lezanta

Η Απόφαση του 37ου Τακτικού Συνεδρίου

 

 

ΑΠΟΦΑΣΗ 37 ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ Π.Ο.Σ.Ε.Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Αθήνα, 5 – 6 & 7 Ιουνίου 2019

 

      

 

 

Η παγκόσμια οικονομική κρίση από το 2008 και οι νεοφιλελεύθερες επιλογές για την αντιμετώπισή της, δέκα χρόνια μετά, εξακολουθούν να διαμορφώνουν την καθημερινότητα εκατομμυρίων ανθρώπων που υποχρεούνται να ζουν σε ένα ρευστό και αβέβαιο κοινωνικό περιβάλλον. Στην Ελλάδα, η υψηλή ανεργία, η επισφαλής εργασία, το κόστος ζωής, η συρρίκνωση της πρόσβασης των αδύναμων ομάδων στα δημόσια αγαθά, συνιστούν τις όψεις μιας κρίσης που πλέον έχει αρχίσει να εκλαμβάνεται ως «κανονικότητα». Σε αυτό το πλαίσιο, και παράλληλα σε προεκλογική περίοδο, πραγματοποιείται το 37ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας μας, με τη χώρα μας να συνεχίζει να βρίσκεται σε αδυναμία δημιουργίας ορατής προοπτικής για το μέλλον της.

Η Ελλάδα παραμένει σε κρίση για σχεδόν μια δεκαετία, η οποία έχει αποσαθρώσει τον παραγωγικό ιστό της χώρας, έχει οδηγήσει σε λουκέτο πολλές επιχειρήσεις, αύξησε δραματικά την ανεργία, ανάγκασε εκατοντάδες νέους επιστήμονες να πάρουν το δρόμο της ξενιτιάς και οδήγησε την ελληνική οικονομία σε αρνητικούς ρυθμούς. Η συνεχιζόμενη εφαρμογή αυτής της ανάλγητης πολιτικής οδήγησε στην απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, στην ελαστικοποίηση του εργασιακού καθεστώτος, σε συνεχείς περικοπές μισθών, σε διαρκή μείωση των συντάξεων, σε επικίνδυνες φορολογικές και ασφαλιστικές ρυθμίσεις, σε περικοπές στην υγειονομική περίθαλψη, σε μαζικούς ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, στην αποδόμηση του κοινωνικού κράτους και στην τραγική αύξηση της φτώχειας.

Η Κυβερνητική αισιοδοξία για καθαρή έξοδο από τα μνημόνια, λίγους μήνες μετά τον Αύγουστο του 2018 καταρρέει πλήρως από τα μέτρα που ήδη έχουν ψηφιστεί ως το 2022 και άλλα που προβλέπονται ως το 2060. Οι δεσμεύσεις της χώρας για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ ως το 2022 και 2,2% ως το 2060, σε συνδυασμό με την αναιμική ανάπτυξη, είναι θηλιά στον λαιμό για τα εργασιακά μας δικαιώματα και προεξοφλούν τη διαιώνιση της λιτότητας, της υψηλής ανεργίας, της υπερφορολόγησης, των ιδιωτικοποιήσεων, οδηγώντας τη χώρα σε διαρκή οικονομική καχεξία και τους εργαζόμενους στη φτώχεια, στην εξαθλίωση και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Η κυβέρνηση εδώ και καιρό αξιοποιεί το σχέδιο του προϋπολογισμού ως μοχλό εξωραϊσμού της πολιτικής της και δημιουργίας προσδοκιών ότι μπαίνουμε στον δρόμο της οριστικής εξόδου από τα μνημόνια και τις πολιτικές λιτότητας, στον δρόμο της ανάπτυξης και σταδιακής βελτίωσης της ζωής του ελληνικού λαού. Έρχεται όμως η πραγματικότητα να διαψεύσει την κυβερνητική προπαγάνδα. Απόδειξη των παραπάνω, αποτελεί και ο ψηφισμένος κρατικός προϋπολογισμός του 2019, ο οποίος συνεχίζει να κινείται στη λογική των προηγούμενων μνημονιακών προϋπολογισμών και να εφαρμόζει πιστά τις «μεταμνημονιακές» δεσμεύσεις του νέου άτυπου μνημονίου 2019-2022, που συμφώνησε η κυβέρνηση με τους «δανειστές». Οι ανεμικές παροχές, όπως το κοινωνικό μέρισμα, που προκύπτουν από τα δήθεν πλεονάσματα, τα οποία επιτυγχάνονται κυρίως μέσω της σκληρής φορολογίας, δεν μπορούν να ισοσταθμίσουν σε καμία περίπτωση την άγρια λιτότητα και την εντεινόμενη φτωχοποίηση του λαού.

Η ιδεολογική εμμονή αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης, μέσα από αυστηρούς δημοσιονομικούς περιορισμούς και τη συρρίκνωση του κράτους, έχει ευθεία αντανάκλαση στο κοινωνικό κράτος, στα δημόσια κοινωνικά αγαθά της Παιδείας, της Υγείας, της Εργασίας, της Ασφάλισης, τα οποία υποβαθμίζονται και εμπορευματοποιούνται, καθώς και στο Δημόσιο με όλους εμάς τους εργαζομένους σε αυτό να παραμένουμε σταθερά στο στόχαστρο της επίθεσης. Τα μέτρα που προωθούνται, στο χώρο του Δημοσίου, είναι πλήρως ευθυγραμμισμένα με τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές περί συρρίκνωσης του Δημοσίου και στοχεύουν σε ένα κράτος που, τυπικά, θα εποπτεύει τις αρμοδιότητες που θα ασκούν ιδιωτικές εταιρείες. Στόχος της κυβέρνησης είναι η δημιουργία ενός επιτελικού κράτους που ουσιαστικά θα εποπτεύει τις αρμοδιότητες που θα ασκούν ιδιωτικές εταιρείες, στις οποίες θα έχουν εκχωρηθεί οι νευραλγικές αναπτυξιακές και κοινωνικές δομές του δημοσίου.

Οι μειώσεις κατά 40%, που έχουμε υποστεί στα εισοδήματά μας, δεν είναι στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης ούτε καν για σταδιακή αποκατάσταση, καθώς μας θεωρεί προνομιούχους και καλοπληρωμένους. Το αίτημά μας για ενιαίο μισθολόγιο με αυξήσεις στους βασικούς μισθούς, με υπολογισμό της διετίας 2016-2017 για μισθολογική εξέλιξη, καθώς και η επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού αποτελούν για τους Δημόσιους Υπαλλήλους απαράγραπτα δικαιώματα που μας έχουν αφαιρεθεί στη λογική της σωτηρίας της χώρας από τη χρεοκοπία. Η οικονομική αφαίμαξη, δυστυχώς, ολοκληρώνεται με τη νέα φορολογική επιδρομή στην έμμεση φορολογία, σε ΦΠΑ, σε ειδικούς φόρους καυσίμων, στα τέλη κυκλοφορίας, στον ΕΝΦΙΑ, κλιμακώνεται με τη μείωση του αφορολόγητου από τα 9.900 ευρώ στα 8.600 για το 2018-2019, μειώνοντας μισθούς και συντάξεις.

Μπροστά στις δυσμενείς συνθήκες για τον κόσμο της εργασίας και την κοινωνία γενικότερα, χρέος όλων μας, είναι να στραφούμε στα προβλήματα των εργαζομένων με αλληλεγγύη, να θέσουμε τα ζητήματα με ειλικρίνεια, να ακούσουμε την κριτική και τις προτάσεις σας και να αποφασίσουμε για τον επαναπροσδιορισμό της συνδικαλιστικής δράσης σε όλα τα επίπεδα. Η πιο θεμελιακή αρχή και η βασικότερη προϋπόθεση γι’ αυτόν τον επαναπροσδιορισμό είναι η απαλλαγή του συνδικαλιστικού κινήματος από τις κομματικές σκοπιμότητες, τη συνδιαλλαγή και την υποταγή στο προσωπικό μικροσυμφέρον. Ο Συνδικαλισμός και η συλλογική του έκφραση αποτελούν τα μεγάλα μας όπλα και την ελπίδα μας για το αύριο. Μέσα από το 37° Συνέδριο ενθαρρύνουμε την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, επιδιώκουμε συνθέσεις και ρεαλιστικές λύσεις, αλλά μένουμε πάντα πιστοί στις αγωνιστικές παραδόσεις της Ομοσπονδίας μας.

