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αρχιτέκτονα Μηχανικού ή ΑγρονόμουΤοπογράφου Μηχανικού. δ. Τμήμα Κατασκευών Έργων Υποδομών Υγείας, Παιδείας, Δικαιοσύνης και Προστασίας του Πολίτη: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αρχιτέκτονα Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού. ε. Τμήμα Κατασκευής Έργων (ΤΚΕ) Αθήνας (περιοχών Περιφέρειας Αττικής και Π.Ε. Εύβοιας, Βοιωτίας και Κυκλάδων): ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αρχιτέκτονα Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού ΜεταλλείωνΜεταλλουργών 30. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ, ΜΗΤΡΩΩΝ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ: ΠΕ Μηχανικών 31. Διεύθυνση Ποιότητας και Τυποποίησης και σε όλα τα Τμήματα αυτής προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ Μηχανικών 32. Διεύθυνση Κεντρικού Εργαστηρίου Δημοσίων Έργων (ΚΕΔΕ): ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Μηχανικού ΜεταλλείωνΜεταλλουργών ή Χημικού Μηχανικού. α. Τμήμα Γεωτεχνικής Μηχανικής και Γεωλογίας: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών ή ΠΕ Γεωλόγων. β. Τμήμα Υλικών και Προϊόντων Τεχνικών Έργων ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Μηχανικού ΜεταλλείωνΜεταλλουργών ή Χημικού Μηχανικού ή Μηχανικού Περιβάλλοντος. γ. Τμήμα Εποπτείας Λοιπών Εργαστηρίων, Διακρίβωσης Συσκευών, Οργάνων και Μηχανικού Εξοπλισμού: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών ή Χημικού Μηχανικού. 33. Διεύθυνση Μητρώων: ΠΕ Μηχανικών α. Τμήμα Μητρώου Μελετητικών Επιχειρήσεων Δημοσίων και Ιδιωτικών Έργων: κατηγορίας ΠΕ Μηχανικών β. Τμήμα Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Δημοσίων και Ιδιωτικών Έργων: κατηγορίας ΠΕ Μηχανικών γ. Τμήμα Μητρώου Τεχνικών Συμβούλων: κατηγορίας ΠΕ Μηχανικών δ. Τμήμα Μητρώου Επιχειρήσεων Τεχνιτών και Λοιπών Τεχνικών Επαγγελματικών Δραστηριοτήτων: κατηγορίας ΠΕ Μηχανικών 34. Διεύθυνση Απαλλοτριώσεων, Τοπογραφήσεων και Γεωπληροφορικής: ΠΕ Μηχανικών ή ΠΕ Νομικών α. Τμήμα Τοπογραφήσεων και Τοπογραφικών Εφαρμογών: ΠΕ Αγρονόμων-Τοπογράφων Μηχανικών β. Τμήμα Απαλλοτριώσεων: κατηγορίας ΠΕ Μηχανικών ή ΠΕ Νομικών γ. Τμήμα Γεωπληροφορικής και Αρχείου: ΠΕ Μηχανικών 35. Υποδιεύθυνση Απαλλοτριώσεων, Τοπογραφήσεων και Γεωπληροφορικής Βορείου Ελλάδας: ΠΕ Μηχανικών ή ΠΕ Νομικών 36. Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού 37. Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού α. Τμήμα Συντονισμού, Σχεδιασμού και Μελετών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αρχιτέκτονα Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών β. Τμήμα Προγραμματισμού Αποκατάστασης και Εκπαίδευσης: κατηγορίας ΠΕ όλων των κλάδων γ. Τμήμα Διαχείρισης Προσωρινής Στέγασης και Εξοπλισμού: κατηγορίας ΠΕ Μηχανικών δ. Τμήμα Εφαρμογών Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αρχιτέκτονα Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού ΜεταλλείωνΜεταλλουργών 38. ΕΥΔΕ Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού α. Τμήμα Μελετών και Προγραμματισμού: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού. β. Τμήμα Κατασκευών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού. γ. Τμήμα Κατασκευής Έργων (ΤΚΕ) Αθήνας (περιοχών Περιφέρειας Αττικής και Π.Ε. Εύβοιας, Βοιωτίας και Κυκλάδων): ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών. 39. ΕΥΔΕ Κατασκευής Υδραυλικών και Λιμενικών Υποδομών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού α. Τμήμα Μελετών και Προγραμματισμού: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού. β. Τμήμα Κατασκευών: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού. γ. Τμήμα Κατασκευής Έργων (ΤΚΕ) Αθήνας (περιοχών Περιφέρειας Αττικής και Π.Ε. Εύβοιας, Βοιωτίας και Κυκλάδων): ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού ΜεταλλείωνΜεταλλουργών. 40. ΕΥΔΕ Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού α. Τμήμα Προγραμματισμού και Υποστήριξης: κατηγορίας ΠΕ όλων των κλάδων β. Τμήμα Κατασκευής Έργων Πελοποννήσου και Νησιωτικής Ελλάδος (περιλαμβανομένων και των νήσων της Περιφέρειας Αττικής): ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων- Μεταλλουργών. γ. Τμήμα Κατασκευής Έργων Αττικής, Κεντρικής, Δυτικής και Βορείου Ελλάδος: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών. 41. ΕΥΔΕ Μακεδονίας: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού ΜεταλλείωνΜεταλλουργών. α. Τμήμα Προγραμματισμού και Υποστήριξης: κατηγορίας ΠΕ όλων των κλάδων. β. Τμήμα Κατασκευής Έργων (ΤΚΕ): ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού ΜεταλλείωνΜεταλλουργών. 42. ΕΥΔΕ Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίων Νήσων: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή ΑγρονόμουΤοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών. α. Τμήμα Προγραμματισμού και Υποστήριξης: κατηγορίας ΠΕ όλων των κλάδων. β. Τμήμα Κατασκευής Έργων (ΤΚΕ): ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων- Μεταλλουργών. 43. ΕΥΔΕ Κρήτης: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού ΜεταλλείωνΜεταλλουργών. α. Τμήμα Προγραμματισμού και Υποστήριξης: κατηγορίας ΠΕ όλων των κλάδων. β. Τμήμα Κατασκευής Έργων (ΤΚΕ): ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού ΜεταλλείωνΜεταλλουργών. 44. ΕΥΔΕ Έβρου: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου- Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργών. α. Τμήμα Προγραμματισμού και Υποστήριξης: κατηγορίας ΠΕ όλων των κλάδων. β. Τμήμα Κατασκευής Έργων (ΤΚΕ): ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων- Μεταλλουργών. 45. ΕΥΔΕ Κεντρικής Ελλάδος: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων- Μεταλλουργών. α. Τμήμα Προγραμματισμού και Υποστήριξης: κατηγορίας ΠΕ όλων των κλάδων. β. Τμήμα Κατασκευής Έργων (ΤΚΕ): ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων- Μεταλλουργών. 46. ΕΥΔΕ Ηπείρου και Κέρκυρας: ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων- Μεταλλουργών. α. Τμήμα Προγραμματισμού και Υποστήριξης: κατηγορίας ΠΕ όλων των κλάδων. β. Τμήμα Κατασκευής Έργων (ΤΚΕ): ΠΕ Μηχανικών ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού ή Αγρονόμου-Τοπογράφου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανολόγου Μηχανικού ή Μηχανολόγου Μηχανικού ή Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ή Μηχανικού Μεταλλείων- Μεταλλουργών» (οι υπογραμμίσεις είναι δικές μας). Όπως προκύπτει από τα ανωτέρω, σε όλες τις (συνολικά πέντε) Γενικές Διευθύνσεις που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Υποδομών, καθώς και στο σύνολο σχεδόν, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, των Διευθύνσεων και των Τμημάτων που υπάγονται σε αυτήν προβλέπεται η κατάληψη θέσεων Προϊσταμένων αποκλειστικώς από τον κλάδο Π.Ε. Μηχανικών. Αντιθέτως, αποκλείονται από τις θέσεις αυτές όλοι οι λοιποί κλάδοι εργαζομένων (!). Αξίζει εν προκειμένω να σημειωθεί ότι στον ισχύοντα Οργανισμό του Υπουργείου (π.δ. 109/2014) προβλέπεται -όπως άλλωστε και στους προϊσχύοντες Οργανισμούς (π.δ. 69/1988 και 910/1977)- ουσιωδώς διαφορετική ρύθμιση του ζητήματος, που δεν καταλήγει σε πλήρη, επί της ουσίας, αποκλεισμό των λοιπών κλάδων –πλην του κλάδου Π.