Μαζί ενωμένοι δεν θα αφήσουμε κανέναν να μας οδηγήσει σε εργασιακό Μεσαίωνα καταπατώντας κεκτημένα δεκαετιών. Σήμερα είναι αναγκαίο κάθε άλλο παρά ποτέ, και αφού κάνουμε ο καθένας και όλοι μαζί την αυτοκριτική μας, να συνεργαστούμε και να παλέψουμε μαζί ενωμένοι σαν γροθιά για να αποτρέψουμε τα χειρότερα και να ανατρέψουμε τα προηγούμενα.

καταδικάζουμε και απορρίπτουμε απερίφραστα:

  • την ανατροπή και ακύρωση του εργατικού θεσμικού πλαισίου της χώρας μας με την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στον ιδιωτικό και ευρύτερο δημόσιο τομέα και την ελαστικοποίηση και καταστρατήγηση των εργασιακών σχέσεων.
  • τις πολιτικές που ενισχύουν την ξενοφοβία και τον ρατσισμό και οδηγούν τη χώρα σε επικίνδυνα μονοπάτια.
  • το ξεπούλημα των Δημόσιων Επιχειρήσεων & Οργανισμών στρατηγικής σημασίας και κοινωνικού οφέλους.
  • την υποβάθμιση, απαξίωση και διάλυση των δημοσίων υπηρεσιών και τη μεταφορά αρμοδιοτήτων τους στα ιδιωτικά συμφέροντα.
  • η μόνιμη και διαρκή λιτότητα, την κατάργηση των κοινωνικών παροχών, την υποταγή των εργαζομένων και των πολιτών στα ''θέλω'' και τις ακραίες απαιτήσεις των αγορών.
  • την κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας και ιδιαίτερα της μακροχρόνιας ανεργίας και της ανεργίας των νέων. Να λάβει τέλος η "φυγή εγκεφάλων" (brain - drain) που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια.
  • Την υποβάθμιση της νοσοκομειακής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, με την έλλειψη πόρων, εξοπλισμού και ανθρώπινου δυναμικού.
  • τις δραματικές περικοπές στους μισθούς και τις συντάξεις των εργαζομένων και την φοροεπιδρομή κατά των πολιτών.
  • τις μεθόδους κοινωνικού αυτοματισμού - που αγγίζει τα όρια του κοινωνικού κανιβαλισμού - με στόχο να διασπάσουν την ενότητα των πληττόμενων από τη κρίση.
  • την κατασυκοφάντηση του συνδικαλιστικού κινήματος και την υποβάθμιση της σημασίας των συλλογικοτήτων και της συλλογικής δράσης των εργαζομένων, με σκοπό να ακυρωθεί ο ρόλος του Συνδικαλιστικού Κινήματος και να γίνουν οι εργαζόμενοι έρμαια στις ορέξεις των εργοδοτών, χωρίς τη στήριξη των συνδικάτων.
  • την έμμεση κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας, με τη νομοθέτηση του 50+1 %

απαιτούμε και διεκδικούμε:

  • Τον άμεσο τερματισμό των νεοφιλελεύθερων πολιτικών, των πειραμάτων λιτότητας και της ιστορικά αποτυχημένης συνταγής των δανειστών, που επιδεινώνουν την πραγματική οικονομία και διαλύουν την κοινωνία.
  • Kατάργηση του συνόλου των αντεργατικών μνημονιακών νόμων που οδήγησαν στον στραγγαλισμό κάθε εργασιακού δικαιώματος, στην απορρύθμιση του προστατευτικού πλαισίου των εργατικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων, καθώς και σε συνεχείς και άδικες μειώσεις μισθών και συντάξεων.
  • Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Υπολογισμό της διετίας 2016 και 2017 στη μισθολογική εξέλιξη. Νέο μισθολόγιο για το 2019 που θα αποκαθιστά σταδιακά τα εισοδήματα, θα αίρει τις αδικίες και θα επαναφέρει το 13ο και 14ο μισθό.
  • Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής – φοροαποφυγής και απόσυρση των μέτρων φορολογικής επιβάρυνσης των μισθωτών και των συνταξιούχων.
  • Άμεση αλλαγή της ασκούμενης οικονομικής πολιτικής με τη δημιουργία ενός νέου προτύπου οικονομικής ανάπτυξης και τη μετάβαση από την κυριαρχία της οικονομίας της αγοράς στην οικονομία των δημόσιων πολιτικών, της παραγωγικής, καινοτομικής και τεχνολογικής αναβάθμισης, της ρύθμισης της εργασίας, της δίκαιης αναδιανομής του εισοδήματος, της κοινωνικής αλληλεγγύης και της αξιοποίησης όλων των παραγωγικών και δημιουργικών δυνάμεων.
  • Δίκαιο φορολογικό σύστημα για την κατανομή των βαρών ανάλογα με τη φοροδοτική ικανότητα, με διεύρυνση της φορολογικής βάσης που θα διαμορφώσει συνθήκες οικονομικής μεγέθυνσης και αύξηση της απασχόλησης. Ουσιαστικά και αποτελεσματικά μέτρα είσπραξης φόρων, Φ.Π.Α. και ασφαλιστικών οφειλών με αυστηρές ποινές και δήμευση περιουσιών για την άμεση εξόφληση των καταχρασμένων ποσών. Μετατροπή του αδικήματος της φοροδιαφυγής και της φοροκλοπής σε κακούργημα.
  • Μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας, των καρτέλ, της αισχροκέρδειας και της δραματικής υποβάθμισης της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων και των συνταξιούχων με την άμεση μείωση των τιμών, μέσω της περαιτέρω μείωσης του Φ.Π.Α, στα είδη ευρείας λαϊκής κατανάλωσης, στα φάρμακα, στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ, στο πετρέλαιο θέρμανσης κλπ.
  • Παραγωγική και αποτελεσματική Δημόσια Διοίκηση και όχι απαξίωση και διάλυσή της. Αντικειμενική αξιολόγηση με διαφανείς διαδικασίες και επιβράβευση για τους εργαζόμενους που επιτελούν με ζήλο, συνέπεια και εντιμότητα το έργο τους. Καμία ανοχή σε επιβεβαιωμένες περιπτώσεις διαφθοράς και κατάχρησης εξουσίας.
  • Τον επανακαθορισμό του ρόλου του Δημόσιου Τομέα, την αναδιάρθρωση και αναδιοργάνωσή του με σκοπό την ανάπτυξη, την αναδιανομή του εισοδήματος και την κάλυψη κοινωνικών αναγκών υγείας, πρόνοιας και ασφάλισης.
  • Ανατροπή των πολιτικών ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης που έρχονται να παραδώσουν στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα το νερό, την ενέργεια, τις δημόσιες συγκοινωνίες κλπ.
  • Αναβάθμιση του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης, δημόσια υγεία και πρόνοια για όλους, με ενίσχυση των κονδυλίων για προγράμματα πρόνοιας και κοινωνικής προστασίας. Περικοπές στις αμοιβές των μετακλητών υπαλλήλων και συμβούλων των εκάστοτε κυβερνόντων.
  • Την υπεράσπιση του δημόσιου ασφαλιστικού συστήματος, τη θέσπιση ενός δίκαιου και βιώσιμου ασφαλιστικού συστήματος, το οποίο θα εξασφαλίζει και τις μελλοντικές γενιές και την ενιαία-δίκαιη ανταποδοτική αντιμετώπιση όλων των ασφαλισμένων.
  • Την αποκατάσταση των μισθολογικών, συνταξιοδοτικών, εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων.
  • Χρηματοδότηση, ενίσχυση και αποτελεσματική λειτουργία του Εθνικού Συστήματος Υγείας και υγειονομικής περίθαλψης.
  • Αναπτυξιακά – επενδυτικά μέτρα για τη δημιουργία νέων και σταθερών θέσεων εργασίας με πλήρη απασχόληση, αμοιβή και ασφάλιση.
  • Την ενίσχυση και προστασία των ανέργων μέσω της αύξησης του επιδόματος ανεργίας και του χρόνου χορήγησής τoυ.
  • Την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων των δανειοληπτών και των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, μέσω ρυθμίσεων όπου θα αναλαμβάνουν και οι τράπεζες το αναλογούν της ευθύνης σύναψης του δανείου.
  • Προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής.
  • Αύξηση του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων με ενίσχυση και επιτάχυνση των έργων υποδομών, των κοινωνικών και κοινωφελών έργων, ώστε να ενεργοποιηθεί ο κατασκευαστικός τομέας, καθώς και άμεση, σταθερή και πλήρη αξιοποίηση των πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.
  • Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου, των ολυμπιακών εγκαταστάσεων και όλων των αναπτυξιακών δυνατοτήτων του Κράτους.

Οι αντιπρόσωποι του 37 ου Συνεδρίου της Π.Ο.Σ.Ε.Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., γνωρίζοντας τα ειδικότερα προβλήματα του εργασιακού μας χώρου,

Αποφασίζουμε και διεκδικούμε:

  1. Την κατάργηση του θεσμού των αναποτελεσματικών και αχρείαστων μετακλητών υπαλλήλων και συμβούλων. Με βάση το νέο μισθολόγιο (Ν.4354/2015) οι διορισμένοι από τα μέλη της Κυβέρνησης (Υπουργοί, Υφυπουργοί, Αναπληρωτές Υπουργοί, Γεν. Γραμματείς), ειδικοί σύμβουλοι, ειδικοί συνεργάτες, μετακλητοί υπάλληλοι και αποσπασμένοι στα πολιτικά γραφεία απολαμβάνουν προωθημένης μισθολογικής κατάταξης, φτάνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις, έως και το καταληκτικό κλιμάκιο της κατηγορίας τους. Πάγια θέση μας είναι ότι οι καταλληλότεροι για να παρέχουν υπηρεσίες στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία είναι οι υψηλόβαθμοι και έμπειροι υπάλληλοι της Διοικητικής Ιεραρχίας (Γενικοί Διευθυντές και Διευθυντές), οι οποίοι θα τοποθετούνται μετά από αξιοκρατικές κρίσεις, αφού αποδεδειγμένα γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα, τόσο τις παθογένειες, όσο και τις δυνατότητες βελτίωσης και εξέλιξης των δομών της Δημόσιας Διοίκησης. Να σταματήσει η ανεξέλεγκτη πρόσληψη τεχνικών, οικονομικών και άλλων συμβούλων, στο Υπ. ΥΠΟ.ΜΕ. παραγκωνίζοντας το έμπειρο και με μεγάλη τεχνογνωσία προσωπικό, απαξιώνοντάς το και στοιχίζοντας πανάκριβα στον έλληνα πολίτη.
  2. Τη στελέχωση των δομών αποκατάστασης επιπτώσεων φυσικών καταστροφών, είτε με προσλήψεις νέου μόνιμου προσωπικού, είτε μέσω της κινητικότητας.
  3. Τη λειτουργική ανεξαρτησία και την αναβάθμιση της Δημόσιας Διοίκησης, η οποία διασφαλίζεται μόνο μέσω της διαφάνειας και της αξιοκρατίας. Καλούμε την Κυβέρνηση να προχωρήσει στην αξιοποίηση του έμψυχου δυναμικού του ευρύτερου και στενού δημόσιου τομέα, στη λειτουργική ανεξαρτησία των υπηρεσιών προκειμένου να μπει τέλος στις πελατειακές λογικές, την αναξιοκρατία και τη γραφειοκρατία, στην ανορθολογική κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και στον καθορισμό ενιαίας σχέσης εργασίας των υπαλλήλων στο δημόσιο και την τακτοποίηση όσων καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ώστε το Κράτος να διαδραματίσει τον αναγκαίο και αναντικατάστατο ρόλο του στην ανάπτυξη της χώρας.
  4. Στελέχωση της ΕΥΔΕ Κρήτης και Δωδεκανήσου με την μεταφορά των εργαζομένων από την πρώην ΕΥΔΕ Αποσελέμη οι οποίοι έχουν μεταφερθεί στον Ο.Α.Κ. Α.Ε. (με σύμβαση ορισμένου χρόνου που ανανεώνεται ανελλιπώς από το 2006 από τον Υπουργό Υποδομών, ζήτημα το οποίο θα πρέπει να επιλυθεί), υπαλλήλων με δωδεκαετή εμπειρία στην επίβλεψη και διαχείριση συμβάσεων δημοσίων έργων (υδραυλικών, συγκοινωνιακών).
  5. Τη διασφάλιση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας της νέας ΕΥΔΕ Μακεδονίας, καθώς και της ΕΥΔΕ Ηπείρου και Κέρκυρας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Οργανισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
  6. Αναφορικά με τη νεοσύστατη Υποδιεύθυνση Απαλλοτριώσεων, Τοπογραφήσεων και Γεωπληροφορικής Β.Ε. θα πρέπει να διασφαλιστούν άμεσα όλες οι απαιτούμενες προϋποθέσεις που θα εξασφαλίσουν την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της, σε όλα τα επίπεδα (στελέχωση υπηρεσιών, παροχή απαιτούμενης υλικοτεχνικής υποδομής κλπ).
  7. Ορθή εφαρμογή του Ν.4369/2016 «Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης, βαθμολογική διάρθρωση θέσεων, συστήματα αξιολόγησης, προαγωγών και επιλογής προϊσταμένων», καθώς οι δυο προκηρύξεις που εκδόθηκαν, από το Υπ. ΥΠΟ.ΜΕ αρχικά για την κάλυψη θέσεων 11 Γενικών Δ/ντών και στην συνέχεια για την κάλυψη 17 θέσεων Διευθυντών του Υπουργείου, παραβιάζουν κατάφορα τις διατάξεις του Νόμου διαιωνίζοντας το πελατειακό, αναξιοκρατικό και παλαιοκομματικό κράτος, θέτοντας κριτήρια σε ορισμένες περιπτώσεις που φωτογραφίζουν πρόσωπα, θίγοντας όλα τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που έχουν την ικανότητα, την επάρκεια και όλα τα χαρακτηριστικά που προβλέπονται στο σχετικό νόμο για να επιλεγούν στις συγκεκριμένες θέσεις.
  8. Εφόσον υλοποιηθεί τελικά ο σχεδιασμός του Υπουργείου για τη μεταστέγαση των υπηρεσιών της Γ.Γ.Υ. του Υπ. ΥΠΟ.ΜΕ. στο κτήριο της οδού Λ. Κηφισίας 37 στο Μαρούσι, να τηρηθούν όλες οι κτιριολογικές προδιαγραφές που προβλέπονται και απαιτούνται για κτίρια Δημοσίων Υπηρεσιών, καθώς και να εξασφαλίζονται οι κανόνες Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας. Σε κάθε περίπτωση, η όποια μεταφορά πραγματοποιηθεί, θα πρέπει να γίνει με την έγκαιρη προειδοποίηση των Υπηρεσιών και εντός του ωραρίου κι όχι όπως έγινε με τη μεταφορά των τριών Υπηρεσιών ΕΥΔΕ/ΚΣΣΥ, Διεύθυνση Απαλλοτριώσεων, Τοπογραφήσεων και Γεωπληροφορικής (Δ25) και Διεύθυνση Υποδομών Σταθερής Τροχιάς, Συντηρήσεων και Ασφάλειας (Δ14), ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή μετάβαση.
  9. Την ανάγκη οριστικής επίλυσης του προβλήματος στέγασης της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την εκμετάλλευση ιδιόκτητου οικοπέδου του, συνολικής επιφάνειας 8 στρεμμάτων, όπου σήμερα στεγάζεται η Διεύθυνση Κεντρικού Εργαστηρίου Δημοσίων Έργων (ΚΕΔΕ-Δ23).
  10. Αξιολόγηση - αποτίμηση του έργου των δημοσίων υπαλλήλων. Είμαστε υπέρ της αξιολόγησης με στόχο τη βελτίωση των δημοσίων υπηρεσιών και των υπαλλήλων, προς όφελος του πολίτη. Η αξιολόγηση αυτή δεν πρέπει να συνδέεται με τιμωρητικές πρακτικές και απολύσεις αλλά με τη δια βίου μάθηση και εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης, το οποίο ως ο ανθρώπινος σύνδεσμος του κράτους με τον πολίτη, πρέπει να χρησιμοποιεί όλα τα σύγχρονα μέσα και τεχνογνωσία για τη δημιουργία μιας Δημόσιας Διοίκησης παρόχου υψηλού επιπέδου υπηρεσιών προς τον πολίτη και τις επιχειρήσεις.
  11. Αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των υπηρεσιακών συμβουλίων, την ανάγκη ύπαρξης ενιαίου Υπηρεσιακού Συμβουλίου μονίμων και συμβασιούχων αορίστου χρόνου, αφού οι εργαζόμενοι ΙΔΑΧ έχουν πλέον την ίδια υπηρεσιακή και μισθολογική εξέλιξη και κοινά θέματα υπηρεσιακής κατάστασης, καθώς και τη δημοσιοποίηση στον διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου των θεμάτων που συζητούνται στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
  12. Την καθιέρωση ενός νέου και δίκαιου μισθολογίου για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο, που θα αναβαθμίζει μισθούς και συντάξεις. Ζητάμε από την Κυβέρνηση να δοθεί πολιτική λύση για την επαναφορά του συνόλου των καταργηθέντων δώρων (Χριστουγέννων-Πάσχα και επιδόματος αδείας) και άμεση αποκατάσταση των απωλειών, που επέφερε η διάταξη του άρθρου 7 του Ν. 4354/2015 (νέο μισθολόγιο) με το πάγωμα των μισθολογικών ωριμάνσεων, για το χρονικό διάστημα από 1-1-2016 ως 31-12-2017, με τις όποιες συνέπειες αυτό έχει στη μισθολογική μας εξέλιξη και στα συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα.
  13. Καταβολή του 25% των μισθολογικών απολαβών για τους συναδέλφους που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με τις διατάξεις του Ν. 4172/2013, καθώς και τον Υπολογισμό του αντίστοιχου ποσού στις συντάξιμες αποδοχές τους.
  14. Καταβολή ανθυγιεινού επιδόματος στους συναδέλφους των πρώην Περιφερειακών Εργαστηρίων και των Τμημάτων αυτών, είτε αυτά ανήκουν σήμερα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση ή στην Αιρετή Περιφέρεια. Καμία αλλαγή στο θεσμό των βαρέων και ανθυγιεινών που σχεδιάζει η Κυβέρνηση, κατ’ επιταγή των μνημονιακών της δεσμεύσεων.
  15. Επαναλειτουργία των παιδικών κατασκηνώσεων στην Μαλακάσα Αττικής και τη συνέχιση αυτού του πετυχημένου θεσμού στη συνείδηση των υπαλλήλων, αφού τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά τα τρία τελευταία χρόνια είχαν σαν αποτέλεσμα τη μη λειτουργία της, ύστερα από 55 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας. Καταγγέλλουμε κάθε προσπάθεια εκχώρησης των εγκαταστάσεων της κατασκήνωσης σε ιδιωτικά συμφέροντα.
  16. Προτάσεις μας επί του Οργανισμού Υπ. ΥΠΟ.ΜΕ. στις δομές, όπου παρουσιάστηκαν δυσλειτουργίες κατά την εφαρμογή του. Με την ορθολογική - σύγχρονη οργάνωση των υπηρεσιών και τον ενιαίο σχεδιασμό μπορούν να αντιμετωπισθούν ή να υλοποιηθούν: η αναπτυξιακή συμβολή του Υπουργείου και των Περιφερειών, η αξιοποίηση πόρων και η ποιότητα του παραγόμενου έργου, η ικανοποίηση των χρηστών των δημοσίων έργων, η ανεξαρτητοποίηση της Διοίκησης από το κομματικό κράτος, η ενσωμάτωση αρχών χρηστής διοίκησης και κράτους δικαίου, η εξουδετέρωση φαινομένων αδιαφάνειας και διαφθοράς, η αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων και φυσικών καταστροφών, ο εξορθολογισμός των λειτουργικών δαπανών και η εφαρμογή σύγχρονων λειτουργικών προτύπων.