Ε. Μηχανικών) από τις θέσεις Προϊσταμένων των ως άνω οργανικών μονάδων. Χαρακτηριστικά σημειώνεται ότι στην υπάρχουσα Γενική Διεύθυνση Τεχνικής Υποστήριξης προβλέπεται η δυνατότητα κατάληψης θέσεως Προϊσταμένου, στους υπαλλήλους που ανήκουν, εκτός του κλάδου Π.Ε. Μηχανικών, στους κλάδους Π.Ε. Γεωτεχνικών και Π.Ε. Περιβάλλοντος. Επίσης, στο υπάρχον Τμήμα Χρηματοοικονομικής και Νομικής Υποστήριξης της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης προβλέπεται μόνον ο κλάδος Π.Ε. Διοικητικού - Οικονομικού, όπως συμβαίνει και με το Τμήμα Οικονομικής Ανάλυσης και Νομικής Υποστήριξης της Διεύθυνσης Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκεμτάλλευσης Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης. Επίσης, σε όλα τα Τμήματα Προγραμματισμού και Υποστήριξης των Ε.Υ.Δ.Ε. προβλέπεται επίσης ο κλάδος Π.Ε. Διοικητικού – Οικονομικού. Ακόμη, στο σύνολο των Τμημάτων των Διευθύνσεων Κανόνων και Ποιότητας και Κεντρικού Εργαστηρίου Δημοσίων Έργων προβλέπονται οι κλάδοι Π.Ε. Γεωτεχνικών και Π.Ε. Περιβάλλοντος, ως επίσης και προκειμένου για τις θέσεις των Προϊσταμένων των αντίστοιχων Διευθύνσεων. Επίσης, για τη Διεύθυνση Απαλλοτριώσεων, Τοπογραφήσεων και Γεωπληροφορικής προβλέπονται ο κλάδος Π.Ε. Διοικητικού – Οικονομικού, ενώ για τη Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών και για όλα τα Τμήματα αυτής προβλέπεται ο κλάδος των Π.Ε. Γεωτεχικών. Χαρακτηριστικότερη είναι ωστόσο η περίπτωση της υπάρχουσας Διεύθυνσης Μητρώων, για την οποία προβλέπεται ότι ο Προϊστάμενος αυτής μπορεί να προέρχεται από τους κλάδους Π.Ε. Μηχανικών ή Π.Ε. Περιβάλλοντος ή Π.Ε. Γεωτεχνικών ή Π.Ε. Διοικητικού – Οικονομικού ή Π.Ε. Πληροφορικής, ενώ στα επιμέρους πέντε Τμήματα της εν λόγω Διεύθυνσης (πλην του Τμήματος Μητρώου Μηχανημάτων Έργου) προβλέπεται η κατάληψη θέσεων Προϊσταμένων μόνον των προερχομένων από τον Κλάδο Διοικητικού Οικονομικού. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι στην ως άνω Διεύθυνση προΐσταται, κατά παράδοση, ήδη από το έτος 1977, υπάλληλος του κλάδου Π.Ε. Διοικητικού – Οικονομικού. Τούτο είναι άλλωστε απολύτως εύλογο, δεδομένου ότι τα αντικείμενα της εν λόγω Διεύθυνσης είναι διοικητικής και οικονομικής φύσεως (έλεγχος οικονομικής βιωσιμότητας των φορέων, νομιμοποίηση αυτών κλπ.), τα οποία δεν συνυφαίνονται επουδενί με τα γνωστικά αντικείμενα του κλάδου Π.Ε. Μηχανικών, από τον οποίο, σύμφωνα με το υπό επεξεργασία σχέδιο π.δ/τος θα προέρχεται –και δη αποκλειστικώς- ο οικείος Προϊστάμενος. Σημειωτέον δε ότι το τεχνικό μέρος της εν λόγω Διεύθυνσης εξαντλείται στις προβλεπόμενες τεχνικές επιτροπές, ενώ ο ρόλος των Προϊσταμένων της εν λόγω Διεύθυνσης και των Τμημάτων της είναι αμιγώς συντονιστικός και διοικητικός. Αντιθέτως, με το υπόψη σχέδιο π.δ/τος προβλέπεται, όπως σημειώθηκε, ο πλήρης αποκλεισμός του συνόλου των υπαλλήλων των κλάδων –πλην του κλάδου Π.Ε. Μηχανικών- από τη δυνατότητα κατάληψης θέσεων Προϊσταμένων των ως άνω οργανικών μονάδων. Ειδικώς δε για τη Διεύθυνση Μητρώων προβλέπεται ότι τόσο ο Προϊστάμενος της ιδίας, όσο και οι Προϊστάμενοι των συνολικά τεσσάρων (4) Τμημάτων της θα προέρχονται αποκλειστικώς από τον κλάδο Π.Ε. Μηχανικών.
  3. Η αρχή της ισότητας, την οποία καθιερώνει το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος αποτελεί νομικό κανόνα που επιβάλει την ομοιόμορφη μεταχείριση προσώπων που τελούν υπό τις ίδιες ή παρόμοιες συνθήκες. Σύμφωνα με την πάγια νομολογία του Δικαστηρίου Σας, από τη διάταξη αυτή «συνάγεται δέσμευση του νομοθέτη, ο οποίος κατά τη ρύθμιση ουσιωδώς ομοίων περιπτώσεων δεν επιτρέπεται να χειρίζεται τις περιπτώσεις αυτές κατά τρόπο ανόμοιο, εισάγοντας εξαιρέσεις και διακρίσεις, εκτός αν η διαφορετική ρύθμιση δεν είναι αυθαίρετη, αλλά επιβάλλεται από λόγους γενικότερου κοινωνικού ή δημόσιου συμφέροντος, η συνδρομή του οποίου υπόκειται στον έλεγχο των δικαστηρίων» (Σ.τ.Ε. 204/2010). Συναφώς το Δικαστήριο έχει κρίνει: «Η αρχή της ισότητας, την οποία καθιερώνει το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, αποτελεί συνταγματικό κανόνα που επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση των προσώπων τα οποία τελούν υπό τις ίδιες ή παρόμοιες συνθήκες. Ο κανόνας αυτός δεσμεύει τα συντεταγμένα όργανα της Πολιτείας και ειδικότερα τόσο τον κοινό νομοθέτη κατά την ενάσκηση της νομοθετικής λειτουργίας όσο και τη Διοίκηση, όταν αυτή θεσπίζει, κατά νομοθετική εξουσιοδότηση, κανονιστική ρύθμιση. Η παραβίαση της συνταγματικής αυτής αρχής ελέγχεται από τα δικαστήρια. Κατά το δικαστικό αυτό έλεγχο, που είναι έλεγχος ορίων και όχι της ορθότητας των νομοθετικών επιλογών, αναγνωρίζεται στον κοινό νομοθέτη ή την κατ’ εξουσιοδότηση θεσμοθετούσα Διοίκηση η ευχέρεια να ρυθμίζει με ενιαίο ή με διαφορετικό τρόπο τις ποικίλες προσωπικές ή πραγματικές καταστάσεις και σχέσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες κοινωνικές, οικονομικές, επαγγελματικές ή άλλες συνθήκες, που συνδέονται με καθεμία από τις καταστάσεις ή σχέσεις αυτές, με βάση γενικά και αντικειμενικά κριτήρια τα οποία βρίσκονται σε συνάφεια προς το αντικείμενο της ρύθμισης. Πρέπει όμως η επιλεγόμενη ρύθμιση να κινείται μέσα στα όρια που διαγράφονται από την αρχή της ισότητας και τα οποία αποκλείουν τόσο την εκδήλως άνιση μεταχείριση, με τη μορφή της εισαγωγής καθαρά χαριστικού μέτρου μη συνδεόμενου προς αξιολογικά κριτήρια ή της επιβολής αδικαιολόγητης επιβάρυνσης, όσο και την αυθαίρετη εξομοίωση διαφορετικών καταστάσεων ή την ενιαία μεταχείριση προσώπων που τελούν υπό διαφορετικές συνθήκες, με βάση όλως τυπικά ή συμπτωματικά ή άσχετα μεταξύ τους κριτήρια (Σ.τ.Ε. 1386/2007). Εάν το δικαστήριο, κατά τον έλεγχο της συνταγματικότητας του νόμου, διαπιστώσει παραβίαση της αρχής της ισότητας, οφείλει, κατά την εφαρμογή του νόμου αυτού, να άρει τη διαπιστωθείσα αντισυνταγματικότητα. Ειδικότερα, εάν το δικαστήριο διαπιστώσει παραβίαση της αρχής της ισότητας από το γεγονός ότι ο νομοθέτης έχει θεσπίσει ειδική ρύθμιση που αφορά ορισμένη κατηγορία προσώπων αποκλείοντας από τη ρύθμιση αυτή, ρητώς ή σιωπηρώς, πρόσωπα που τελούν υπό τις ίδιες ή παρόμοιες συνθήκες προς τα πρόσωπα τα οποία ανήκουν στην κατηγορία αυτή, για να αρθεί η διαπιστωθείσα αντισυνταγματικότητα, απαιτείται να επεκτείνει το δικαστήριο την εφαρμογή της ειδικής ρύθμισης και στην κατηγορία των προσώπων τα οποία έχουν αποκλειστεί από αυτήν (Σ.τ.Ε. 3587/1997)» (Σ.τ.Ε. 2456/2010. Πρβλ. ενδεικτικά Σ.τ.Ε. 1519/1995, 2435/1997, 2978/1997, 3587/1997, 466/1999, 624/2001, 2041/2003, 992/2004, 250-1/2005 Πρβλ. Απ. Παπακωνσταντίνου, H επεκτατική εφαρμογή ευνοϊκών διατάξεων νόμου με βάση την αρχή της ισότητας, Το Σύνταγμα 1998, σελ. 545 επ.). Σύμφωνα, εξάλλου, με τη νομολογία του Δικαστηρίου Σας: «Η αρχή της αξιοκρατίας υπαγορεύει όπως η πρόσβαση σε δημόσιες θέσεις και αξιώματα γίνεται με κριτήρια που συνάπτονται με την προσωπική αξία και ικανότητα των ενδιαφερομένων» (Σ.τ.Ε. 1236/2003, δημ. σε ΤοΣ, τ. 2/2003). Το Δικαστήριο εφαρμόζει, εξάλλου, την «απορρέουσα από την αρχή της ισότητας δημοκρατική αρχή της σταδιοδρομίας εκάστου κατά το λόγο της προσωπικής του αξίας» (βλ. ιδίως Σ.