Ζητάμε από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών:

α) Ορθολογική κατανομή του προσωπικού στη Γενική Γραμματεία Υποδομών.

Οι χωρίς σχεδιασμό και λόγω έλλειψης των απαιτούμενων από το ψηφιακό οργανόγραμμα περιγραμμάτων θέσεων εργασίας, τοποθετήσεις υπαλλήλων στις Υπηρεσίες του Υπ. ΥΠΟ.ΜΕ, έχουν επιφέρει πολλά προβλήματα. Πιο συγκεκριμένα:

  • Μη ορθολογική κατανομή του προσωπικού στις υπηρεσίες ανά κλάδο και ειδικότητα.
  • Υπάρχουν ακόμη και σήμερα Υπηρεσίες, 19 μήνες μετά την έκδοση του νέου Οργανισμού, που μένουν μόνο στα χαρτιά. Πιο συγκεκριμένα η ΕΥΔΕ Κρήτης & Δωδεκανήσων και η Δ.Α.Ε.Φ.Κ. Δυτικής Ελλάδας, δεν έχουν καθόλου προσωπικό. Η Υποδιεύθυνση Απαλλοτριώσεων στην Θεσσαλονίκη, η Δ.Α.Ε.Φ.Κ. Βορείου Ελλάδας και η ΕΥΔΕ Έβρου, έχουν ελάχιστο προσωπικό και λειτουργούν με τις φιλότιμες προσπάθειες αυτών των συναδέλφων. Απαιτείται σε όλες τις παραπάνω Υπηρεσίες η άμεση στελέχωσή τους καθώς και η δημιουργία κατά τόπους κλιμακίων όπου υπάρχουν εν εξελίξει έργα.
  • Κάποιες Υπηρεσίες είναι υποστελεχωμένες και άλλες υπερστελεχωμένες.
  • Αποψίλωση υπηρεσιών από έμπειρο προσωπικό, σε σημείο που σύντομα θα προκληθούν προβλήματα στη λειτουργία τους.
  • Υπερστελέχωση υπηρεσιών, σε σημείο που Προϊστάμενοι να μην δύνανται να συνεργαστούν, έστω και στοιχειωδώς με το νέο προσωπικό, αφού δεν διατίθενται οι αναγκαίοι χώροι για την εγκατάστασή τους.
  • Τοποθέτηση υπαλλήλων με ειδικότητες, οι οποίες ουδεμία σχέση έχουν με το αντικείμενο της υπηρεσίας στην οποία τοποθετούνται.

Τα πρωτόγνωρα προβλήματα που δημιουργήθηκαν πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα, έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των υπηρεσιών, στην καθημερινότητα των συναδέλφων και στη δυνατότητα παραγωγής έργου με άμεσες συνέπειες στην εξυπηρέτηση του Δημοσίου συμφέροντος σε ένα Υπουργείο που αποτελεί μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας, ιδιαίτερα στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε.

β) να προβεί σε όλες τις απαραίτητες αναγκαίες ενέργειες για την ορθολογική κατανομή του προσωπικού, σύμφωνα με τα περιγράμματα των θέσεων εργασίας, προκειμένου να επιτευχθεί η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των υπηρεσιών.

γ) να προχωρήσει στις απαιτούμενες αλλαγές στο Π.Δ. 123/2017, όσον αφορά τις ειδικότητες για την κάλυψη θέσεων ευθύνης (ενδεικτικά Δ/νση Μητρώων Δ24, Δ/νση Απαλλοτριώσεων Δ25).

δ) την επανασύσταση των Τμημάτων Διοικητικού – Γραμματείας σε όλες τις Διευθύνσεις προκειμένου να αποκατασταθούν οι δυσλειτουργίες που προέκυψαν από την κατάργησή τους.

ε) την περεταίρω στελέχωση της ΕΥΔΕ ΚΣΕΣΠ, με τους ήδη εργαζόμενους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, που ανανεώνονται ανελλιπώς από το 2004 από τον Υπουργό Υποδομών, υπαλλήλων με πολυετή εμπειρία σχετικά με συμβάσεις παραχώρησης.

στ) την ψηφιοποίηση του αρχείου του συνόλου των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η οποία θεωρείται επιβεβλημένη και υποχρεωτική, καθόσον οδηγεί στην αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης, την διευκόλυνση της εργασίας των υπαλλήλων, την εξοικονόμηση πόρων και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

ζ) την αναβάθμιση με την πιστοποίηση του Κεντρικού Εργαστηρίου Δημοσίων Έργων (ΚΕΔΕ) και την επανασύνδεσή του με τα Περιφερειακά Εργαστήρια των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, τα οποία έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους, με αποτέλεσμα να χάνεται η αποκτηθείσα τεχνογνωσία-εμπειρία και ο εργαστηριακός εξοπλισμός τους να παραμένει αναξιοποίητος και σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο.

η) Την ενιαία, σε όλη την ελληνική επικράτεια, αντιμετώπιση της συντήρησης του παράπλευρου οδικού δικτύου και όχι τη διαφοροποίησή της, με χωρικά κριτήρια που δεν συνάδουν με την απαίτηση ενιαίου προγραμματισμού και ευθύνης της συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων.