τ.Ε. 2096/2000, Τμ. Γ΄, δημ. σε ΤοΣ 2000, σ. 1288. Πρβλ. επίσης Σ.τ.Ε. 1446/2003, 1236/2003, δημ. σε ΤοΣ, τ. 2/2003, 900/2003, δημ. σε ΤοΣ, τ. 2/2003). Ειδικότερες όψεις της είναι η αρχή της σταδιοδρομίας εκάστου κατά τον λόγο της προσωπικής του αξίας, η ισότητα των ευκαιριών για κατάληψη θέσεως στο Δημόσιο και στην εν γένει υπηρεσιακή εξέλιξη και κατάσταση, η αξιολόγηση των υπαλλήλων καθόλες τις εκφάνσεις της υπηρεσιακής καταστάσεώς τους με αντικειμενικά και πρόσφορα κριτήρια κ.ο.κ. (πρβλ. Απ. Παπακωνσταντίνου, Η συνταγματική αρχή της αξιοκρατίας και το νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων του Δημοσίου, Εφημερίδα Διοικητικού Δικαίου 2007, σελ. 234 επ.). Περαιτέρω, με τη διάταξη του άρθρου 5 παρ. 1 Συντ. κατοχυρώνεται η ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του ανθρώπου, «που αποτελεί το κύριο περιεχόμενο της αξιοπρέπειάς του και πραγματώνεται με την ελευθερία του ατόμου για την αδέσμευτη, μέσα στα όρια που ορίζονται με τη διάταξη, επιχείρηση ενεργειών που αναφέρονται στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική δραστηριότητά του» (βλ. ενδεικτικά Α.Π. Ολομ. 10/2003, ΤοΣ 2003, σ. 736, Α.Π. Ολομ. 2/1997), ενώ με το άρθρο 2 παρ. 1 Συντ., που ορίζει ότι «Ο σεβασμός και η προστασίας της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας», απαγορεύεται κάθε μορφή περιορισμού που αποβλέπει να καταστήσει το άτομο εργαλείο για την εξυπηρέτηση αλλοτρίων σκοπών (για τις ανωτέρω συνταγματικές αρχές πρβλ. Απ. Παπακωνσταντίνου, Κοινωνική δημοκρατία και κοινωνικό κράτος δικαίου κατά το Σύνταγμα του 1975/1986/2001. Η συμβολή του αναθεωρημένου άρθρου 25 του Συντάγματος, εκδ. Αντ. Ν. Σάκκουλα, 2006). Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 3528/2007 (Κώδικας Δημοσίων Πολιτικών Υπαλλήλων): «Σκοπός του παρόντος Κώδικα είναι η καθιέρωση ενιαίων και ομοιόμορφων κανόνων που διέπουν την πρόσληψη και την υπηρεσιακή κατάσταση των πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων, σύμφωνα ιδίως με τις αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας και της κοινωνικής αλληλεγγύης και την ανάγκη διασφάλισης της μέγιστης δυνατής απόδοσης κατά την εργασία τους» (η υπογράμμιση είναι δική μας). Εξάλλου, το άρθρο 1 παρ. 1 του π.δ/τος 50/2001 («Προσόντα διορισμού σε θέσεις φορέων του Δημόσιου Τομέα») ορίζει: «Τα κατά κλάδους ή ειδικότητες προσόντα διορισμού μονίμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού σε θέσεις δημοσίων υπηρεσιών, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, συμπεριλαμβανομένων και των Ο.Τ.Α. α` και β` βαθμίδας με την επιφύλαξη της παρ. 2 του άρθρου 30 του παρόντος και πρόσληψης τακτικού προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου των άρθρων 14 του Ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28 Α) και 1 παρ. 3 του Ν. 2527/1997 (ΦΕΚ 206 Α) όπως ισχύουν κάθε φορά, καθορίζονται στα επόμενα άρθρα του διατάγματος αυτού. Εφεξής άλλα ειδικά προσόντα διορισμού μπορεί, με τους οικείους οργανισμούς ή κανονισμούς, να καθορίζονται μόνο για τους κλάδους ή τις ειδικότητες των οποίων οι ανάγκες δεν καλύπτονται από τις ρυθμίσεις του διατάγματος αυτού», ενώ το άρθρο 3 προβλέπει: «1. Για τους κλάδους ΠΕ μιας ή περισσοτέρων ειδικοτήτων των οποίων η ονομασία είναι ίδια με την ονομασία πτυχίου ή διπλώματος ΑΕΙ, προσόν διορισμού ορίζεται το ομώνυμο, κατά ειδικότητα, πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής. 2. Στην περίπτωση κλάδου ή ειδικότητας για την οποία το οριζόμενο από την προηγούμενη παράγραφο πτυχίο ή δίπλωμα δεν παρέχεται από ΑΕΙ ημεδαπής, ως προσόν διορισμού γίνεται δεκτό το συναφούς ονομασίας πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής, ή το ομώνυμο ή συναφούς ονομασίας ισότιμο πτυχίο ή δίπλωμα σχολών της αλλοδαπής». Ακόμη, στο άρθρο 4 παρ. 1 του ιδίου π.δ/τος ορίζεται, ειδικώς προκειμένου για τον Κλάδο Π.Ε. Διοικητικού – Οικονομικού: «Προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό ορίζεται πτυxίο ή δίπλωμα οποιουδήποτε Τμήματος ΑΕΙ της ημε δαπής, περιλαμβανομένων και των πτυxίων ή διπλωμάτων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) και των Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (Π.Σ.Ε.), ή ισότιμων σχολών της αλλοδαπής», ενώ σύμφωνα με το άρθρο 5, που αφορά τον Κλάδο Π.Ε. Μηχανικών: «Προσόν διορισμού στον εισαγωγικό βαθμό ορίζεται το ομώνυμο ή ταυτόσημο κατά περιεχόμενο ειδικότητας, πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο αντίστοιχης ειδικότητας σχολών της αλλοδαπής». Ακόμη, σύμφωνα με το άρθρο 81 παρ. 1 του ν. 3528/2007: «Τα ουσιαστικά προσόντα των υπαλλήλων αξιολογούνται βάσει συστήματος αξιολόγησης, το οποίο διέπεται από τις αρχές της αμεροληψίας, της επαγγελματικής ικανότητας του υπαλλήλου και της αποδοτικότητας του». Περαιτέρω, με το άρθρο 84 καθορίζονται τα προσόντα και οι προϋποθέσεις για την επιλογή Προϊσταμένων οργανικών μονάδων. Τέλος, με την υπ’ αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.35.40/2024/οικ.23441 απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Καθορισμός αποδεκτών βασικών πτυχίων ή διπλωμάτων και πρόσθετων προσόντων για την πλήρωση των οριζόντιων θέσεων ευθύνης επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης» (ΦΕΚ Β 2595 29.9.2014) καθορίζονται τα αποδεκτά βασικά πτυχία ή διπλώματα και τα απαιτούμενα πρόσθετα προσόντα για την πλήρωση των οριζόντιων θέσεων ευθύνης επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης. Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 2: «Για την πλήρωση θέσεων προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων με αντικείμενο θέματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού αποδεκτά βασικά πτυχία ή διπλώματα είναι τα εξής: α) Πτυχίο ή δίπλωμα Νομικών ή Πολιτικών ή Οικονομικών ή Διοικητικών Επιστημών ή Κοινωνιολογίας Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος σπουδών της αλλοδαπής, ή β) οποιοδήποτε πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής και αναγνωρισμένο μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο σπουδών νομικής, πολιτικής, οικονομικής ή διοικητικής κατεύθυνσης ή κοινωνικών επιστημών», ενώ στο άρθρο 7 προβλέπεται: «Ως εμπειρία κατά την έννοια των διατάξεων της παρούσας απόφασης νοείται η εμπειρία που έχει αποκτηθεί μετά το διορισμό ή την πρόσληψη του υπαλλήλου στο Δημόσιο και μετά τη λήψη του αποδεκτού κατά περίπτωση βασικού ή μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών». Από τις ανωτέρω νομοθετικές διατάξεις, όπως αυτές ερμηνεύονται υπό το πρίσμα των προαναφερομένων συνταγματικών κανόνων και, ιδιαίτερα, των αρχών της ισότητας και της αξιοκρατίας, η επιλογή σε θέσεις Προϊσταμένων οργανικών μονάδων του Δημοσίου επιβάλλεται να ερείδεται επί αντικειμενικών και αξιοκρατικών κριτηρίων και να συνάπτεται αποκλειστικώς με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των υπαλλήλων (πρβλ. Απ. Παπακωνσταντίνου, Η συνταγματική αρχή της αξιοκρατίας και το νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων του Δημοσίου, Εφημερίδα Διοικητικού Δικαίου 2007, σελ. 234 επ.).