θ) Δικαίωμα υπογραφής σύμφωνα με τον ορισμό αρμοδιοτήτων στις δομές του Υπουργείου. Κατοχύρωση μέσω του νέου Οργανισμού του δικαιώματος υπογραφής των προϊσταμένων, ανάλογα με τις αρμοδιότητες των μονάδων τους (Γεν. Δ/νση – Δ/νση – Τμήμα).

ι) Τη διασφάλιση των προϋποθέσεων για την εύρυθμη λειτουργία των Διευθύνσεων Τεχνικών Έργων των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων της χώρας.

ια) Τη διατήρηση του Μητρώου Φυσικών Προσώπων, στη Δ/νση Μητρώων του Υπουργείου μας και τη μη εκχώρηση της αρμοδιότητας στο Τ.Ε.Ε., άλλα Επιμελητήρια και συλλόγους δημοσίου δικαίου.

  1. Άμεση κατάργηση του άρθρου 218 του Ν. 4512/2018 «Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και άλλες διατάξεις» για τη σύσταση του Σώματος Ειδικών Επιμετρητών δημοσίων και ιδιωτικών έργων. Είμαστε αντίθετοι με τη σύσταση του σώματος Επιμετρητών Δημοσίων Έργων. Δεν κατανοούμε την αναγκαιότητα ύπαρξης του εν λόγω σώματος. Ιδιώτες μηχανικοί θα εμπλέκονται σε δημόσια έργα, τα οποία κατασκευάζουν ιδιώτες; Ποιες οι ασφαλιστικές δικλείδες για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος; Δεν υπάρχουν ήδη 3μελείς Επιτροπές για την παραλαβή και σύνταξη των πρωτοκόλλων παραλαβής αφανών εργασιών (Π.Π.Α.Ε.); Γιατί πρέπει να αφαιρεθεί η αρμοδιότητα επιμετρήσεων από τους δημοσίους υπαλλήλους;
  2. Τη θωράκιση της χώρας από φυσικές καταστροφές. Η Ελλάδα, η οποία από επίσημα στατιστικά στοιχεία κατέχει την 6η θέση ανάμεσα στις πιο ενεργές σεισμικά χώρες παγκοσμίως, στερείται ενός ολοκληρωμένου, σύγχρονου και αποτελεσματικού σχεδιασμού αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών και της αντισεισμικής θωράκισης. Η αποκατάσταση των επιπτώσεων από φυσικές καταστροφές είναι κομβικό πολιτικό και κοινωνικό ζήτημα. Η διαχείριση των φυσικών καταστροφών έχει ως ορισμό την ολότητα των συστηματικών και συγχρονισμένων πράξεων για την αποφυγή, θωράκιση και μείωση των επιπτώσεων μιας καταστροφής από φυσικά αίτια. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, ότι η διαχείρισή τους πρέπει να γίνεται από μόνιμες κρατικές δομές (Δ.Α.Ε.Φ.Κ. Κεντρικής, Βορείου και Δυτικής Ελλάδας), ώστε να λειτουργεί οργανωμένα ολόκληρος ο μηχανισμός αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών, όταν μάλιστα οι εν λόγω υπηρεσίες δεν είναι μόνο υπηρεσίες αποκατάστασης σεισμοπλήκτων, αλλά κινητοποιούνται άμεσα μετά από μία φυσική καταστροφή (σεισμοί, πυρκαγιές, πλημμύρες, κατολισθήσεις κλπ.) σε θέματα αυτοψιών, ελέγχου και επανελέγχου επικίνδυνων κτιρίων, άρσεων επικινδυνοτήτων, κατεδαφίσεων επικίνδυνων και ετοιμόρροπων κτιρίων σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες και εκτέλεσης επειγόντων δημοσίων έργων. Για το λόγο αυτό, μετά από τη νομοθέτηση των Δ/νσεων με τον Νέο Οργανισμό του Υπουργείου, ζητάμε την άμεση στελέχωση των Υπηρεσιών του Υπ. ΥΠΟ.ΜΕ. ΔΑΕΦΚ Δυτικής Ελλάδας, καθώς και την επιπλέον στελέχωση της ΔΑΕΦΚ Βορείου Ελλάδας. Ζητάμε τη συνεχή ενημέρωση των συναδέλφων, από τις αρμόδιες υπηρεσίες, σε θέματα αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών. Παροχή κατάλληλου εξοπλισμού και μέσων ατομικής προστασίας για την ασφαλή και αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων. Νομοθέτηση, για την εφάπαξ αποζημίωση των συναδέλφων, που συμμετέχουν στις εργασίες αποκατάστασης επιπτώσεων από τις φυσικές καταστροφές ανά την Ελλάδα.
  3. Την έκδοση του νέου Οργανισμού του Ο.Α.Σ.Π. και τη θεσμική ένταξη της Μονάδας Ερευνάς «ΙΤΣΑΚ» στον ερευνητικό ιστό της χώρας, μέσω κατάλληλης νομοθετικής ρύθμισης, η οποία θα εντάσσει ρητά το ΙΤΣΑΚ στους νόμους 4310/2014 και 4386/2016, ώστε να διασφαλιστεί τόσο η αποτελεσματική εκπλήρωση του έργου και της αποστολής του, όσο και η βιωσιμότητά του. Την άρση της άνισης και διακριτικής μεταχείρισης εις βάρος των ερευνητών της Μονάδας Έρευνας «ΙΤΣΑΚ» του ΟΑΣΠ και άμεση δρομολόγηση της ένταξής τους στις διατάξεις του αρ. 12 του ν. 4575/2018 για την καταβολή του εφάπαξ χρηματικού ποσού.
  4. Να σταματήσει η διαρκής απαξίωση των τεχνικών υπηρεσιών, με τη συνεχή μεταφορά αρμοδιοτήτων σε ανώνυμες εταιρείες (Α.Ε.), οι οποίες λειτουργούν έξω από το δημοσιολογιστικό έλεγχο και στοιχίζουν πανάκριβα στον Ελληνικό λαό. Οι Α.Ε. λειτουργούν με αμφισβητούμενη διαφάνεια, με ειδικό προνομιακό νομοθετικό πλαίσιο και έχουν κόστος πολύ μεγαλύτερο απ’ αυτό των τεχνικών υπηρεσιών. Είναι απόλυτα σαφές ότι τα δημόσια έργα μπορούν να υλοποιηθούν, με λιγότερο κόστος κατασκευής απ’ αυτό των Α.Ε., από τις δημόσιες τεχνικές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, οι οποίες στελεχώνονται από αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό και έχουν συμβάλει καταλυτικά στην κατασκευή σημαντικών έργων υποδομής στη χώρα μας. Να εφαρμοστεί, τώρα και στις Α.Ε. ο δημοσιολογιστικός έλεγχος, όπως ισχύει και σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες δηλαδή ο προληπτικός ή κατασταλτικός έλεγχος των δαπανών τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο περί της νομιμότητας και κανονικότητας αυτών. Επισημαίνουμε ότι η ολική ιδιωτικοποίηση του σχεδιασμού και της διαχείρισης των έργων που σταθερά και έμπρακτα επιδιώκεται διαχρονικά από τις πολιτικές ηγεσίες, σε πολύ λίγα χρόνια θα οδηγήσει σε νέες χρεοκοπημένες Δημόσιες Εταιρίες.
  5. Την ακύρωση των αποικιοκρατικών συμβάσεων παραχώρησης με τις οποίες παραδίδονται όλα στους παραχωρησιούχους. Απαιτούμε την άμεση εξασφάλιση των εσόδων του Δημοσίου από τις συμβάσεις παραχώρησης και τον έλεγχο του ύψους αποπληρωμής του κόστους της Αττικής Οδού και της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, μέσω ελέγχου του ύψους των εισπράξεων, αξιοποιώντας το σύγχρονο ελεγκτικό μηχανισμό της πρώην ΤΕΟ Α.Ε. (SCADA), που έχει μεταφερθεί σε υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ, αφού ακόμη και σήμερα παραμένει ανενεργό με τεράστια ζημιά για το Δημόσιο. Θα μπορούσε να αξιοποιηθεί κατάλληλα από τη νέα Υπηρεσία Οδικών Τελών. Επιπλέον, απαιτούμε την άμεση έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για τη λειτουργία της Υπηρεσίας Οδικών Τελών.
  6. Την άρση της αλόγιστης και επικίνδυνης εκχώρησης κλασικών αρμοδιοτήτων και δραστηριοτήτων του Δημόσιου Τομέα υπέρ ιδιωτικών συμφερόντων, μέσω της άσκησης πολιτικών απαξίωσης και υποβάθμισης του ρόλου των δημοσίων υπηρεσιών, με απώτερο στόχο τη συνολική εκποίηση του δημόσιου τομέα (υποδομές, δίκτυα, ενέργεια, νερό κ.α.), τη διαρκή συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους και τη μεταφορά του κόστους στους πολίτες. Η λογική των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) συνεχίζει να μας βρίσκει ριζικά αντίθετους, με όποια μορφή και αν αυτές εμφανίζονται. Ας γίνει επιτέλους αντιληπτό, ότι τα αδιαφανή «ιδιωτικά» σχήματα και μάλιστα εκτός δημοσίου λογιστικού ελέγχου, απομυζούν ασύστολα πόρους πολύτιμους για την ανάπτυξη της χώρας, αφού και η λειτουργία τους είναι υπερβολικά ακριβότερη από εκείνη των δημοσίων υπηρεσιών, αλλά και η συνολική διαχείριση των έργων δαπανηρότερη.
  7. Ζητάμε την ολοκλήρωση της μεταφοράς της αρμοδιότητας για την τήρηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας των δημοσίων έργων και των μελετών (ΕΣΗΔΗΣ), από τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου ΥΠ.ΜΕ., μέσω ανεξάρτητης ηλεκτρονικής πύλης εισόδου στο σύστημα, για τη διαχείριση των διαδικασιών ανάθεσης δημοσίων έργων – μελετών από τη ΓΓΥ.
  8. Ζητάμε την άμεση κατάργηση της σχετικής νομοθεσίας (παράγραφος 5 και 6 του άρθρου 7 του Ν. 3481/2006), η οποία περιγράφει εξωφρενικές απαιτήσεις και ευθύνες για τους υπαλλήλους που είναι αρμόδιοι για τον έλεγχο της συντήρησης των οδών, χωρίς συγχρόνως να παρέχονται στις υπηρεσίες τα αναγκαία μέσα και οι πόροι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Οι υπάλληλοι αναγκάζονται, χωρίς να ευθύνονται, να υφίστανται άδικες ποινικές διώξεις με την συνεπαγόμενη ταλαιπωρία, ψυχική οδύνη και μεγάλη οικονομική επιβάρυνση, κινδυνεύοντας κάθε φορά να καταδικαστούν και τελικά να απολυθούν. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε δεσμευτεί σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2016 για την αντιμετώπιση του προβλήματος με την κατάθεση σχετικής ρύθμισης, η οποία δεν θα έχει κανένα δημοσιονομικό κόστος.
  9. Την άμεση κάλυψη των εσόδων του ΤΕΕ που καταργήθηκαν με το Ν.4093/2012, μέσω της άμεσης υπαγωγής των λειτουργικών του δαπανών (μισθοδοσία κλπ.) στον Κρατικό Προϋπολογισμό. Διασφάλιση της νομικής μορφής του ως Ν.Π.Δ.Δ., ώστε να μην αλλοιωθεί ο ρόλος του, και περιοριστεί η δραστηριότητά του σε απλό διαχειριστή κονδυλίων του ΕΣΠΑ, και να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία του, ως τεχνικού συμβούλου του Κράτους. Να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων με μισθολογικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, ισότιμα με των άλλων υπαλλήλων του Δημοσίου και των Ν.Π.Δ.Δ.
  10. Αναβάθμιση του έργου που μπορούν να προσφέρουν οι εργαζόμενοι στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας. α) Την ανάπτυξη και αναβάθμιση του Τμήματος Μητροπολιτικού Σχεδιασμού Θεσσαλονίκης σε επίπεδο Διεύθυνσης και την κατ’ επέκταση Διοικητική οργάνωση των Υπηρεσιών του. β) Εφαρμογή ολοκληρωμένης πολιτικής Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό της πληροφοριακής υποδομής με μείωση του λειτουργικού και διαχειριστικού κόστους, δημιουργία εφαρμογών ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης του πολίτη. Ενοποίηση εφαρμογών για την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών. γ) Μεταφορά των υπηρεσιών του ΥΠΕΝ σε ένα πρότυπο κτίριο που θα πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές, τις αρχές της εξοικονόμησης ενέργειας αλλά και της οικολογίας με χώρους στάθμευσης, πρόσβασης ΑΜΕΑ, με χώρους οι οποίοι θα ανταποκρίνονται στους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας, και με εξασφαλισμένη πρόσβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς, βελτιώνοντας τους όρους εργασίας των υπαλλήλων και τη λειτουργία της Διοίκησης με ταυτόχρονη εξοικονόμηση χρημάτων από τα μισθώματα.
  11. Με αφορμή την εθνική τραγωδία της 23ης Ιουλίου 2018 στο Μάτι Αττικής ζητάμε την απλούστευση και κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Πολιτική Προστασία και της δαιδαλώδους πολεοδομικής νομοθεσίας, της οποίας οι εξαιρέσεις και οι εκτροπές εξαγριώνουν με την προκλητικότητά τους, την εφαρμογή της νομιμότητας και το γκρέμισμα όλων των παράνομων περιφράξεων που κλείνουν την πρόσβαση των πολιτών προς τον αιγιαλό και την παραλία, καθώς και την άμεση υλοποίηση όλων των απαραίτητων αντιπλημμυρικών έργων στις πληγείσες περιοχές και τον ολοκληρωμένο αντιπλημμυρικό σχεδιασμό της χώρας.
  12. Ριζική αναβάθμιση της περιβαλλοντικής πολιτικής. Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, είναι επιτακτική η ανάγκη όχι απλά να διαμορφώσουμε όρους και πολιτικές για την προστασία της βιοποικιλότητας, την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την προώθηση της «πράσινης ανάπτυξης», αλλά αυτές να υλοποιηθούν προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Η προστασία του περιβάλλοντος μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την έξοδο από την κρίση, η οποία πρέπει να ωφελήσει όλους τους πολίτες και το περιβάλλον τους, όχι μόνο τους λίγους. Για να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, θα πρέπει να τεθούν εξ αρχής ξεκάθαροι και σταθεροί κανόνες που να ρυθμίζουν τις αναπτυξιακές διαδικασίες. Στο πλαίσιο αυτό, ζητάμε την ολοκλήρωση θεσμοθέτησης των Ε.Π.Μ. (Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών) σε περιοχές Natura, καθώς και την υλοποίηση στην πράξη του συστήματος διαχείρισης για τις προστατευόμενες περιοχές. Ζητάμε τον καθορισμό και την εφαρμογή των κατάλληλων μέτρων προστασίας και διαχείρισης. Βασικό ζητούμενο είναι η ενσωμάτωση της διάστασης της βιοποικιλότητας σε όλες τις τομεακές πολιτικές και στην εφαρμογή αυτών των πολιτικών. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας πρέπει να δείχνει με τις δικές του αποφάσεις το «παράδειγμα» για αυτή την ενσωμάτωση, να προωθεί και να επιμένει στην αντίστοιχη δράση όλων των άλλων φορέων. Η Εθνική Στρατηγική για τη Βιοποικιλότητα της Ελλάδας που περιλαμβάνει τη συνολική προσέγγιση για τα θέματα περιβάλλοντος θα πρέπει να περάσει στο στάδιο εφαρμογής της. Υπάρχουν εργαλεία και τρόποι για την αντιμετώπιση των κρίσιμων περιβαλλοντικών θεμάτων μέσω της αειφόρου ανάπτυξης ενός διαφορετικού δηλαδή μοντέλου ανάπτυξης που θα καταλήξει σε όφελος όλου του κοινωνικού συνόλου και όχι προς όφελος των ξένων – κυρίως- επενδυτών. Η κωδικοποίηση της πολεοδομικής και περιβαλλοντικής νομοθεσίας καθώς και η απλοποίηση των διαδικασιών μπορούν κάλλιστα να δημιουργήσουν πρόσφορο έδαφος για την δημιουργία επενδύσεων, διασφαλίζοντας παράλληλα το φυσικό μας κεφάλαιο. Το περιβάλλον με τις κατάλληλες και ορθές πολιτικές αποφάσεις και πρωτοβουλίες έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί σε σημαντικό βραχίονα οικονομικής ανάπτυξης με τη δημιουργία νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων και νέων θέσεων εργασίας. Στο όνομα της αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης, δεν δεχόμαστε οι όποιες αποκαλούμενες «στρατηγικές επενδύσεις» να χρήζουν διαφορετικής/ευνοϊκής αντιμετώπισης έναντι των υπολοίπων και χωρίς παράλληλα να διασφαλίζεται η διαφάνεια. Η αναστροφή του κλίματος της ύφεσης δεν εξαρτάται μόνο από κάποιες μεγάλες ή πολύ μεγάλες επενδύσεις αλλά και από τις μικρότερες, που μπορούν να δώσουν θέσεις εργασίας και να συμβάλουν στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας. Ιδίως οι πράσινες επενδύσεις που αποδεικνύονται παγκοσμίως ως κύριος μοχλός ανάκαμψης, πρέπει να τεθούν σε ορθή και ισόρροπη βάση στην Ελλάδα. Είμαστε αντίθετοι στη δυνατότητα που έχει δοθεί σε φορείς εκμετάλλευσης να καθορίζουν χρήσεις γης, όρους δόμησης κλπ με έκδοση ΠΔ κατά παραγγελία και να ακυρώνουν με αυτό τον τρόπο τον υφιστάμενο σχεδιασμό της πολιτείας. Στο πλαίσιο της απλοποίησης των διαδικασιών αδειοδότησης και πάταξης της γραφειοκρατίας δόθηκε η δυνατότητα με το νόμο 4014/11 η περιβαλλοντική αδειοδότηση και ο περιβαλλοντικός έλεγχος - επιθεώρηση να μπορεί να ασκείται και από ιδιώτες. Σε περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων αυτών, θα πρέπει να εξασφαλιστεί ο κρίσιμος ρόλος του Δημοσίου ως εγγυητή της νομιμότητας και της προστασίας του περιβάλλοντος. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την εκχώρηση νευραλγικών αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών μας στον ιδιωτικό τομέα. Ζητάμε την άμεση κατάργηση των σχετικών άρθρων όλων των νομοθετημάτων που εκχωρούν αρμοδιότητες των Υπηρεσιών του Υ.Π.ΕΝ. σε μη δημόσιους Φορείς. Το Υ.Π.ΕΝ. θα πρέπει να αναβαθμίσει τις αρμόδιες ως προς αυτό υπηρεσίες του με περισσότερα στελέχη, εξοπλισμό και παράλληλα η μεταφορά της όλης διαδικασίας αδειοδότησης και ελέγχου σε διαδικτυακές πλατφόρμες μπορεί να ενισχύσει την διαφάνεια και την εμπιστοσύνη του πολίτη προς το κράτος και να περιορίσει τα φαινόμενα συναλλαγής, αδιαφάνειας και διαφθοράς. Ζητάμε παράλληλα την ενίσχυση των υπηρεσιών επιθεώρησης και περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Η Πράσινη Ανάπτυξη και η στροφή της ενεργειακής πολιτικής της χώρας μας στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.) και τις πράσινες επενδύσεις, θα πρέπει να συντάσσονται με τα οικονομικά οφέλη της κοινωνίας και να μην αποτελούν ευκαιρία για πλουτισμό των εθνικών και διεθνών εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στο χώρο αυτό. Η ανάδειξη και προώθηση νέων μορφών ενέργειας (ΑΠΕ, φωτοβολταϊκά, βιομάζα), η σωστή εκμετάλλευση και η ορθή διαχείριση των αποβλήτων, μέσα από ένα νέο συνολικό, σωστότερο σχεδιασμό και η υλοποίησή τους, θα επιφέρουν σημαντικά οφέλη και καλύτερη ποιότητα ζωής. Η αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου της χώρας αποτελεί επιτακτική ανάγκη και μπορεί να συνεισφέρει θετικά στη δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας, προσφέροντας παράλληλα θέσεις εργασίας σε εξειδικευμένο και μη εργατικό δυναμικό με την παράλληλη διασφάλιση της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, το οποίο αποτελεί και τον μεγαλύτερο πλούτο της χώρας μας.