Τοιουτοτρόπως, κατά την επιλογή των υπαλλήλων στις εν λόγω θέσεις δεν επιτρέπονται αποκλεισμοί οι οποίοι δεν δικαιολογούνται από αποχρώντες λόγους δημοσίου συμφέροντος, ούτε, κατά μείζονα λόγο, ο δραστικός περιορισμός των δυναμένων να καταλάβουν τις θέσεις αυτές με τη θέσπιση κριτηρίων, τα οποία δεν συνάδουν με τους σκοπούς των αντιστοίχων οργανικών μονάδων και δεν μπορεί να δικαιολογηθούν κατά τις περιστάσεις και ενόψει των δεδομένων της κοινής πείρας. Και ναι μεν ο κανονιστικός νομοθέτης διαθέτει ευρέα περιθώρια διακριτικής ευχέρειας κατά τον καθορισμό των κλάδων και των ειδικοτήτων από τις οποίες μπορεί να προέρχονται οι Προϊστάμενοι των επιμέρους οργανικών μονάδων, ωστόσο η εν λόγω διακριτική ευχέρεια δεν είναι απεριόριστη, ούτε μπορεί να δικαιολογήσει προφανως αυθαίρετες επιλογές, οι οποίες αποβλέπουν στον αποκλεισμό ευρύτερων κλάδων και ειδικοτήτων από τις θέσεις αυτές, παρά το γεγονός ότι τα γνωστικά αντικείμενά τους εναρμονίζονται και συνυφαίνονται με τα αντικείμενα των υπόψη θέσεων και μάλιστα σε υψηλότερο βαθμό σε σχέση με τους επιλεγέντες κλάδους.