  13. Την πολεοδομική και χωροταξική οργάνωση της χώρας με τρόπο που θα αναιρεί οριστικά την αυθαίρετη δόμηση. Η διατήρηση δε του άρθρου 24 του Συντάγματος κρίνεται αναγκαία, όπως αναγκαία κρίνεται και η κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης, και ειδικότερα των παρεκκλίσεων της παρ. 2 του Άρθρου 1 του από 24-5-85 Προεδρικού Διατάγματος. Σ ό,τι αφορά τον Χωροταξικό Σχεδιασμό, απαιτείται η εφαρμογή των κατάλληλων Χωρικών Πολιτικών σε τομείς, όπως η βιομηχανία, οι υδατοκαλλιέργειες, ο τουρισμός, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειες κλπ. Ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται η υλοποίηση του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού. Τέλος απαραίτητη είναι η αναδιατύπωση και η αποσαφήνιση του Ν. 4269/2014 και του Ν 4315/2014 (Πράξεις Εφαρμογής) γιατί, ως έχουν, καθιστούν ανεφάρμοστο ουσιαστικά τον Πολεοδομικό Σχεδιασμό, ενώ δημιουργούν και πολλά ερωτηματικά στην εφαρμογή του. Θεωρούμε απαράδεκτες τις νομοθετικές ρυθμίσεις, μέσω των οποίων διαγράφονται βεβαιωμένα πρόστιμα πολεοδομικών παραβάσεων ύψους αρκετών εκατομμυρίων ευρώ. Η πράξη αυτή προκαλεί το κοινωνικό αίσθημα τη στιγμή που οι αποδοχές εργαζομένων και συνταξιούχων διαρκώς μειώνονται.
  14. Την εξασφάλιση των πιστώσεων των εκτός έδρας αποζημιώσεων για τον σωστό ποσοτικό και ποιοτικό έλεγχο των έργων, των μελετών, του περιβαλλοντικού ελέγχου, καθώς και του ελέγχου των μελετών επισκευής των ζημιών από φυσικές καταστροφές, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες, χωρίς αποκλεισμούς ειδικοτήτων και κλάδων. Η αποτελεσματικότητα του έργου των υπηρεσιών ελέγχου – επιθεώρησης είναι άμεσα εξαρτώμενη από την ύπαρξη των κατάλληλων κονδυλίων για την εξασφάλιση των λειτουργικών αναγκών τους, αλλά και τη δυνατότητα κάλυψης των εκτός έδρας μετακινήσεων των συναδέλφων, είναι απαράδεκτο οι εργαζόμενοι να “χρηματοδοτούν” με δικούς τους πόρους το έργο των Υπουργείων. Απαιτούμε την έγκαιρη καταβολή των εκτός έδρας αποζημιώσεων. Είναι επίσης αδιανόητη η «σαλαμοποίηση» των εκτός έδρας μετακινήσεων, που έγινε με την υπ. αρ. 70799/26-10-2016 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 3525), έχοντας ως βάση την ειδικότητα (μηχανικοί, μηχανικοί Τ.Ε., γεωπόνοι κ.α.) και όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες εύρυθμης και αποτελεσματικής επίβλεψης και παρακολούθησης των έργων, των μελετών, των φυσικών καταστροφών και των απαλλοτριώσεων, που επέφερε το 3ο μνημόνιο. Άμεση επίλυση των θεμάτων που προέκυψαν με τη δημιουργία νέων Υπηρεσιών με αυξημένες αρμοδιότητες χωρίς την αντίστοιχη αύξηση των ημερών εκτός έδρας. Να ενταχθούν στο καθεστώς εκτός Έδρας Αποζημιώσεων (ημερήσια αποζημίωση, διανυκτέρευση) ο κλάδος των Οδηγών και των Χειριστών Μηχανημάτων.
  15. Τη διασφάλιση του δημόσιου κοινωνικού χαρακτήρα του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης, καθώς και των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων μας, με μόνιμα μέτρα κρατικής χρηματοδότησης με συνέπεια και επάρκεια, εξασφάλισης των πόρων και της μακροχρόνιας βιωσιμότητάς του, αυστηρής και αποτελεσματικής αντιμετώπισης της μαύρης-αδήλωτης εργασίας και των ανείσπρακτων εισφορών προς τα ταμεία, της ασφαλούς διαχείρισης των αποθεματικών του και της επιστροφής όλων των ληστευθέντων ποσών του χρηματιστηρίου και των δομημένων ομολόγων. Άμεση αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων των επικουρικών ταμείων των δημοσίων υπαλλήλων, τα οποία οδηγούνται σε οικονομικό αδιέξοδο, εξαιτίας των πολιτικών επιλογών των τελευταίων δεκαετιών. Ζητάμε την κατάργηση των αντιασφαλιστικών διατάξεων των Ν.4336/2016 και Ν.4387/2016. Επιπρόσθετα, ζητάμε την ενίσχυση της βιωσιμότητας του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων με τη θεσμοθέτηση νέων πηγών εσόδων, καθώς οι νέες αντιασφαλιστικές διατάξεις, θα έχουν ως συνέπεια την αδυναμία του Ταμείου να καταβάλει μερίσματα σε συνταξιούχους του Δημοσίου, γεγονός που θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση των συντάξεων και επιδείνωση της οικονομικής τους κατάστασης, τη στιγμή που οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι του Δημοσίου δεν έχουν καμία ευθύνη για την οικονομική κατάσταση του ΜΤΠΥ, αλλά οι πολιτικές που ασκούνται και βάζουν σε κίνδυνο την ύπαρξή του.
  16. Την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας και των παροχών υγειονομικής περίθαλψης. Η υγεία αποτελεί ύψιστο αγαθό και η καθολική πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες πρόνοιας και υγείας αποτελεί δικαίωμα των πολιτών, ιδίως των ευπαθών κοινωνικών ομάδων, των μακροχρόνια ανέργων, των πολιτών που βρίσκονται στα όρια της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Ζητάμε ενδυνάμωση των δομών κοινωνικής πρόνοιας και πρωτοβάθμιας υγείας και αναβάθμιση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών.
  17. Την ανασυγκρότηση και τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου του Συνδικαλιστικού Κινήματος. Το Συνδικαλιστικό Κίνημα οφείλει να επαναπροσδιορίσει το διαπραγματευτικό και διεκδικητικό του ρόλο και την προοπτική των αγώνων του και να αναπροσαρμόσει στα νέα δεδομένα τη δομή του, τη διάρθρωση και την λειτουργία του, προτείνοντας αλλαγές στον Ν.1264/1982. Επιβάλλεται ο συντονισμός της δράσης της Ομοσπονδίας με άλλες Ομοσπονδίες του Δημοσίου και την ΑΔΕΔΥ, η πραγματοποίηση ενός οργανωτικού – καταστατικού Συνεδρίου της ΑΔΕΔΥ προκειμένου να επανακαθοριστεί η δομή του Συνδικαλιστικού Κινήματος και να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα πολυμορφίας και κατακερματισμού που δυστυχώς το χαρακτηρίζουν ακόμη. Πιστεύουμε στον ανεξάρτητο και ακηδεμόνευτο ρόλο του συνδικαλιστικού κινήματος, χωρίς δεσμεύσεις και παλαιοκομματικές πρακτικές και παραγοντισμούς. Σήμερα όσο ποτέ απαιτείται η αναγέννηση του κινήματος, μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες ενοποίησης των δυνάμεων των εργαζομένων, απαλλαγμένο από τις παθογένειες του παρελθόντος, να μιλά τη γλώσσα της αλήθειας, να αφουγκράζεται καθημερινά το σφυγμό και το κλίμα των εργαζομένων παρεμβαίνοντας στοχευμένα και οργανωμένα, κυρίως όμως να έχει ενιαία δράση και τρόπο έκφρασης. Οι εξελίξεις φέρνουν το Συνδικαλιστικό Κίνημα μπροστά σε ιστορικές ευθύνες και σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Το Συνδικαλιστικό Κίνημα καλείται να επιλέξει ανάμεσα στο δρόμο της παθητικής αποδοχής όλων όσων θα ακολουθήσουν και αυτόν της αντίστασης, του αγώνα και κυρίως της αξιοπρέπειας. Ο αγώνας για τη συγκρότηση ενός ισχυρού μετώπου αντίστασης και ανατροπής των αδιέξοδων και καταστροφικών πολιτικών επιβάλλεται να πάρει παλλαϊκά χαρακτηριστικά. Ο εύκολος δρόμος της ιδιώτευσης, του συμβιβασμού και της αποχής από τα κοινά δεν μας αφορά και οδηγεί σε κοινωνικούς αποκλεισμούς και απαξιώνει τους συλλογικούς θεσμούς. Θα πρέπει να πάψουμε να εθελοτυφλούμε και να προβούμε στην αυτοκριτική μας, να εντοπίσουμε τα λάθη, τις αδυναμίες και τις παραλείψεις μας, ώστε να αποφύγουμε τις παθογένειες του παρελθόντος.