Σύμφωνα με τη νομολογία του Δικαστηρίου Σας ο κανονιστικός νομοθέτης, κατά την κατάρτιση ή τροποποίηση των οργανισμών των οικείων Υπηρεσιών «προσδιορίζει, ανάλογα με το αντικείμενο των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων και την ειδικότητα του κλάδου, από ποιες κατηγορίες και από ποιους κλάδους κάθε κατηγορίας θα προέρχονται οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων κάθε υπηρεσίας, χωρίς να είναι υποχρεωμένος να ορίσει ότι οι προϊστάμενοι θα προέρχονται από όλες τις κατηγορίες ή από όλους τους κλάδους κάθε κατηγορίας» (Σ.τ.Ε. 2459/2012. Πρβλ. ΣτΕ 102/2010, 2207/2002, 915/2000, 249/1998 κ.ά.).

Συναφώς, έχει κριθεί ότι ο κανονιστικός νομοθέτης «μπορεί [μεν] να αποκλείσει υπαλλήλους ενός ή και περισσοτέρων κλάδων από τη δυνατότητα να επιλέγονται ως προϊστάμενοι μονάδων, εφόσον η ειδικότητα την οποία κατέχουν, δεν έχει ή έχει λιγότερη συνάφεια με το αντικείμενο εργασιών της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας. Δεν μπορεί όμως, στα πλαίσια της καθιερούμενης με το άρθρο 4 του Συντάγματος αρχής της ισότητας, να αποκλείσει αδικαιολόγητα υπαλλήλους μιας κατηγορίας που έχουν την ίδια ή συναφή ειδικότητα με άλλη κατηγορία, που με τον Οργανισμό, καθορίσθηκε ότι επιλέγει προϊστάμενο στη μονάδα αυτή» (ΔιοικΕφΘεσσ 243/2002. Πρβλ. ΔιοικΕφΘεσσ 461/2015, ΔιοικΕφΑθ 949/1990).

Στην προκειμένη περίπτωση, με το σχέδιο π.δ/τος επιχειρείται, όπως σημειώθηκε, ο αποκλεισμός όλων των κλάδων και κατηγοριών εργαζομένων –πλην του κλάδου Π.Ε. Μηχανικών- από το σύνολο σχεδόν των θέσεων Προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, χωρίς τούτο να μπορεί να δικαιολογηθεί από αποχρώντες λόγους δημοσίου συμφέροντος. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι σε ορισμένες εκ των θέσεων αυτών, ο αποκλεισμός των λοιπών κλάδων προσκρούει ευθέως και κατά τρόπο προφανή στις ως άνω συνταγματικές αρχές, αφού τα αντικείμενα των θέσεων αυτών συνυφαίνονται απολύτως, όπως προκύπτει και από τα δεδομένα της κοινής πείρας, με τα αντικείμενα των αντίστοιχων οργανικών μονάδων και μάλιστα σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τα γνωστικά αντικείμενα του κλάδου Π.Ε. Μηχανικών που τις μονοπωλεί. Χαρακτηριστικά παραδείγματα συνιστούν εν προκειμένω η Διεύθυνση Μητρώων και τα Τμήματα αυτής (που διαθέτουν προέχον αν όχι αποκλειστικώς διοικητικό και οικονομικό αντικείμενο), η Γενική Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού Υποδομών και οι διευθύνσεις της (με χαρακτηριστικότερες τις περιπτώσεις των Διευθύνσεων Σχεδιασμού, Προγραμματισμού και Ηλεκτρονικής Παρακολούθησης, Διαγωνισμών Δημοσίων Συμβάσεων, Διαχείρισης Ψηφιακών Δεδομένων και Τεχνικών Αρχείων), η Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών, η Γενική Διεύθυνση Προδιαγραφών, Μητρών και Απαλλοτριώσεων, η Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών κ.ά..