Θα αγωνιστούμε για ένα Συνδικαλιστικό Κίνημα αυτόνομο, ασυμβίβαστο και ακηδεμόνευτο με σαφή ταξικό προσανατολισμό που θα προσδώσει νέα δυναμική στον αγώνα για τη διασφάλιση και τη διεύρυνση των εργασιακών, ασφαλιστικών και κοινωνικών μας δικαιωμάτων.

Ο μόνος δρόμος, εν μέσω της μακροχρόνιας κρίσης των πάντων, είναι να ενδυναμώσουμε τους αγώνες μας και την διαπραγματευτική μας ισχύ για τη διασφάλιση και τη διεύρυνση των εργασιακών, ασφαλιστικών και κοινωνικών μας δικαιωμάτων, διαμορφώνοντας ένα ενιαίο μέτωπο εργαζομένων, πετυχαίνοντας κοινωνικές συμμαχίες, πέρα από κομματικές παρωπίδες, προκειμένου να βάλουμε και εμείς, ως εκπρόσωποι εργαζομένων στη Δημόσια Διοίκηση, το λιθαράκι μας, ώστε να αποτελέσει το Δημόσιο μοχλό αναπτυξιακής και κοινωνικής ανασυγκρότησης, στο πλαίσιο ενός παραγωγικού μοντέλου της χώρας που θα συμφιλιώσει την ανάπτυξη με τη κοινωνική δικαιοσύνη.

 

 

 

ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ 37ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

1ο ΨΗΦΙΣΜΑ

Οι σύνεδροι του 37 ου Συνεδρίου της Π.Ο.Σ.Ε.Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. καλούμε την Πολιτεία να στηρίξει τον θεσμικό καίριο ρόλο του Τ.Ε.Ε. σαν επιστημονικού τεχνικού συμβούλου του Κράτους σαν δημόσιου φορέα, που θα στηρίζει τις κοινωνικές ανάγκες και θα ενισχύει το δημόσιο συμφέρον.

ΟΧΙ στην περεταίρω εμπορευματοποίηση – ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών και των αρμοδιοτήτων του.

  • Άμεση ένταξη του ΤΕΕ στον κρατικό προϋπολογισμό και στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης
  • Άμεση ένταξη του ΤΕΕ στην κινητικότητα του Δημοσίου.
  • Όχι στη συρρίκνωση του ΤΕΕ – πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας.
  • Ενίσχυση των δομών του ΤΕΕ στην Περιφέρεια με πρόσληψη μόνιμου προσωπικού και ορισμό Προϊσταμένων.
  • Διαφάνεια στη διαχείριση των οικονομικών του με έλεγχο από τους εργαζόμενους.
  • Καμία ανταποδοτικότητα στις υπηρεσίες που παρέχει το ΤΕΕ, ως προς τους μηχανικούς – μέλη του.

2ο ΨΗΦΙΣΜΑ

Η παγκόσμια ημέρα Περιβάλλοντος έχει καθιερωθεί να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου από τον ΟΗΕ τα τελευταία χρόνια.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος είναι αρμόδιο για την προστασία και διαχείριση του Περιβάλλοντος, της βιοποικιλότητας, των Δασών, των οικοτόπων, υγροτόπων, ρευμάτων και εν γένει των ευαίσθητων περιβαλλοντικά περιοχών της χώρας.

Οι εργαζόμενοι του Υ.Π.ΕΝ. στηρίζουν πολιτικές που προάγουν την φιλοπεριβαλλοντική αντιμετώπιση των ζητημάτων του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος, σε σχέση με την ανάπτυξη, τις πόλεις, τη χωροταξία, το αστικό και περιαστικό πράσινο. Θεωρούμε χρέος μας την προάσπιση και την πρόταξη των περιβαλλοντικών πολιτικών και την απαιτούμε πάντα από την εκάστοτε ηγεσία.

 

 Screenshot1
 

 

Στοίχιση ανα