Είναι εξάλλου προφανές ότι στις υπόψη θέσεις Προϊσταμένων στις οργανικές μονάδες του Υπουργείου προωθούνται κατά τρόπο προκλητικά προνομιακό οι υπάλληλοι του κλάδου Π.Ε. Μηχανικών, ενώ αποκλείεται επί της ουσίας κατά τρόπο καθολικό η συντριπτική πλειονότητα των κλάδων Π.Ε. τεχνικής ή θετικής κατεύθυνσης, όπως οι κλάδοι Π.Ε. Γεωτεχνικών (Γεωλόγοι, Γεωπόνοι, Δασολόγοι κλπ.), παραλλήλως δε περιορίζεται δραστικά η δυνατότητα των ανηκόντων στον ευρύ και πολυάριθμο κλάδο Διοικητικού – Οικονομικού να καταλάβουν θέσεις Προϊσταμένων. Επιπλέον, με το σχέδιο του π.δ/τος αποκλείονται πλήρως οι υπάλληλοι που ανήκουν στην κατηγορία Τ.Ε., καθώς και στην κατηγορία Δ.Ε. Συνέπεια τούτου είναι να καθίσταται απαγορευτική η υπηρεσιακή ανέλιξη της πλειονότητας των υπαλλήλων του Υπουργείου, ανεξαρτήτως μάλιστα των λοιπών ουσιαστικών προσόντων και της εμπειρίας τους. Ο εν λόγω μάλιστα οριζόντιος και γενικευμένος αποκλεισμός ευρύτερων κατηγοριών και κλάδων υπαλλήλων από την πρόσβαση σε θέσεις Προϊσταμένων οργανικών μονάδων δεν μπορεί, όπως σημειώθηκε, να δικαιολογηθεί από αποχρώντες λόγους δημοσίου συμφέροντος, δεδομένου μάλιστα ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων τα γνωστικά αντικείμενα των κλάδων που επιχειρείται να αποκλειστούν συνυφαίνονται, όπως προκύπτει και από τα δεδομένα της κοινής πείρας, με τα αντικείμενα των αντίστοιχων οργανικών μονάδων του Υπουργείου.

Ενόψει των ανωτέρω, πρέπει να γίνει δεκτό ότι το υπό επεξεργασία σχέδιο π.δ/τος κείται εκτός των ορίων της νομοθετικής εξουσιοδότησης, αφού με αυτό ο κανονιστικός νομοθέτης υπερβαίνει, σε ορισμένες δε περιπτώσεις κατά τρόπο προκλητικό, τα όρια της διακριτικής ευχέρειας που διαθέτει κατά τη ρύθμιση των σχετικών ζητημάτων. Ο επίμαχος δε δραστικός αποκλεισμός ευρύτατων κλάδων υπαλλήλων από τις θέσεις Προϊσταμένων οργανικών μονάδων του Υπουργείου αντίκειται ευθέως στις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, επιφέροντας επιπροσθέτως δυσανάλογο και μη αναγκαίο περιορισμό στο απορρέον από τα άρθρα 2 παρ. 1 και 5 παρ. 1 Συντ. δικαίωμα των δημοσίων υπαλλήλων να εξελίσσονται με βάση τα προσόντα και τις ικανότητές τους. 

 

 

Ο πληρεξούσιος δικηγόρος

 

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

ΔΡ.Ν. -ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΠΑΡ’ ΑΡΕΙΩ ΠΑΓΩ

ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΙΩΑΚΕΙΜ 30-32 ΑΘΗΝΑ,

τηλ. 210-7222007

 

  

 

Δικηγορική Εταιρεία

Απ. Παπακωνσταντίνου – Ν.Κ. Χλέπας & Συνεργάτες

ISO 9001:2008

Πατριάρχου Ιωακείμ 30-32, 10675 Αθήνα – Κολωνάκι

Υποκατάστημα Θεσσαλονίκης: Τσιμισκή 54

Τηλ. 210-7222007, Fax 210-7222182, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

www.publiclaw-lawfirm.gr